Äggdonation 2021
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Å vilken lättnad Grodan! Och så fint med allas lyckohistorier. Det känns väldigt hoppfullt också för en själv när det går så bra för er alla! Hurra! <3
Vi fick besked i måndags att 10 ägg befruktats över helgen. (7/11 IVF och 3/4 ICSI).
På måndagen frös de ner 2 st 3-dagars embryon och 8 odlas vidare till blastocyster. De fryser väl in dem på torsdag så då får vi vet hur många som klarat sig så långt.
Men ändå skönt att veta att vi redan har två i frysen. (Första gången någonsin som vi har något i frysen när man ser på tidigare IVF:er!)
På fredag ska jag på VUL för att kolla slemhinnan. Och sen får jag väl besked när jag ska till Åbo.
Måste då boka ett Covid-test isom bör tas nom 72 timmar före FET och sen tas ett till Covid-snabbtest i Åbo hamn. Jag får bara träffa läkaren och en sköterska där och jag måste så klart komma ensam.
Håller verkligen tummar och tår för oss alla nu!
Ja det är som du skriver,svårt att ta in. Och har för mig,ja förstört mycket av lyckan att vi äntligen har lyckats tyvärr. Har varit så säker två gånger nu att det sket sig,och min mentala mående har fått sig en törn...Var på förta besöket hos BM i måndags,hade tänkt avboka det för att jag trodde att det skulle vara onödigt att ens gå på det,för samma dag skulle vi än en gång in för att kolla blödningen som hade börjat i helgen igen då. Kommer egentligen inte ihåg nått av de besöket,jag var så stressad och orolig.
Nästa VUL kommer att vara den 1.3. Ultraljud+NIPT test,väntar otåligt på att få se vår lill* igen. Att vänta har aldrig varit min starka sida
Men nu hoppas jag att det fortgår utan mera blödningar för oss båda De såg ingen orsak då alltså var denna kraftiga blödning kom ifrån?
Blöder igen...hur mycket jävla skit ska man behöva gå igenom??
Håller alla tummar och tår Grodan!
Åh nej Grodan! Åh jag hoppas verkligen att det lilla livet håller sig kvar! Ibland kan ju de mest märkliga graviditeter lyckas hur bra som helst.
Fick själv nyss meddelande att vi fick bara 1 (av 8) blastocyster i frysen idag. Så nu har i alltså 2 st 3-dagars och 1 st 5-dagars.
Känns lite snopet på ett sätt, så vi ju hade 15 ägg varav 10 befruktades. Men å andra sidan är det ju ofta ett eller två embryon som garanteras på många kliniker, så tre får man väl vara nöjd med.
Imorgon VUL, så får vi se när vi ska sätta in vad sen.
Jag håller verkligen tummar och tår att det går bra för er Grodan!!!
Åh nej Grodan! Åh jag hoppas verkligen att det lilla livet håller sig kvar! Ibland kan ju de mest märkliga graviditeter lyckas hur bra som helst.
Fick själv nyss meddelande att vi fick bara 1 (av 8) blastocyster i frysen idag. Så nu har i alltså 2 st 3-dagars och 1 st 5-dagars.
Känns lite snopet på ett sätt, så vi ju hade 15 ägg varav 10 befruktades. Men å andra sidan är det ju ofta ett eller två embryon som garanteras på många kliniker, så tre får man väl vara nöjd med.
Imorgon VUL, så får vi se när vi ska sätta in vad sen.
Jag håller verkligen tummar och tår att det går bra för er Grodan!!!
Tack för alla tummar och tår! Ni är så snälla!
Det kom och gick i går precis som i måndags. Kraftig blödning, en större klump o nån mindre. Blödningen slutade tvärt efter nån timme sen inget mer sen dess. Så ja, jag vet inte vad som händer.
Har pratat med kliniken och jag fortsätter med medicinerna till tisdag då jag har nästa ultraljud. Då borde man kunna se om det gått åt pipan eller inte. Så försöker hålla ut till dess helt enkelt.