• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-02-15 18:10:30 följande:

Lyckan verkar inte vara så långvarig denna gången heller. Började blöda idag, helt utan förvarning, ingen smärta. Har inte haft den minsta tillstymmelse till rosa ens. Men idag störtflod och klumpar. Har fått ut så mycket så det känns verkligen inte som det finns en chans att det är något kvar av en lycka graviditet. Ska till kliniken i morgon eftermiddag och få det bekräftat. Fortsätter dock med medicin till dess jag har varit hos kliniken.

Nu har vi bara en liten rackare kvar i frysen...

Vilken jobbig situation, finner inga ord. Rackaren i frysen hoppas vi på om det är så nu.. Ta hand om dig. Varm kram
  • Sussna85

Lyckan verkar inte vara så långvarig denna gången heller. Började blöda idag, helt utan förvarning, ingen smärta. Har inte haft den minsta tillstymmelse till rosa ens. Men idag störtflod och klumpar. Har fått ut så mycket så det känns verkligen inte som det finns en chans att det är något kvar av en lycka graviditet. Ska till kliniken i morgon eftermiddag och få det bekräftat. Fortsätter dock med medicin till dess jag har varit hos kliniken.

Onej HjärtaGråter Men nu kan jag ju ta mig som exempel. Jag blödde ordentligt med smärta och ändå var allt ok,har varit in en gång till efter det med blödning oxå.(Igår) Och då konstaterades att jag troligvis har ett hematom i livmodern.

Men,allför mycket klumpar bådar inte gott överlag nejHjärtamen jag håller ändå tummarna att det är en ofarlig blödning!

• GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-16 08:14:48 följande:

Onej Men nu kan jag ju ta mig som exempel. Jag blödde ordentligt med smärta och ändå var allt ok,har varit in en gång till efter det med blödning oxå.(Igår) Och då konstaterades att jag troligvis har ett hematom i livmodern.

Men,allför mycket klumpar bådar inte gott överlag nejmen jag håller ändå tummarna att det är en ofarlig blödning!

Så då har du fått en förklaring till blödningen i varjefall. Skönt!

Nä, med den mängden klumpar jag fick ut och i de storlekarna känns det inte som om det skulle gå vägen. Känns som om enda chansen är att det typ var en tvillinggraviditet från början. Men nä, känns som om det är kört. Ska kolla på eftermiddagen. Hoppas bara på att jag kan få ett klart besked på en gång så det inte drar ut på tiden i veckor. Hatar när det blir så!
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-16 08:51:04 följande:
    Så då har du fått en förklaring till blödningen i varjefall. Skönt!

Nä, med den mängden klumpar jag fick ut och i de storlekarna känns det inte som om det skulle gå vägen. Känns som om enda chansen är att det typ var en tvillinggraviditet från början. Men nä, känns som om det är kört. Ska kolla på eftermiddagen. Hoppas bara på att jag kan få ett klart besked på en gång så det inte drar ut på tiden i veckor. Hatar när det blir så!
    Jo,läkaren gissa på det efter ha sett ett mörkt fält med dålig blodcirkulation i livmodern. Så skönt att få ett svar på mina blödningar.

En stor kram till dig! Hoppas isf allt har kommit ut och att du kan blicka framåt inom kort igen,hoppas hoppas den sista snöflingan i frysen är The One för erHjärta
  • Inalina

beklagar verkligen att du blöder, men hoppas såklart att det ska kunna gå vägen ändå. bra att du kollar upp det så snabbt så du får besked. styrkekramar, så himla orättvistHjärta
  • GrodanS77

Tydligen så är jag fortfarande gravid!!! Hur i hela h-vete gick det till??!?? Inget spår av blod i livmodern eller på tappen, en fostersäck där man kunde skymta ett foster i ena hörnet. Eftersom jag bara är i v5+3 så är det för litet för att se hjärta och om det lever. Men det fanns där, såg ut precis som det skulle i den veckan. Ska på koll igen om en vecka.

Igår så blödde jag alltså mer och fick mer klumpar än vid mitt missfall i vecka 9. Ändå fanns något kvar! Ja, jag trodde jag hade varit med om det mesta i gravidsvängen men tydligen inte.

• Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-16 15:45:29 följande:

Tydligen så är jag fortfarande gravid!!! Hur i hela h-vete gick det till??!?? Inget spår av blod i livmodern eller på tappen, en fostersäck där man kunde skymta ett foster i ena hörnet. Eftersom jag bara är i v5+3 så är det för litet för att se hjärta och om det lever. Men det fanns där, såg ut precis som det skulle i den veckan. Ska på koll igen om en vecka.

Igår så blödde jag alltså mer och fick mer klumpar än vid mitt missfall i vecka 9. Ändå fanns något kvar! Ja, jag trodde jag hade varit med om det mesta i gravidsvängen men tydligen inte.

Jamen se där! Åh jag börjar gråta juh,vad härligt <3 Hoppas det utvecklar sig vidare åt rätt håll nu då,håller mina tummar fortfarande för dig<3 Det är helt otroligt,då är vi två som kan motbevisa att en större blödning inte alltid behöver betyda missfall. Stor kram!
  • GrodanS77
    Sussna85 skrev 2021-02-16 18:57:47 följande:

Jamen se där! Åh jag börjar gråta juh,vad härligt <3 Hoppas det utvecklar sig vidare åt rätt håll nu då,håller mina tummar fortfarande för dig<3 Det är helt otroligt,då är vi två som kan motbevisa att en större blödning inte alltid behöver betyda missfall. Stor kram!

Jätteskönt att det gått bra för dig också!!

Ja, det är häftigt! Det trodde jag verkligen inte! Ok om det bara hade kommit blod, men alla dessa klumpar, stora också. Det gjorde mig helt övertygad om att det var missfall. Men tydligen kan man inte vara säker på någonting. Och tur är väl det

Jag får försöka se mig som gravid i åtminstone en vecka till då om inget mer dramatiskt händer under den tiden. Har lite svårt att ta in det faktiskt!
  • Inalina

Åh så underbart att höra!! Hjärta nu hoppas vi det lugnar ner sig och att du får se hjärtslagen nästa vecka Solig
  • Inalina

Åh så underbart att höra!! Hjärta nu hoppas vi det lugnar ner sig och att du får se hjärtslagen nästa vecka Solig
Svar på tråden Äggdonation 2021