• Anonym (Rostfri potatis)

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Jag gick häromveckan med i en dejtinggrupp på Facebook. Där kan folk lägga upp en bild på sig själv och skriva lite text. Sen kan andra få kommentera och gilla inlägget. 

Det jag märkt är att nästan alla kvinnor som lägger upp får mycket eller väldigt mycket gillanden och kommentarer jämfört med männen. Männen som lägger upp får oftast inga gillanden och kommentarer, eller bara några få. Jag har sett 2-3 män (av över 100) som fått lite mer men dessa män har varit i det närmaste hunkar eller sett ut som modeller. Och ändå har dessa män bara fått en bråkdel av gillanden och kommentarer som de mest populära kvinnorna. 

Har också kollat andel män och kvinnor och det är ungefär 50/50 som är med i gruppen.

Vad kommer det sig att det är en sådan skillnad? Har ni några idéer?

• Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?
    Anonym (Sara) skrev 2020-12-29 18:38:02 följande:
    Det ser inte jag som en förklaring på ett sådant beteende. Helt eneklt eftersom ett desperat och snuskigt beteende knappast gör att man lyckas oftare än om man beter sig charmigt. Om syftet verkligen var att träffa någon (och ha sex) borde man ju bete sig på ettsätt som ger störra chans till det. Alla dessa otrevliga meddelanden har ju motsatt effekt och skrämmer bort kvinnorna från sidorna istället. Nej jag tror att män som beter aig så har andra orsaker till beteendet.
    Men det är ju många män som inte kan bete sig charmigt, och det är många män som inte är så intelligenta eller socialt duktiga, eller har empati. Fler än det är kvinnor som är det. 

Men det beteendet kan också bero på att männen gett upp, känner ilska/hat mot kvinnor och så.

Sen så är det ju många män som skickar dickpics. Och jag tror faktiskt många av dem tror att kvinnor uppskattar det eftersom de tänker att de själva skulle uppskatta en nakenbild på dem så då börjar de genom att visa upp sig själva och hoppas hon nappar på det. Som sagt, det finns en del osmarta män där ute.
    Anonym (Sara) skrev 2020-12-29 18:42:42 följande:
    Då missförstod jag nog din sidas utformning. Jag trodde att alla la ut en " annons" och att man dessutom kunde välja att att kommentera de andras annonser. Inte att man kunde vara helt anonym och endast kommentera andra om man ville.

På match skriver man väl f?ämst privata inlägg tillenskilda individer ? Eller är det mycket forum där, där man öppet komenterar varandra? Eller vad menar du med jämförelsen?
    På Match skriver man PM till folk, och där är det män som skriver till kvinnor, väldigt sällan tvärtom. Det är väl lite som det är på krogen, att män ska uppvakta eller ragga i de flesta fall.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-29 19:10:37 följande:

På Match skriver man PM till folk, och där är det män som skriver till kvinnor, väldigt sällan tvärtom. Det är väl lite som det är på krogen, att män ska uppvakta eller ragga i de flesta fall.

Pm som andra ser?

På vanliga dejtsidor tror jag att kvinnor generellt skriver till de som de faktiskt tycler är mycket intressanta. Det vill säga att de gör ett snävare urval medan män generellt tycks skriva även till såna aom de egentligen inte tycker är så väldigt jntressanta. En sån skilnad verkar ju finnas. Varför vet jag inte riktigt. Har ju säkert med könsroller attt göra, att man inte ska vara så framfusig som kvinna och att det anses värre att framstå desperat som kvinna än som man (och att det krävs mindre för att göra det) men säkert också säkerhetssapekter och många kvinnor är uppvuxna med att de har ett stort ansvaratt göra rätt val gällande män och inte lyckas träffa någon som är elak.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-29 19:08:41 följande:

Men det är ju många män som inte kan bete sig charmigt, och det är många män som inte är så intelligenta eller socialt duktiga, eller har empati. Fler än det är kvinnor som är det. 

Men det beteendet kan också bero på att männen gett upp, känner ilska/hat mot kvinnor och så.

Sen så är det ju många män som skickar dickpics. Och jag tror faktiskt många av dem tror att kvinnor uppskattar det eftersom de tänker att de själva skulle uppskatta en nakenbild på dem så då börjar de genom att visa upp sig själva och hoppas hon nappar på det. Som sagt, det finns en del osmarta män där ute.

Tror du det? Det tror inte jag. Ytterst få i så fall.

Jag tror å andra sidan inte heller att det är mer än ett fåtal män som beter sig på detta sätt. Inte majoriteten.
  • Anonym (Kräsen som fan.)

Varför skulle man som kvinna inte vara kräsen? Fel man kan ställa till med rent helvete så man måste alltid ha det i åtanke. Dessutom är ett förhållande eller ligg inte någon slags välgörenhet eller ett självändamål. Kan jag inte få vad jag vill ha så är det inte ett problem för mig att leva själv. En bra man ser jag som en bonus. En man som i bara en man har inget syfte.  

Kvinnor som väljer fel män och får ett helvete får ofta höra att får skylla sig själv som gjorde ett dåligt val. Kvinnor som är kräsna får skit för det. Så hur man än vänder sig så har man ändan bak. 

• Anonym (Eh)

Tror knappast att kvinnor är för kräsna. På den tiden jag hängde på dejtingsidor så var det typ 1 av 10 män som jag kunde tänka mig att dejta. Vill ha en vettig man, de flesta som hänger på dejtingsidor är inte vettiga. Snackar sex direkt, kan inte stava, långtidsarbetslösa och tycker det är skönt att inte jobba typ.

Anonym (Kräsen som fan.) skrev 2020-12-29 19:48:50 följande:

Varför skulle man som kvinna inte vara kräsen? Fel man kan ställa till med rent helvete så man måste alltid ha det i åtanke. Dessutom är ett förhållande eller ligg inte någon slags välgörenhet eller ett självändamål. Kan jag inte få vad jag vill ha så är det inte ett problem för mig att leva själv. En bra man ser jag som en bonus. En man som i bara en man har inget syfte.  

Kvinnor som väljer fel män och får ett helvete får ofta höra att får skylla sig själv som gjorde ett dåligt val. Kvinnor som är kräsna får skit för det. Så hur man än vänder sig så har man ändan bak. 

Är det män som är desperata då?

Nä den här FB-sidan känns ju värre än dejtingsidor. De flesta som kommenterar, både tjejer och killar, tycker jag verkar vara kåta. "Hej snygging" osv, och massa smileys med hjärtan eller tungan ut och så. 

Var finns det nån vettig sida man kan träffa singlar på ett mer naturligt sätt, lära känna först och sen kommer sextänket. 

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Eh) skrev 2020-12-29 19:54:56 följande:

Tror knappast att kvinnor är för kräsna. På den tiden jag hängde på dejtingsidor så var det typ 1 av 10 män som jag kunde tänka mig att dejta. Vill ha en vettig man, de flesta som hänger på dejtingsidor är inte vettiga. Snackar sex direkt, kan inte stava, långtidsarbetslösa och tycker det är skönt att inte jobba typ.

Ursäkta , är man inte vettig om man inte kan stava ? Jag skriver ofta fel på mobilen bla pga autocorrect. Sen finns det dom som har dyslexi också. Man behöver inte vara dum för det.
  • Anonym (Kräsen som fan.)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-29 20:09:42 följande:
    Är det män som är desperata då?
    Män är mer beroende av kvinnor än vad kvinnor är av män tror jag. Män behöver stoppa sin penis i en kvinna för att känna sig som män och må bra psykiskt. Kvinnor behöver en satisfyer och ett par bra vänner med bra humor för att vara nöjd med tillvaron. 

Män är nog mer rädda för vara ensam än kvinnor också. Det leder säkert till en ökad desperation att hitta någon. Tyvärr blir många män inte motiverad att bli bättre och mer värd besväret i sin desperation och längtan. Istället blir dom lite smått dumma i huvudet eller ännu dummare i huvudet om dom var korkade redan innan. Sista steget i desperationen burkar vara självömkan och ilska och när dom nått det stadiet finns ingen återvändo. Där och då sjunker deras värde till 0 om det ens fanns något innan. 

Jag kanske låter hård. Det finns massor av bra saker med män i samhället. Dom är fysiskt starka och orkar med fysiskt slitsamma yrken som är avgörande för ett fungerande samhälle. Men när det kommer till relationer så har dom en förmåga att bli en börda och väldigt många har inte mycket att erbjuda när det kommer till sex. Dom tror att deras kuk är nummer ett för en kvinnas njutning fast den helt saknar syfte om deras hjärna inte klarar av att tända en kvinnas lust psykiskt. Det är nog därför många inbillar sig att en dickpic skulle ha någon som helst positiv effekt. 
Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?