Arcnice skrev 2020-12-29 00:21:06 följande:
Hur tycker du att en sådan sida ska skilja sig mot hur nuvarande sidor fungerar?
Ett önske mål som jag har är att man för att profilen ska synas och gå interagera med borde vara tvungen att fylla i all fakta (Om man vill ha barn/har barn, tobaksanvändning, etc), att man måste ha både en helkroppsbild och en närbild (utan solglasögon), samt ha en ordentlig profiltext som beskriver personen bakom profilen (inte bara en lista eller massor emojis).
Detta skulle givietvis kräva att någon granskar och godkänner alla profiler, men det sker ju redan idag när det gäller bilder på de seriösa sidorna.
Sen borde man alltid kunna se vem som har skickat ett meddelade till en öven om man inte kan läsa meddelandet. Jag förstår att man inte ska kunna läsa eller skriva meddelanden utan att vara betalande medlem, men att inte kunna se vem som har skickat ett meddelande så att man kan besöka deras profil och avgöra om man är villig att betala för att kunna läsa det är bara sniket. Händer allt för ofta att man har fått ett meddelande (lagomt efter att premiummedlemskapet har gått ut) som visar sig komma från någon totalt ointressant, eller rent av en uppenbar fejkprofil.
Ja det skulle vara bra om man var tvungen fylla i allt och att det granskas. Men som jag ser det så är problemet just fotona, att de avgör för mycket. Är fotot inte tillräckligt lockande så får personen inte en chans att visa hur dennes personlighet är. För attraktion IRL handlar ju både om utseende och personlighet. Men här är det bara foton det handlar om, och till viss del profiltexten. Men jag tror den oftast kommer i andra hand ändå. Om fotot inte tilltalade så har profiltexten inte så mycket värde, såvida den inte är nåt alldeles fantastiskt bra. Men många får inte till en intressant profiltext heller, kanske för de är inte bra på att "sälja sig själva".
Jag vet inte, men jag skulle önska att det fanns fler möjligheter att lära känna singlar på nätet där fotot och presentationen inte står i fokus. Kanske genom gemensamma intressen, eller att man lär känna personen först innan man får se hur den ser ut. Att det sker mer naturligt som det ju ofta gör IRL. Kanske en dejtingsida som har olika intresseområden där man kan diskutera med folk.
Ja det håller jag med om. Match och liknande, man kan inte få se vem som skickat eller vem som gillar en. Oftast är det fejkprofiler.