Vi som startar ivf behandling 2021
Så spännande att ni också är uppe i syskonförsök och 4e försöket nu. Jag håller alla tummar och tår för er. Är du på långa eller korta protokollet?
Du skrev att du har dålig äggkvalitet. Är det att de lyckas befruktas men inte växer bra eller att de inte är tillräckligt bra för att befruktas?
På senare proverna visade resultatet att min äggstockreserv sjunkit signifikant sedan 2017. På fyra år har den gått från 2.2 till 1.0 :( Svårt för lökarna att förklara varför men troligtvis mkt genetiskt och så klart åldern - 2017 var jag 34 och nu är jag 37, snart 38.
Nu hoppas jag att den här lilla blastisen som sattes in i lördags (ruvardag 2 idag) ska bli till ett lillasyskon.
Men fick ett samtal idag av kliniken att de faktiskt frös in ett 4:e embryo (blastocyst) på dag 6. Så jag är hoppfull, om inte denna färska försök funkar så har vi 4 kvar i frysen som förhoppningsvis kan leda till en graviditet.
Det försöket som blev vår son var det långa protokollet. Sahlgrenska valde att sätta mig på det korta protokollet som mitt allra första försök. När den gången inte lyckades så fick jag gå på det långa. Och då blev min son till. Men nu i syskonförsöket så valde läkaren tillsammans med mig att köra på det långa då vi var lyckosamma innan. Men den funkade inte alls, gav inga mogna ägg. Istället funkade korta protokollet mycket bättre.
jag har bara fått ungefär 30% befruktning senaste IVFerna, om ens det, och embryodelningen har varit långsam och stannat av innan blastocyst-stadiet. så jag antar att det är både ock där. Mannens simmare ska vara väldigt bra så det är ganska uppenbart problem med äggen. När jag gjorde IVF 2018 fick de ut 12 ägg där 10 befruktades normalt så ja, mycket kan hända på 3 år! jag är också 37 nu, så den där magiska gränsen vid 35 verkar ju stämma när det kommer till fertiliteten. Mitt AMH-värde är normalt dock på 2,4 så äggreserven finns där, men man hade ju önskat att fler än 1 ska klara sig för återföring på dag 2,3 eller 5.
Vad har du fått för sprutor under dina protokoll? Jag har främst försökt med Gonal F men det har gett väldigt dåliga resultat nu på senare så denna gången får jag Pergoveris som är en blandning mellan Gonal F och Menopur typ, känner mig lite mer hoppfull inför detta.
låter lovande med din ruvning och dina snöflingor!! skönt att ha en back-up plan!!