Vi som startar ivf behandling 2021
Jag måste erkänna att jag har alltför optimistik syn på IVF, typ bara vi bestämmer oss och betalar så kommer det gå på första försöket. Men så är det ju såklart inte.
Vet inte felet på mig, min mans simmare är perfekta, jag har en trög äggledare men en fungerande, förutom att äggkvaliten inte är den bästa då - åtminstone inte nuförtiden, men vi har ju försökt sedan 2015 så något annat fel är det ju förmodligen också.
ÄD har jag inte hunnit reflektera över så mkt ännu, tycker det är fantastiskt att det finns men tror nånstans på min egen kropp ändå och att jag kan producera 1 ägg till som blir fint..
lite svår aspekt med ÄD tycker jag är det genetiska, att man inte vet något om personen som kommer utgöra halva DNA:t på vårt barn då, jag är också osäker i hur mkt som ligger i miljö, och hur mkt i gener när det kommer till exempelvis beroende eller missbruksproblem etc. (låter kanske jättekonstigt men för mig är de tankarna verkliga). Att man liksom inte har hela historiken så som vi har på min familj och min mans. men nu skulle ju min man utgöra 50% av DNA:t ändå så det skulle nog bli bra ändå. men men, det där är en helt annan diskussion som jag får ta tag i längre fram om det blir så
Det är bra att du är optimistisk till IVF, jag tror ni har stora chanser att lyckas fort då ni faktiskt har lyckats få barn naturligt tidigare!
Har du försökt med några 'huskurer' nu med era försök? jag har väl lite halvt testat allt från Bisolvonmetoden, till att ha sex varje dag kring ÄL, stor dos D-vitamin precis kring ÄL, testat att sänka immunförsvaret med kortisontabletter.. etc etc, man blir nästan lite trött på sig själv till slut