Vi som startar ivf behandling 2021
Dibella: Tack för välkomnandet! Ja, visst måste en ändå ha hopp och jag har stor tilltro till min läkare. Det är skönt.
Första försöket var korta protokollet och bemfola.
Andra försöket var långa protokollet med engångssprutan elonva och därefter menopur.
Detta tredje försök blir bemfola plus menopur.
Det känns bra att få pröva lite protokoll och läkemedel.
Intensivt år för dig med alla försök. Hoppas det blir fjärde gången gillt! Förstår att sprutan är tuff. Hur snabbt efter den börjar du med sprutor sedan? Sist tyckte jag att synarelan var ok. En del huvudvärk men annars hyfsat välfungerande. Men då hade jag semester. Jobb och försök är något annat?
Jag hade trott att 2020 skulle vara året med försök och därefter besked om det blir fler barn eller om det blir att sörja. Men Corona kom emellan och flera medicinska hinder i min hälsa. Så nu är det snarare 2022 då jag kommer gå i hamn med att ha gjort de försök jag orkar och har råd till. Det kommer bli skönt, att nå ett avslut. Men än så länge försöket jag och har ändå lite hopp. Nu med hopp om en augustibebis som gör att jag kanske inte får gå på festival som planerat då, men vad är väl en festival mot bebisgos!
ja det har varit intensivt.. man tänker ju inte så mkt på det när man är mitt i det för då får man alltid upp förhoppningarna, som tyvärr har grusats varje gång men nu hoppas och tror jag på fjärde försöket!
jag ska börja med sprutorna Pergoveris ca 2 veckor efter nedregleringssprutan.
Nä Coronan har väl förändrat livet för de flesta känns det som, märkligt vore det annars, men en augustibebis låter bra i mina öron, hoppas vi får uppleva det båda två! (och alla andra här inne som är på G!)