Clemmentina skrev 2021-10-27 21:40:40 följande:
Hej! Vi har inte fått exakt protokoll ännu men tror att det kan bli samma som du tar (pergoveris) men borde få mer information om doser mm inom kort. Precis, det blir Olga-kliniken för oss. Mycket som behöver lösas dock. Hoppas vi får ihop allt! Förstår att du är orolig för Corona. Jag känner detsamma! Vore så jobbigt om allt ställdes in med kort varsel. Vad konstigt med din mens! Har det hänt innan? Håller verkligen tummarna för bra besked imorgon på vul! Hur länge efter sprutan börjar du med sprutorna? Kram
hej! ok jag förstår, och ja jag förstår med allt det där som ska lösas innan.. jag antar att du måste se någon gynekolog i Sverige för något förberedande VUL? eller liknande? Jag tycker det har vart ganska meckigt med alla blodprov etc man ska göra inför en IVF där man vanligtvis bara gör allt på kliniken. Bland annat behöver jag göra ett EKG innan jag åker till Prag för att se att ma är 'fit för att sövas'. Min läkare här kollade lite konstigt på mig när jag kom med den förfrågan här förra gången
jag var i morse på VUL på dag 20 inför att nedregleras i morgon med Zoladex, ska jag vara ärlig vet jag inte egentligen vad de letar efter, jag verkade ha lite äggblåsor som låg kvar (??) men jag antar att de försvinner om man kör nedregleringssprutan och får blödningen efter den. Men nu är jag nojjig att de ska säga i Prag att min kropp inte verkar vara redo eller något sådan, och att jag därför inte får ta sprutan imorgon :/ så jag sitter väl lite på nålar här för att se vad de skriver tillbaka.
Nej jag har aldrig haft så kort cykel innan, och jag undrar såklart vad som hände denna månaden...
10-14 dagar efter Zoladex gör man ytterligare ett VUL för att se att slemhinnan är tunn så man kan starta igång med Pergoveris.