Dibella skrev 2021-10-13 12:55:33 följande:
Hej vännen!
Jo jag fick precis reda på att, utav de 3 embryos vi nu fick efter ÄP, så gick de andra två till frysen?! Helt sjukt vilken bra omgång jag fick denna gången gällande embryoutveckling tydligen. Så idag är en bra dag! Men annars så pendlar jag väldigt mycket, vill bara få testa så snart som möjligt, samtidigt som jag bara vill förtränga allt och leva i förnekelse. Så jag har ingen konkret testdag satt för mig själv än, men troligtvis på söndag eller mån/tis. För mens kommer troligtvis ons/tors! Men idag är ju embryot förhoppningsvis på sin 8e dag och kanske fäst/fäster, så går runt och känner efter :) men känner inget särskilt såklart.
Snart är du igång igen då! Fy för sprutan dock, men hoppas det kommer gå bra och du hittar någon som kan hjälpa dig med den, antar en professionell måste göra det? Låter som ett vettigt alternativt att bila och ta in på hotell, så slipper ni all stress kring det (eller lite mindre förhoppningsvis iallafall) och så hoppas vi på att färska simmare ger bättre resultat!
Skönt med semester, hoppas ni får det riktigt gott!
Men herregud WOW! det är ju skithäftigt- grattis till 2 små eskimåer också! Nej som du säger, kvaliten kan det inte vara nåt fel på, och det verkar ju som att 80% beror på embryokvaliten så jag tror stenhårt på er! hoppas ni får slappna av och känna att det även räcker till syskonförsök
tänk du som var så orolig för få ägg och att denna omgången inte alls var lika bra?!
Förstår precis känslan av att man vill testa så tidigt som möjligt, det många gör är ju att testa att Ovitrelle är ur kroppen tidigt så man vet, men egentligen blir man ju inte så mkt klokare av de testerna heller
(och dyrt blir det...) men söndag på ÄP + 11 låter ju lovande att smygtesta då det motsvarar RD 6 med blastis som verkar möjligt att skymta något på. Jag såg ett till streck på RD 6 med fryst blastis då dottern blev till. kan förstår att man gärna vill smälta ett resultat hemma och inte på jobbet, men svårt när det är mittemellan att man ev ser/inte ser något.
Jag ska höra med min gyn om de kan administrera Zoladex.. ska höra om någon där gjort det tidigare, så de inte tror att det är en 'normal' liten spruta... (förra gången sa ju sköterskan att jag borde verkligen ha tagit emlaplåster innan jag kom dit, men det var ju ingen som hade berättat för mig.. så det var bara att härda ut.
hehe stressen kommer vara kvar för oss dock, då svärmor kommer och hälsar på söndagen den veckan, så jag måste få till återföringen senast på lördagen!
ja, ska försöka att skita i allt vad ivf heter nu under semestern i alla fall, håller tummarna att din lilla stannar och växer nu