Dibella skrev 2021-10-01 14:18:53 följande:
Tror plocket blir på dag 14 isåfall, så inget konstigt egentligen, det blir inget mer VUL utan dom bara kör. Minns inte 100 hur många blåsor vi hade på VUL förra gången 6 kanske, växte till en hel del i sista stund, men det var nog också de som sedan var omogna. Vet bara att vi fick plockat 11 ägg, 6 mogna, 5 befruktade. Lär nog bli en del omogna denna gången med kan jag tänka mig. Men som du säger så är det inte det som bestämmer om det blir barn eller inte!
Förra gången blev det en åter och en till frys precis, men utgångsläget denna gången känns lite sämre tyvärr.
Alltid den återkommande problematiken kring allt som krockar med IVF processen haha. Tror ändå du kan komma ifrån med mässa eller konferens som ursäkt! Du vill helst köra korta protokollet med tanke på att nedregleringen kanske inte är så spännande?
Dibella skrev 2021-10-04 08:08:27 följande:
Från sprutdag två fram tills två dagar sedan så har det varit full aktivitet i äggstockarna, sen bara stendog det. Skönt på sätt och vis men också nervigt. Slutat växa? Släppt? Gått upp i rök? Känns som hur många gånger man än gör denna process så blir man aldrig helt bekväm och avslappnad i det
Ovitrelle ikväll, men har redan ont i brösten sedan några dagar tillbaka. Återföring förhoppningsvis på fredag! Äntligen.
hej!! jaha mindes inte att du hade så pass många äggblåsor förra gången, låter ju ändå som att dina mogna ägg har väldigt bra chans till befruktning! Ja visst är det konstigt att man känner massor i magen ena dagen och nästa dag, INGENTING?? men nej de slutar inte växa bara sådär, eller släpper för den delen, där verkar de där Fyremadel-sprutorna ge bra skydd :)
jag undrar om det var det som hände mig förra gången då min nedregleringsspruta skulle skydda äggblåsorna från att släppa, kanske är den inte lika 'stark' som Fyremadel-sprutan eller liknande man får...
Nja för mig spelar nog ingen roll med korta eller långa protokollet denna gången, kör man långa förstår jag det som att det är större chans att blåsorna växer mer jämnt, (men då vill jag fråga efter den där nässprayen och inte ta helvetes-sprutan Zoladex!) Tajmingmässigt skulle det ev vara bättre att köra igång med långa protokollet faktiskt, jag upplevde inga särskilda nedregleringsbesvär senast vad jag vill minnas, men vet inte om det är annorlunda med nässprayen.
Busy vecka för dig nu!! håller alla tummar på att du får ett fint embryo tillbaka på fre tidigast!