• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Maikward skrev 2021-02-20 20:21:57 följande:

Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D

Grattis! :) Härligt när man har en positiv känsla.
    Jenzia skrev 2021-02-21 08:29:03 följande:

Grattis! Då var det verkligen en superembryo, precis som de sa!

Jag ska på mitt första vul imorgon och hoppas hoppas hoppas att äggen växt till sig! Vid varje tidigare undersökning har jag haft gott antrala folliklar, så jag hoppas så att de nu har förmågan att växa och skapa mogna ägg

Spännande! Du får berätta hur det går. Så nyfiken på tanke på att vi äter ungefär samma tillskott och så. Lycka till!
  • Truuly
    Maikward skrev 2021-02-20 20:21:58 följande:

Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!

Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D

Stooort grattis!!

Har du några symtom?
  • Smilla93

Hej!

Jag hoppar in här, hoppas det är ok! :)

Skönt att höra om par i likande sist som en själv!

Vi båda är 27 år och försökt i ca 3 år, med ett MA i bagaget. Jag har pco och har alltid trott att det är mig det är fel på men efter utredning är det även min sambo, oddsen att bli gravid på egen maskin är alltså väldigt dåliga och vi har därför blivit remitterade till RMC Malmö för ivf. Tänkt därför kolla. Om någon har erfarenhet av RMC Malmö? Hur lång tid tog det från remiss till möte etc? Hade varit spännande att veta vad man väntar.

Ha en fin dag!

• Maikward
    Jenzia skrev 2021-02-21 08:29:03 följande:

Grattis! Då var det verkligen en superembryo, precis som de sa!

Jag ska på mitt första vul imorgon och hoppas hoppas hoppas att äggen växt till sig! Vid varje tidigare undersökning har jag haft gott antrala folliklar, så jag hoppas så att de nu har förmågan att växa och skapa mogna ägg

Tack!! Ja verkligen :D

Åh vad spännande! Berätta gärna hyr det går! :D
  • Maikward
    Truuly skrev 2021-02-21 09:59:19 följande:

Stooort grattis!!

Har du några symtom?

Tack!!

Nja, på kvällen RD6 kände jag hur det drog och spände i brösten, men annars känner jag ingenting. Möjligtvis lite trötthet men jag jobbar också 12h/dag några veckor framöver så jag tänker att det behöver inte vara ett symtom :)
  • Inalina
    Maikward skrev 2021-02-20 20:21:57 följande:

men åh vad fantastiskt!!!Solig  det är helt overkligt med första plusset, stort grattis! härligt att du känner dig positiv, du är ju graviiiid!!!Hjärta 
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-02-20 22:21:38 följande:

Har lite oro för Gonal-F injektionerna, jag har fått 3 paket där det är exakt på pricken den dos jag behöver fram till UL, dock känns det som om det är lite felräknat.

900 IE i en penna, 375 + 375 och sen sista dosen så visade den att nästa pennas dos ska vara 135,5 för att uppnå min 375 dos. Vilket är helt fel i min räkning. Men kanske är det mer i pennorna än vad som står på paketet? annars har jag tagit alldeles för liten dos idag. Stressar mig lite grann. Någon annan som har koll?

hej! är inte säker att jag förstår.. tar du bara gonal f eller även någon annan spruta? (hört att vissa tar 2 olika så minns inte vad du skrev innan)

om jag förstår rätt så har du flera 900 ie gonal f sprutor? så du borde ha 150 ie kvar i den första sprutan på 3:e dagen, och ta 225ie på nästa spruta om du ska upp i 375ie? det är inte mer i pennorna än vad som står, men du själv klickar ju upp mängden varje gång?
    kram!
  • Inalina
    Inalina skrev 2021-02-21 12:37:25 följande:
    hej! är inte säker att jag förstår.. tar du bara gonal f eller även någon annan spruta? (hört att vissa tar 2 olika så minns inte vad du skrev innan)

om jag förstår rätt så har du flera 900 ie gonal f sprutor? så du borde ha 150 ie kvar i den första sprutan på 3:e dagen, och ta 225ie på nästa spruta om du ska upp i 375ie? det är inte mer i pennorna än vad som står, men du själv klickar ju upp mängden varje gång?
    kram!
    jag igen, kanske är gonal f annorlunda än sprutan jag tar (pergoveris) men där var det i alla fall exakt 900..., men jag tror inte du behöver oroa dig för nåt så länge det är hyfsat nära med siffrorna :)
  • Jenzia
    Smilla93 skrev 2021-02-21 10:59:02 följande:

Hej!

Jag hoppar in här, hoppas det är ok! :)

Skönt att höra om par i likande sist som en själv!

Vi båda är 27 år och försökt i ca 3 år, med ett MA i bagaget. Jag har pco och har alltid trott att det är mig det är fel på men efter utredning är det även min sambo, oddsen att bli gravid på egen maskin är alltså väldigt dåliga och vi har därför blivit remitterade till RMC Malmö för ivf. Tänkt därför kolla. Om någon har erfarenhet av RMC Malmö? Hur lång tid tog det från remiss till möte etc? Hade varit spännande att veta vad man väntar.

Ha en fin dag!

Hej och välkommen!

Vi går också på RMC i Malmö Vår remiss skickades i slutet av oktober, kallelsen kom fyra veckor därefter och sen var vi på inskrivning i början av december. Sen var det jul/nyår, blev nekad start i januari och nu för en vecka sen fick jag grönt ljus för att starta Så trots Corona och mög gick det rätt fort ändå! Jag trodde vi skulle få vänta till april/maj, så är galet tacksam nu varje kväll när jag får ta sprutorna

Positivt för i år är att de inte stänger kliniken över sommaren, så ni borde ju få starta upp runt omkring maj/juni iaf
  • jgren
    Dibella skrev 2021-02-19 12:46:09 följande:

En dag innan mig då, två VUL så tätt? Spännande hur olika man gör. Kommer vi bli några st som kan följas åt :)

Tror doseringarna beror på lite på olika saker såklart men hur bra läkarna tänker att man reagerar på hormonerna som triggar ÄL.

Jag t.ex. har lågt AMH (äggreserv) trots ung, och fick dos 375 pga de misstänker att jag inte kommer få några ägg o plocka annars.

Roligt att vi är så många som startat ungefär samtidigt.

Kanske är två VUL så tätt för att kolla så jag inte behöver högre dos? Ingen aning faktiskt :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021