• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-02-19 11:41:56 följande:

Hej! Vad roligt, då startade vi på samma dag :) skönt att höra att du fick en bra sprutstart, jag känner inga biverkningar heller idag heller trots också ganska hög dos, 300ie.

Har du första ultraljudet på tisdag också?

Kul! Får hoppas det fortsätter på det sättet för oss.

Börjar med Fyremadel på måndag och sen ultraljud torsdag. Sen har jag ingen koll på nån tidsplan alls. Känns som man måste stå standby med alla planer på jobbs osv
  • jgren

Hoppar in i tråden jag med. Vi började med första sprutan gonal-f 150 i förrgår. Ska på ultraljud den 22:a och 25:e. Jag har tidigare gjort två inseminationer på klinik med bara letrozol som hjälp, utan resultat. Och nu har jag och min sambo försökt hemma med en privat spermadonator i nästan två år. Så det känns väldigt skönt att äntligen få rätt hjälp och gå direkt på ivf. Vi går uppe i Norrland. Ser att många verkar få dosen 300, är den ovanligt hög eller jag som har en låg dos? ????

• Dibella
    jgren skrev 2021-02-19 11:55:07 följande:

Hoppar in i tråden jag med. Vi började med första sprutan gonal-f 150 i förrgår. Ska på ultraljud den 22:a och 25:e. Jag har tidigare gjort två inseminationer på klinik med bara letrozol som hjälp, utan resultat. Och nu har jag och min sambo försökt hemma med en privat spermadonator i nästan två år. Så det känns väldigt skönt att äntligen få rätt hjälp och gå direkt på ivf. Vi går uppe i Norrland. Ser att många verkar få dosen 300, är den ovanligt hög eller jag som har en låg dos? ????

En dag innan mig då, två VUL så tätt? Spännande hur olika man gör. Kommer vi bli några st som kan följas åt :)

Tror doseringarna beror på lite på olika saker såklart men hur bra läkarna tänker att man reagerar på hormonerna som triggar ÄL.

Jag t.ex. har lågt AMH (äggreserv) trots ung, och fick dos 375 pga de misstänker att jag inte kommer få några ägg o plocka annars.
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-02-19 11:47:15 följande:
    Kul! Får hoppas det fortsätter på det sättet för oss.

Börjar med Fyremadel på måndag och sen ultraljud torsdag. Sen har jag ingen koll på nån tidsplan alls. Känns som man måste stå standby med alla planer på jobbs osv
    ok, ja min klinik har sagt att vi måste vara tillgängliga på kort varsel veckan med äggplock och återföring, så tur att man har möjlighet att jobba hemifrån just nu känner jag...alltid en sak mindre att stressa över Glad
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-02-19 13:20:40 följande:

ok, ja min klinik har sagt att vi måste vara tillgängliga på kort varsel veckan med äggplock och återföring, så tur att man har möjlighet att jobba hemifrån just nu känner jag...alltid en sak mindre att stressa över 

Ja det är skönt! Jag hoppas att min sammanfaller på hemmadagar, jobbar inte hemma så mycket som jag hade önskat. annars har jag förberett jobbet på frånvaro. Hur länge hade ni försökt innan? Första gången för dig?
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-02-19 13:57:58 följande:
    Ja det är skönt! Jag hoppas att min sammanfaller på hemmadagar, jobbar inte hemma så mycket som jag hade önskat. annars har jag förberett jobbet på frånvaro. Hur länge hade ni försökt innan? Första gången för dig?
    ok, detta är faktiskt första syskonförsöket för oss. Vi försökte själva i 4 år utan ett plus på stickan och ingen tydlig orsak varför det inte funkade, (men givetvis har man sina terorier..) vi gjorde IVF i Tjeckien 2018 och det tog sig på 3:e omgången FET med 2 embryon som blev vår dotter. Kan fortfarande inte fatta att vi har ett barn, det är helt otroligt, IVF-barn måste vara de mest efterlängtade barnenHjärta

Nu vill vi prova lyckan igen men kör en klinik i Schweiz där vi bor (hade gärna åkt till Prag igen pga priser och lyckat försök men helt omöjligt i denna pandemi) så nu betalar vi 4ggr så mkt istället, men kan å andra sidan cykla till kliniken om det skulle behövas ;) 

Hade din man ett barn sedan tidigare men detta är ert första gemensamma försök?
  • Inalina
    jgren skrev 2021-02-19 11:55:07 följande:

hej!

gonal f 150 är nog mer vanligt än att köra 300 eller mer, de gör ju tester för att se vilken dos de ska ge en och de börjar hellre lägre och ökar på dosen för att man inte ska bli överstimulerad. spännande att vara på gång nu, vi verkar ligga i samma fas då jag tog första sprutan igår! heja äggen!Flört (lite fredagsfeeling här där solen skiner...)
  • Jenzia

Verkar som vi är ett gäng som är igång med sprutorna samtidigt Jag började i måndags med menopur 150 och ska på VUL på måndag. Första IVF:en så allt är nytt och spännande än så länge!

Har redan börjat känna mycket aktivitet i äggstockarna (tagit 4 sprutor menopur). Hur känns det för er andra?

• ace86
    Annna84 skrev 2021-02-16 20:36:17 följande:

Imorgon ska jag dit och höra om det finns något annorlunda de kan göra på sista försöket, jag tänkte även fråga om embryo glue då. Jag hoppas verkligen att jag får sätta in det vi har i frysen redan om ca 2 veckor.

Hej, hur gick det för dig? :)

Jag ska ta mitt test imorgon (RD15) men har sedan igår kväll tyvärr fått bruna flytningar och idag har jag alla mina vanliga menssymton. Blöder mindre än vanligt och endast när jag kissar, så försöker tänka positivt så långt det går. :(
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-02-19 19:18:02 följande:

Hej, hur gick det för dig? :)

Jag ska ta mitt test imorgon (RD15) men har sedan igår kväll tyvärr fått bruna flytningar och idag har jag alla mina vanliga menssymton. Blöder mindre än vanligt och endast när jag kissar, så försöker tänka positivt så långt det går. :(

Jag har tänkt på dig och hoppas så mycket på att det går bra imorgon, håller tummarna för dig!!

Jag bröt ihop på kliniken, men kände mig bättre till mods när läkaren sa att hon tror att vi kommer att lyckas tillslut om vi gör fler behandlingar. Nu är jag inne på min tredje spruta för att förbereda för nästa embryoåterförande som kommer bli i början på mars.

Kram till dig
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021