MoonK skrev 2021-02-22 19:14:16 följande:
Hej Inalina!
Nej detta är min 3e. Gjorde första privat förra våren för att de inte bokade in nya par pga pandemin och vi orkade vänta på att få en tid på Sahlgrenska. Då fick vi en tillbaka, 1 till frysen. Båda misslyckades.
Andra gången var på Sahlgrenska och då fick vi endast ett befruktat ägg som misslyckades.
Nu är det tredje ivf:en och då fick vi 3 befruktade, varav 2 som jag fick tillbaka i torsdags och 1 odlas vidare till dag 5-6 vet inte om den klarat sig än men hoppas vi har 1 i frysen nu.
Med tanke på antal försök och min ålder (37 år) föreslog de att vi tar 2 ägg denna gång.
När ska du på äggplock?
ah jag förstår, jag hade nog gjort likadant och kört igång privat, har väldigt dåligt tålamod att vänta när man väl vill köra igång. Synd att det inte tog sig första gångerna men hoppas på dessa 2 du ruvar på nu! Hur många ägg har du fått ut på dina äggplock?
jag är också 37 år, var precis på första VUL och de såg några äggblåsor, i alla fall 8 trodde de på och 4 av dem var ungefär 12 mm men de andra var små fortfarande.. Äggplock får jag reda på på fredag efter nästa VUL hoppas jag!