• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-02-23 11:23:09 följande:

hejsan! när har du första VUL?

jag tar också sjätte sprutan idag, jag verkar ganska svårstimulerad och hade förmodligen runt 8 äggblåsor idag men det var bara 4 st hon kunde mäta till typ 12 mm.. inte det allra bästa resultatet kanske men jag hoppas att några till växer till sig till fredag så vi kan planera in äggplock.

jag fick inte höjd dos vilket jag kanske tyckte var konstigt men jag har ju redan 300ie så kanske hjälper det inte så mkt att få till 50 till? 

jag har inte jättelågt AMH, runt 2 eller så, men verkar ju ha tröga äggstockar...

VUL nu på torsdag, lite skräckblandad förtjusning i hela processen..

Får hoppas de växer till sig lite för dig och du kan få ut bra mängd på plock sen.

Man får ha tro på att de har koll på vad de gör helt enkelt.

Mitt AMH låg på 0.9, inte extremlågt, men inte bra för en 31 åring heller, så hoppas verkligen min dos lyckas kicka igång ordentligt, men lite nojigt.

Men vi håller tummarna för blåsorna nu!
  • Dibella
    Miilna2015 skrev 2021-02-23 12:17:49 följande:

Jag kände ingenting i äggstockarna förrän två dagar innan äggplocket, då började det kännas som att det tryckte på blåsan. Jag fick ut 16 mogna ägg. Så jag tror inte det behöver betyda att det inte är nog många blåsor :)

Skönt o höra. Jag känner lite knip i sidorna, men brukar vara oerhört känslig och känna av äggstockarna och ägglossning så tänkte man kanske skulle känt mer. Men får sitta lugnt till VUL
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-02-23 13:24:50 följande:
    VUL nu på torsdag, lite skräckblandad förtjusning i hela processen..

Får hoppas de växer till sig lite för dig och du kan få ut bra mängd på plock sen.

Man får ha tro på att de har koll på vad de gör helt enkelt.

Mitt AMH låg på 0.9, inte extremlågt, men inte bra för en 31 åring heller, så hoppas verkligen min dos lyckas kicka igång ordentligt, men lite nojigt.

Men vi håller tummarna för blåsorna nu!
    ah jag förstår! bra att du får maxdosen i alla fall, som sagt, då gör kliniken vad de kan för att få så många ägg som möjligt!

man behöver ju egentligen bara ett bra ägg i slutändan för att hela världen ska stanna runtomkring ;) lycka till på torsdag! Min huvudvärk är bättre idag, var nog en kombination av stress på jobbet och hormonpåslag men idag är det lugnareGlad
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-02-23 13:36:23 följande:

ah jag förstår! bra att du får maxdosen i alla fall, som sagt, då gör kliniken vad de kan för att få så många ägg som möjligt!

man behöver ju egentligen bara ett bra ägg i slutändan för att hela världen ska stanna runtomkring ;) lycka till på torsdag! Min huvudvärk är bättre idag, var nog en kombination av stress på jobbet och hormonpåslag men idag är det lugnare

Sant där, behövs bara ett i slutändan. Tack för ly ckönskningarna.

Skönt att det är bättre med huvudet, är nog en liten invänjning för kroppen. Jag mår bättre idag än jag gjort alla de andra sprutdagarna.
  • Jenzia

Någon här inne som haft symptom på överstimulering under behandlingen? Mådde rätt dåligt igår kväll och idag på förmiddagen, mycket värk i äggstockarna och illamående Som tur är har det lagt sig nu, ja illamående iaf. Får väl bara vara uppmärksam på mitt allmäntillstånd och ringa RMC om det blir värre.

Förhoppningsvis får jag ok imorgon om äggplock på fredag, vill inte fortsätta hormonbehandlingen över helgen också om jag ska må skit :-/ Hade 12 blåsor igår (efter 7 dagar med menopur 150) som alla var mellan 13-16 mm. Någon som har erfarenhet kring när äggplock skett i en liknade situation?

• Smilla93
    IVF2021 skrev 2021-02-22 22:59:15 följande:

Välkommen! Jag har också kontakt med RMC, Malmö. samma erfarenhet som Jenzia om väntetid. Har dock inte fått starta än men också bara fått ett nekande hittills. Har gått mycket snabbare än jag förväntade mig då remissen skickades.

Ja vad kul att göra att det inte verkar ha super långa köer! Tråkigt dock att du inte fått börja ännu, hoppas du får det snart!! :)
  • Miilna2015
    Jenzia skrev 2021-02-23 14:45:46 följande:

Någon här inne som haft symptom på överstimulering under behandlingen? Mådde rätt dåligt igår kväll och idag på förmiddagen, mycket värk i äggstockarna och illamående Som tur är har det lagt sig nu, ja illamående iaf. Får väl bara vara uppmärksam på mitt allmäntillstånd och ringa RMC om det blir värre.

Förhoppningsvis får jag ok imorgon om äggplock på fredag, vill inte fortsätta hormonbehandlingen över helgen också om jag ska må skit :-/ Hade 12 blåsor igår (efter 7 dagar med menopur 150) som alla var mellan 13-16 mm. Någon som har erfarenhet kring när äggplock skett i en liknade situation?

När mina äggblåsor var mellan 13-16 mm (på dag 8) fick jag fortsätta fyra dagar till, men jag var kanske svårstimulerad. (Hade bemfola 225 om det säger nåt)
  • Smilla93
    Jenzia skrev 2021-02-22 17:21:34 följande:

Skönt att ni fått bekräftelse om att RMC tagit emot och godkänt remissen Håller tummarna att kallelsen kommer om ca 4 veckor!

Jag tror att det är vanligt att ta sprutor mellan 10-14 dagar, men det beror nog på hur man svarar på hormonbehandlingen. Första IVF:en sägs ju ofta vara en test-runda för att se hur lätt/svårstimulerad man är.

Idag var första VUL och jag har 12 äggblåsor på G Läkaren var väldigt nöjd, så eventuellt blir det äggplock på fredag! Det hade varit skönt, för uj vad det drar och spänner i äggstockarna redan!

Ja, skönt med någon bekräftelse iallafall! Tack så mycket, vi väntar med iver :)

Okej, som sagt jag har ganska dålig koll.. Dock har jag tagit letrozol senaste året för att få regel buden ägglossning (då vi inte visste att sambons spermier också va dåliga) och det har funkat bra så hoppas att det gör det med sprutor också! Men man ska väl kanske inte ha för höga förhoppningar första rundan som du säger!

Vad kul att höra!! (Förutom att du inte mår helt bra) Då verkar det ju funkat toppen för dig, hoppas verkligen att allt går bra! :) håll mig gärna uppdaterad hur det går, super spännande ju!
  • Smilla93

Tänkte kolla om någon vet vad som ingår i de 3 försöken man får av landstinget? Innebär det att de sätter in 3 embryon totalt eller ingår "alla" embryon man får av tre rundor med hormoner och äggplock? (Ledsen för min okunskap i det här)

• Jenzia
    Smilla93 skrev 2021-02-23 16:02:27 följande:

Tänkte kolla om någon vet vad som ingår i de 3 försöken man får av landstinget? Innebär det att de sätter in 3 embryon totalt eller ingår "alla" embryon man får av tre rundor med hormoner och äggplock? (Ledsen för min okunskap i det här)

Alla embryon som du får ut av 3 hormonbehandlingar ingår
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021