Vi som startar ivf behandling 2021
Nej det blir nog april :) om kroppen nu beter seig som den ska.
Nog vettigt att vänta trots allt, trots att jag har en djävul på axeln som försöker pressa på att IDAG! idag ska vi testa
Jag har BIM på tisdag nästa vecka, om man tänker att plock är ÄL, så brukar mensen alltid komma natten till dag 15 efter ÄL. Får vi se om det blir så även efter IVF. När har du?
Men bra att tänka som du säger, att man får ta nästa planering när man vet hur det blir helt enkelt. Men förändringar måste väl läkarna ändå ha i åtanke när det inte gick som tänkt första gången. Jag, kontrollmänniska och planerare in i det sista som jag är, försökte redan innan plock (när vi visste att det bara var 3 blåsor) prata med läkaren om nästa planering. Det vägrade hon gå med på hehe. Så jag har inte fått någon respons eller tanke på hur nästa försök kan se ut, utan får ta det vid ett negativ sa dem.
Vi har köpt 2 försök privat i väntan på landstinget eftersom de var lite lång kö. Så vi lär använda det 2a försöket med, annars går det andra försöket förverkat ändå. Och blir det inte på de två får vi vänta in kallelsen via Landstinget, som det nog är ett tag kvar i kön på än. Har ni köpt paket eller betalar ni per omgång? Har er läkare sagt något om ev. förändringar i behandling?
Det får vi verkligen hoppas
Då är det nog värt att testa Gonal-F igen, men det kan ju bli helt olika från gång till gång också o andra sidan. Låter helt galet med försäkringar och självrisker m.m. på så sätt har man ändå tur i sverige. Det är som du säger, att IVF bara är något som välställda har råd med.. så ska det inte vara.
Vaknade och mådde sjukt illa mitt i natten, var tvungen att gå upp och lägga mig på soffan för att vara nära toaletten, tror dock inte det är ett tecken, känns som att illamåendet har en annan karaktär och är lite smygande i början. Men man griper efter halmstrån hehe.
Det får vi verkligen hoppas
Då är det nog värt att testa Gonal-F igen, men det kan ju bli helt olika från gång till gång också o andra sidan. Låter helt galet med försäkringar och självrisker m.m. på så sätt har man ändå tur i sverige. Det är som du säger, att IVF bara är något som välställda har råd med.. så ska det inte vara.
Vaknade och mådde sjukt illa mitt i natten, var tvungen att gå upp och lägga mig på soffan för att vara nära toaletten, tror dock inte det är ett tecken, känns som att illamåendet har en annan karaktär och är lite smygande i början. Men man griper efter halmstrån hehe.
Hallå allihopa
Roligt att läsa och följa med i er resa.
Ruvar själv på en 6-dagars blastocyst med återföringsdag 6.3, så är på RD6 idag. Vet att testa sig på RD6 är rätt så tidigt men idag tog nyfikenheten över mig och jag tog ett gravtest bara för att Min man var inte alls på noterna, haha.
Jag tycker att jag kan urskilja mig ett svagt streck (syns bättre IRL) men det kan lika gärna vara ett spökstreck. Har egentligen testdag 22.3 så ligger way ahead of time men men... Förra återföringen lyckades jag hålla mig till RD13 iaf men icke denna gång. Så jag tänkte köpa ett digitalt test och se om den visar något positivt den med. Har BIM 16.3.
Vad säger ni?
Testdjävulen besökte mig med imorse trots att jag bara är på RD4
Fick två streck, det ena väldigt svagt men jag ser det verkligen utan tvekan, fångas dock knappt när man skickar bild?
Blir galen haha. Känner mig helkorkad som utsätter mig för det här redan nu :)
Vissa kommuner har väl tillochmed tre månaders vårdgaranti, men är kanske i mindre städer.
Ah, jag har inte superkoll på vad alla medicinerna gör egentligen, vill bara få bättre resultat nästa gång haha. Men man får nog öka isåfall ja.
Det är ju surt när helg kommer emellan och man tänker att om plocket hade kunnat ske en eller två dagar senare så kanske fler hade varit mogna.. :(
Hur lång tid tog det för er att komma fram i kön? Vår remiss ska ha skickats i mitten av januari. Är nervös över att den inte kommit fram då man inte får någon bekräftelse. När jag kollat kö-tider så säger de 8 månader ungefär tror jag. Så kommer bli en lång väntan om vårt andra privata inte fungerar nu.