• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-03-04 12:31:57 följande:

Hejsan! Det gick bra! Det kändes inte nervöst alls (har ju gjort detta 3 ggr nu..) och jag sov gott i en halvtimme :) kom precis hem nu och la mig i soffan för att ev vila upp mig någon timme ändå. De fick ut 13 ägg!! Så det känns lovande! De skulle köra ICSI på 9 st och vanlig IVF på 4, håller tummarna att man får något till frysen ifall första insättningen inte går vägen. Förmodligen återföring på tisdag, de ringer mig i morgon och berättar om befruktningen :)

Hade en stark mensvärk när jag vaknat upp så får gå på Ipren nu några timmar men det ska ju gå bra :D tack för tumhållningen, det kanske hjälpte :)

Åh vad skönt. 13ägg är ju jättebra!

Håller tummarna att det går bra med befrukningen
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-03-04 12:31:57 följande:

Hejsan! Det gick bra! Det kändes inte nervöst alls (har ju gjort detta 3 ggr nu..) och jag sov gott i en halvtimme :) kom precis hem nu och la mig i soffan för att ev vila upp mig någon timme ändå. De fick ut 13 ägg!! Så det känns lovande! De skulle köra ICSI på 9 st och vanlig IVF på 4, håller tummarna att man får något till frysen ifall första insättningen inte går vägen. Förmodligen återföring på tisdag, de ringer mig i morgon och berättar om befruktningen :)

Hade en stark mensvärk när jag vaknat upp så får gå på Ipren nu några timmar men det ska ju gå bra :D tack för tumhållningen, det kanske hjälpte :)

Åh vad skönt. 13ägg är ju jättebra!

Håller tummarna att det går bra med befrukningen
  • Iväntanpåivf
    Prit skrev 2021-03-04 22:43:49 följande:

Hej tjejer! Idag är ruvardag 12 och officiella testdag med min 6 dagarsblasto. Det blev ett plus!!! Symtomen just nu är trötthet, huvudvärk och molvärk. Det kändes precis som att mensen skulle komma då molvärken gick i olika stadier. Ibland gjorde det ont inland drog det ut mot ljumsken. Brösten gick från svullna till mjuka till ömma. Ja allt. Jag trodde absolut inte jag var gravid. Sist fick jag missfall i v 8 +5 dagen innan VUL.

Det är väldigt tidigt att känna andra symtom så som illamående. Det är väl det man letar men ville iaf dela med mig av mina symtom. Trodde verkligen inte jag skulle plussa då jag inte kände skillnad från hur det brukar vara innan mens. Huvudvärk och molvärk. Är kallad på VUL om 4 veckor. Spännande. Lycka till alla kämpar där ute !!! Att gå igenom detta är bedrövligt men vi alla ska nå målet att förhoppningsvis bli föräldrar !

Grattis!!!

Hoppas det går vägen denna gången.
  • Iväntanpåivf

22 ägg fick de ut idag. :)

Gjorde rejält ont men fick lite mer morfin efter en stund och det gick ändå rätt fort.

Nu får jag vänta en hel vecka för att få reda på hur många som klarar sig till frysen. Tydligen informerar de inte kontinuerligt om allt ska frysas. Känns lite väl länge att vänta tycker jag.

Hoppas nu att så många som möjligt befruktas och klarar sig. Blir ingen isci utan bara vanlig ivf.

Skönt att det är avklarat.

• Iväntanpåivf

Tack alla för fina ord och stöd. Mörbultad och trött men firar nu med ett glas vin.

Så fint att läsa hur alla stöttar varandra. Blir så glad av det.

Tänker på er allihop och hoppas innerligt att det går bra för er alla. <3<3<3

• Iväntanpåivf

Har fortfarande inte hört nåt från sjukhuset sen ÄP i fredags. 
    Det är så konstigt att bara för att det inte blev nån insättning nu så informerar de inte förrän efter man ev lyckats frysa in nåt. Istället för löpande om befruktning, 2-dagars osv. :( 

Känner mig så nervös över att det inte ska bli nåt alls till frysen trots att de plockade 22 st och sannolikheten att nån skulle klara sig ändå är rätt hög. 

ska jag ringa och fråga eller snällt vänta till fredag?  

• Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-03-10 13:02:06 följande:
    Hej! nej det är synd att man inte får mer info, man är ju väldigt spänd/nyfiken på hur det går liksom under tiden! är tanken att de ska ringa dig på fredag? eller ska du läsa nåt på 1177?
    tanken är att de ska ringa mig på fredag. Jag går in på 1177 hela tiden och kollar om det hänt nåt där men än så länge inget. 

Tur jag har så mycket att göra på jobbet så en stor del av dagen hinner jag inte tänka på det. :) 
  • Iväntanpåivf
    Dhalia skrev 2021-03-10 16:02:35 följande:
    Hej om du gjorde äggplock i fredags så är den 4 dagar gammal nu å dem brukar frysa dag 5 eller 6. Så du får nog inte reda på än resultat, kanske på fredag. Skulle dem ringa eller får ni brev hem? Du kan ju säkert ringa och fråga hur många som blev befruktade åtminstone :)
    de skulle ringa på fredag. 

är kluven till att fråga :) så nervös att få höra att alla dött eller nåt annat nedslående. all denna väntan är hopplös :)
  • Iväntanpåivf

Ååh! Nu har jag äntligen fått lite mer info. :)
    Ringde dem för jag kunde inte hålla mig till imorgon. 

hade 25 äggblåsor och de fick ut 22 ägg och alla va mogna.
    17 st befruktades normalt. 
    15st dukade under fram till dag 5 men har fått 3st blastocyster av 'god kvalitet' som har kunnat frysas. 

:) 

Känns som lågt utfall av så många befruktade ägg men 3st till frysen känns ändå rätt bra. 
    Nu ska jag 'bara' vänta på nästa mens för insättning 

• Iväntanpåivf
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-11 11:05:58 följande:

Ååh! Nu har jag äntligen fått lite mer info. :)
    Ringde dem för jag kunde inte hålla mig till imorgon. 

hade 25 äggblåsor och de fick ut 22 ägg och alla va mogna.
    17 st befruktades normalt. 
    15st dukade under fram till dag 5 men har fått 3st blastocyster av 'god kvalitet' som har kunnat frysas. 

:) 

Känns som lågt utfall av så många befruktade ägg men 3st till frysen känns ändå rätt bra. 
    Nu ska jag 'bara' vänta på nästa mens för insättning 

kan visst inte räkna :p 
    14 st dukade under på vägen.... 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021