• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Estelle011 skrev 2021-04-27 11:15:05 följande:

Tjejer, ni måste försöka att slappna av. Svårt, jag vet, men viktigt. Stress kan också påverka resultat. Vi alla gör allt vi kan. Omöjligt att påverka hur många ägg ska bli befruktade. Men man kan och ska hoppas att det kommer att räcka denna gången för positiv resultat {#emotions_dlg.flower} håller tummarna för oss alla!

Jag håller med dig. :) Men jag blir mer stressad av att tänka på att jag måste slappna av eller stressa mindre så försöker att inte tänka på det så mycket. 

Lite som när man går på en yoga-kurs och så börjar läraren tjata om ''släpp nu allt du varit med om under dagen, släpp alla tankar och händelser... bla bla bla'' 
    Då börjar jag helt plötsligt tänka på saker jag egentligen redan slutat tänka på. :p 

Imorgon försöker jag ta eftermiddagen ledig en stund före och en stund efter FET. Ska också försöka va ledig torsdag fm en stund. 
  • Iväntanpåivf

Kul att det verkar ha gått bra idag för er och håller tummarna för att alla befruktade ägg växer på fint nu. 

Vilken action i tråden just nu. Spännande och många som kommer ruva samtidigt. 
    Hoppas hoppas hoppas det går vägen för alla nu. <3 

• Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-27 19:32:16 följande:
    Det är nog bara olika på olika kliniker, åter igen Lutinus är ändå ingen rolig historia. På slutet kliade det och kändes som om jag fått svamp! Men men, det är bara att göra som kliniken säger, så idag började jag med lutinus.

Första FET, fick ET i början av mars. En tredagars som inte fäste.

Skönt att ni fick flera till frysen! Då har ni tre goda chanser till en bebis

Jaha! Min man MÅSTE vara med in till kliniken, men får inte vara med vid själva insättningen. Jaja, det är skönt att ha är där och väntar på mig (eller oss, jag och frysbullen) <3

Jag kommer tänka på dig massa i morgon eftermiddag! När jag ska bege mig hemåt från min klinik är det din tur!
    Hej vännen. 
    Hur gick det för dig igår?  
    Tänkte massor på att du fick din insättning strax före/samtidigt. :) 
    Jag loggade lite ut från allt vad dator hette och tog det bara lugnt och läste bok och slappade. kändes skönt. och så lite akupunktur på det :) 
    Så inte följt tråden sen tisdag em. :) 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-28 14:08:42 följande:

Nu har jag fått tillbaka min frysbulle! En väldigt snygg blastocyst enligt embryologen! Sååå skönt att denna delen är över och nu är det bara att vänta och se. Testdag den 10/5, men kommer tjuvtesta den 8/5 så vi har helgen på oss att smälta resultatet <3

Åh vad härligt!!! :) Har samma testdag. 
  • Iväntanpåivf

Jenzia skrev 2021-04-28 14:08:42 följande:

Nu har jag fått tillbaka min frysbulle! En väldigt snygg blastocyst enligt embryologen! Sååå skönt att denna delen är över och nu är det bara att vänta och se. Testdag den 10/5, men kommer tjuvtesta den 8/5 så vi har helgen på oss att smälta resultatet <3

• Iväntanpåivf
    Estelle011 skrev 2021-04-29 08:26:23 följande:

Det behövdes inte. Fick mens imorse. Samma dag som förra gången. Surt Gråter

Åh nej vad tråkigt!!! :(  Så ledsen för din skull. 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-29 08:55:10 följande:
    Hej min ruvarkompis!!

Hur känns det idag? Jag känner mig helt annorlunda denna gången som ruvare. Mkt gladare och harmonisk! Men jag hade kunnat vara utan lutinus, redan trött på vagitorierna, bläää vad det kliar i tid och otid! Så du ska vara glad att du slapp!

Vilken testdag fick du?
    Hej :)  

Det känns fint. Va på akupunktur före insättnung igår och så direkt efter. Det va sjukt skönt att bara få ligga och slappa där en stund. :) 
    För att slippa stressa så hade vi inte bokat nån tid utan jag fick bara trilla in när jag va klar. 

Det känns konstigt. liksom lite overkligt. vaknade imorse och va inte helt död som omväxling så kanske är piggare nu när en hel del stress, nervositet och spänningar över hela processen släppt. 

Fick veta att de visst håller på med en studie om Lutinus just nu. där de försöker utreda om det har pos effekt eller ingen effekt jmft med helt naturlig cykel så det beror väl på kliniken om man får det eller ej. 

Fick du se din flinga på bild? Jag fick se min och den höll på att kläckas vilket va lite coolt.
    Denna läkaren (har haft olika varje besök) va lite mer informativ också så fick veta att av mina 17 befruktade (som visst nästan va 18 vad nu det betyder) så hade de flesta övelevt till dag 5 men bara tre de tyckte va perfekta nog att frysa in. :)  Så då verkar inte äggkvalitet och spermier va problemet hos oss iaf. Gör mig glad och samtidigt rädd att det är implantationen som är issuen.... 

jag har fått testdag (fick fråga om det för inget de sa automatiskt) 12e ruvardagen så den 10maj blir det.  funderar på att testa tidigare :) 
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-29 09:06:53 följande:
    Tänkte på dig också när vi gick från kliniken! Höll tummarna!

Det gick snabbt och smidigt igår, det tog nog inte ens 5 min, haha. Frysbullen var en väldigt snygg blastocyst fick jag höra Så har en bra magkänsla och går all in på positivt tänkande!

Åhh vad skönt med en paus! Bara du och embryot, tid för att sjunka in i en bra känsla av lugn och ro. Det bådar gott!
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-29 09:03:46 följande:

Åhh!! Det hade varit fantastiskt med två plus på samma dag!!! Vad jag hoppas!

Gick allt smidigt med själva insättningen?
    :) 

Insättningen gick väldigt smidigt. Så allt gick nästan lite väl fort. :D Haha. 
  • Iväntanpåivf
    Krizty88 skrev 2021-04-29 14:01:22 följande:
    Jag ruvar på en 2-3 dagars, är på ruvardag 8 idag. Känner lite jobbig molvärk och kramp i svanken så hoppet går lite upp och ner. Känner också att jag har tappat kollen lite på övriga! Du? :)
    Ruvardag 1 på en upptinad femdagars. Känner väl ingenting egentligen. Inbillat mig ett och annat hugg och molvärk men kan lika gärna vara gaser :D 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021