Jenzia skrev 2021-03-25 19:53:38 följande:
Gud ja, känns väldigt mkt löpande band! Lite läskigt, i o m att det här är en rätt emotionell behandling. Jag hade gärna sett lite mer mänskligt bemötande från läkarna på RMC.
Jag vet inte hur mycket de skriver i journalen som syns på 1177, men min har inte blivit uppdaterad sedan har anmälde mensstart den 14/2! Skriver Sahlgrenska mkt i din? Tex hur många embryon du fick till frysen?
Men du får alltså ingen lutinus nu när du ska göra FET i april? Har du en stabil cykel i vanliga fall?
De skriver bara om jag ringt och frågat nåt. Tex när jag ringde och frågade om hur många som gått till frysen, då skrev de ner hur många det blev och när jag ringde och va lite fundersam kring spottings som jag inte brukar ha under follikelfasen. annars skrivs inget.
nej ska tydligen vara helt naturlig cykel. det enda jag ska göra är ta ÄL test och ringa när jag får utslag. det kanske kommer mer info senare. de verkar liksom ta en sak i taget.
jag har en till synes stabil cykel. regelbunden mens ca28 dagar och 12-14 dagar lutealfas. har för det mesta en tydlig tempökning vid ÄL och sen håller den sig hög men flukturerar en del och brukar ha en rejäl dipp kring dag5/6 och sen en rejäl topp lite senare. Jag antar att det betyder att det är ganska stabilt.
Jag hoppas innerligt att vårt problem bara är ett troligt stopp i ena äggledarn pga endometrios och endometrios på andra äggstocken men vet ju inte. Va ju bara 3 av 17 befruktade som överlevde till frysen.
försöker nu boosta med D-vitamin mm börjat med q10 och ska nog även testa e-vitamin. Men börjar bli lite less på alla tillskott :)