Inalina skrev 2021-03-02 08:41:13 följande:
ja alla verkar ju ha så olika erfarenheter med äggplock, så jag tycker väl det är skönt att inte oroa sig så mkt för det där.hoppas ni hinner med innan påsk!min klinik är lite speciell då de bara genomför IVF i vissa veckor, så jag fick Primolut Nor tabletter att ta när jag fick mens så att min cykel skulle anpassas till när kliniken genomför IVF. detta är ju någonting som tar bort stressen med att inte hinna med innan olika storhelger etc. men aldrig hört om någon svensk klinik som gör så.Pergoveris är typ som Menupur men då den är framställd på ett annat sätt så är den sjukt dyr och därför inte med i högkostnadsskyddet i Sverige. så man får bara den sprutan utomlands där man ändå betalar själv. och precis som du säger, så svarar ju alla olika på olika mediciner så eftersom jag hade fått gonal f innan ville de se om jag kunde få fler blastocyster med Pergoveris nu. De tyckte att 3/10 till blastocyststadiet var för lågt förra gången och ville få upp det till 50%, men detta återstår ju att se.. finns ju inga garantier i den här processen!
jag läste att ert problem legat vid befruktningen också, men hur många ägg har du fått ut på dina ÄP tidigare?
Det låter ändå smart att kunna ta Primolut för att fördröja mensen så att det funkar med de veckor kliniken kör. Jag fick ju Provera den här gången och hoppas det har funkat men vet ju först nästa vecka. Fick jag ägglossning trots allt är det risk för att vi inte hinner.
Förstår att de vill ha upp det till 50%. Håller tummarna för att procenten ökar denna gång. Men det finns ju inga garantier som du säger.
Vid första ivf:en fick jag bara ut ett ägg ur 6 blåsor, andra gången 8 ägg ur 12 blåsor och sist 6 ägg ur typ 8-9 blåsor. Sist befruktades 3 ägg men inget till frysen.