Inalina skrev 2021-10-06 09:35:44 följande:
jo men jag har fortfarande hoppet och tron att vi kan lyckas, kanske lever jag i en fantastivärld, vem vet ?
kan ju även förstå att de rekommenderar andra åtgärder efter 3 uppenbarligen misslyckade IVFer där vi försökt lite olika grejer varje gång. (dock inte ALLT haha)
Hoppas allt går finfint idag, skriv när du är hemma igen!!
Tänker att ni gör rätt i att hålla kvar hoppet en stund till och testar något som förhoppningsvis kommer fungera bättre för dig. Plocket gick bra, jag har sällan något problem med mina plock som tur är, jag svarar kanske bra på morfinet för har aldrig ont, fören efteråt då :) Fick dock bara ut 4 ägg, 7 blåsor punkterades. Så är väldigt besviken, samtidigt såklart tacksam att det ens fanns 4. Mest orolig över att de är omogna då blåsorna såg väldigt små ut i jämförelse med hur de sätt ut på VUL samt tidigare plock.
Clemmentina skrev 2021-10-06 08:05:42 följande:
Lycka till på äggplocket! :)
tack
SilverDarling skrev 2021-10-06 13:10:45 följande:
Jaaaa
jag är lite nervös, vet inte vad jag ska förvänta mig av ett ÄP för har läst att folk reagerar så olika på det. Vissa får jätteont och andra mår prima.
Jag hoppas att äggen inte stuckit iväg nu eftersom de var så mogna redan i måndags, fick ta en extra Fyremadel för att försöka hålla kvar dem
Är det någon av er som tempar eller har gjort det tidigare? Jag tycker det är lite spännande att se på skillnaden på denna cykel som då är IVF mot hur de har varit annars... men hittills har det bara förvirrat mig
Jag hoppas verkligen att du kommer få en fin upplevelse, alla mina 3 plock har gått väldigt bra och smärtfritt och jag önskar att alla kan få den upplevelsen.
Extremt sällsynt att äggen rymmer så dom är nog klara att plockas imon istället!
Jag tempade förr men fick lägga av med det eftersom jag stressade upp mig själv så enormt, så läkarna som utredde mig för barnlöshet sa åt mig att lägga av hehe. Tror inte det går att göra någon typ av logik eller jämförelse med en vanlig cykel när det kommer till IVF. Kanske bättre att bara slappna av denna cykeln :) Lycka till nu!