Inalina skrev 2021-11-01 14:26:37 följande:
Ja precis, man har ju börjat leva lite smått här igen efter diverse lock downs etc så nu kommer ju alla o hälsar på oss här i Schweiz eller vi planerar olika weekends osv. svårt att sätta hela livet på 'hold' för att man gör IVF tycker jag :/ (speciellt då vi gör det så jäkla ofta....
)
Nja jag tycker man blir påmind hela tiden om att man håller på med detta för hela tiden ska ju något ordnas, resor, hotell, diverse covid-pass, undersökningar och intyg, hitta på vita lögner till folk vart man ska etc.. dessutom fick jag reda på i helgen att en av mina närmaste vänner här är gravid i v 10 och ska ha en liten (till) i maj. vi umgås väl varje vecka ungefär, så nu är bägge tjejerna jag umgås med mest här gravida och ska ha bebis i april/maj. så när man tänkte att man skulle ha en trevlig kväll med mat o vin hos dem, så säger hon precis när vi ska skåla i champagne att 'Nja, jag ska nog inte dricka detta för vi ska få en bebis...´. Så ja jättekul för dem såklart men jo inte sätt att alltid hålla skenet uppe ändå. (men jag drack väl några vin ändå så hade en trevlig kväll ändå
)'
självklart ska ÄL krångla när man vill ha den så snabbt som möjligt, jag trodde en stark sticka var samma sak som glad gubbe, har inte använt de där glada gubbarna så mkt d¨de där testerna är snordyra här så jag har kört billigare varianter som är väldigt tveksamma dock...
men jo en IVF gör ju så att kroppen börjar bete sig lite annorlunda, och kanske speciellt för oss som får så höga doser vid stimuleringen?
jag känner ingenting med nedregleringen än så länge, jag har ju ett implantat som avger hormoner (eller vad det nu är) under 1 månads tid. Förra gången kom det när jag började blöda, att jag mådde skitdåligt 1-2 dagar så får se hur det blir nu. Dottern kräktes här hemma igår, så hon känner väl av att vi är igång med IVF igen och ser till att få alla möjliga sjukdomar
häftigt med ert första FET och göra något annorlunda än att behöva gå igenom hela processen!!
Jo om man ska göra det var och varannan månad så blir det svårt, fy hoppas verkligen att det blir sista gången nu. Känner själv att jag inte orkar så mycket längre till.
Kul för dina vänner såklart men skitjobbigt när en själv sitter och kämpar. Under tiden vi försökt få barn så har i princip alla mina vänner hunnit bli gravida (på mellan första och tredje försöket) och hunnit få barn. Superkämpigt stundvis, speciellt när man inte är beredd på beskedet
Nej, såklart hon känner av det haha, hoppas det inte är något smittsamt och att hon kryar snabbt. Nu har ni lite svängrum i tid att tillfriskna iallafall.
Ja det ska bli kul att göra FET och dessutom slippa lutinus, men tiden går så oerhört långsamt att det är plågsamt.