Inalina skrev 2021-08-24 11:24:42 följande:
Hej!! PUH fick precis mail från kliniken att allt såg fint ut och de hade bara haft så mkt igår så ej hunnit svara! Så det var OK att jag körde igång på eget bevåg igår!
så nu är jag igång på RIKTIGT!!!! tjohooo!
håller med att det är skönt att vara vaccinerad och slippa tänka på det nu, även om man säkert får en tredje dos någon gång framöver med kanske...
det är klart att mensen diffar någon vecka eller så, förstår att du vill ha det skrivet i sten att du får köra igång men det kommer du få! (att man ALLTID ska behöva oroa sig för nånting.. och då är man inte ens gravid än
) jag har också lite kortare menscykler nu, kanske hänger det ihop med att äggen inte riktigt hinner mogna när de släpper och därför inte blir befruktade.. vem vet..
upplägget med Gonal F och Menupur verkar bra men min läkare verkar inte vilja föreslå det, jag tog upp det med dem men det hade något med mina värden att göra, minns inte riktigt vilket. det är en hel del att fixa med nu innan jag kan resa till Prag, blodprover, EKG (eftersom man sövs vid äggplock) en massa papper som ska skrivas under OCH bevittnas av en notarie här i Schweiz bla bla bla. fattar inte hur man ska lycka jobba under tiden. Dessutom finns ju risk att flygresorna tar slut men jag kan ju inte direkt boka nu 10 dagar innan heller
men men allt detta visste jag ju innan vi drog igång så bara att ligga i!
Va skönt att det var okej nu är det bara o köra! Förstår att det är en del att ha koll på och stå i, får hoppas det sammanfaller bra med jobbet så du smidigt kan smita undan. Förhoppningsvis flyter det på smidigt, även flygen!
Ja jag tror också det kommer kvitta en vecka hit eller dit sen, får förhoppningsvis komma igång ändå, ska bli skönt att få komma igång efter sån lång paus. Alla i ens närhet är gravida just nu, så är svårt att sitta lugnt i sin barnlöshet känns det som.