CarroAnd skrev 2021-06-16 08:27:30 följande:
Hej! Jag fick ett tredagars återfört. De resterande 4 befruktade odlades vidare men klarade inte frys och kasseras. Nu hoppas jag på att det är ett guldägg i min mage.
Det hoppas vi verkligen att det är. Jag tror inte man kan se samband med hur många man får till frys eller inte egentligen, när man läser här i tråden så finns det alla olika kombinationer. När jag väl fick en till frys så var min spontana tanke "åh nej, då var det fel embryo som blev återfört". Svårt att komma undan sånna tankar oavsett utfall känns det som. Men håller tummarna för dig!
Inalina skrev 2021-06-16 08:29:19 följande:
ja och jag antar att ni också försöker på egen hand så länge nu..? man hoppas liksom på mirakel givetvis men så länge man inte fått bekräftat att typ båda äggledarna är stängda så skulle det ju ev kunna gå ;)
ja precis planen är sprutstart på mensen i augusti, dock vet jag ju inte om de exempelivs kommer tillbaka och föreslår långa protokollet eller liknande, då vet jag inte riktigt hur man gör eller när man börjar...
men hur är det nu, kommer du köra ditt första landstingsförsök nu i sep då? eller blir det andra? skönt ni har en i frysen tycker jag, men förstår att du vill använda landstingsförsöken med såklart, jag tycker det känns ganska hoppfullt med många i tråden som inte får jättemånga ägg men ändå blir gravida, så vi håller oss fast vid det tycker jag
Ja för fulla muggar, men skönt att det ändå är mer avslappnat efter att man började med IVF, kan hitta tillbaka till att det ska vara till för annat än bara barn. Har ÄL nu imon eller på fredag troligtvis, så lite spänning finns kvar även om hoppet inte är enormt. Började med rosenrot och har mer ÄL känningar än jag haft på länge, så lite hopp om att det är något positivt.
Jo precis, första landstingsförsöket, men 3e IVF. Verkligen skönt att ha ett i frysen, man har ju suttit med telefonen i handen vissa dagar och bara velat ringa om återföring för att jag inte orkat med den olidliga väntan, men samtidigt så känns det så ovärt nu när vi äntligen är framme i landstingskön och förhoppningsvis får ett plus på någon av de 3 försöken. Man kanske inte ska ha drömmar om syskon när man inte ens vet om man kan få ett barn, men.. man vill ändå hoppas någonstans. Då är det ju bättre med ett ungt embryo och om mitt AMH fortsätter sjunka, kanske det finns en chans. Men det är svåra avvägningar, men det var läkarna som tipsade om att försöka få till frysen om vi i framtiden önskar syskon.
Hoppas kliniken hittar rätt mediciner och protokoll för dig. Men tror att efter sommar, sol, ledighet och alla vitaminer så kommer förutsättningarna i höst vara riktigt bra, så tror vi kommer rida på vågen av plus som varit. Definitivt positivt att man inte behöver mängder av ägg hoppas det smittar av sig.