• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

juliasusannah skrev 2021-06-23 10:11:11 följande:

TW!

Jag är GRAVID!!!!!! Ruvardag 9 och testdag om 3 dagar men vilket fint plus jag fick imorse! Efter sån längtan och efter så mycket tårar och negativa test så är jag gravid!!! Hoppas allt går bra nu också men bara detta plusset är ju det vackraste jag skådat <3

Grattis! Jättefint plus. 
    Nu är det bara den olidliga väntan på första VUL :p 
  • Iväntanpåivf
    Estelle011 skrev 2021-06-23 10:45:51 följande:

Grattis! Underbart att få det Glad

RD9 här också, och har mens på gång. Första gången utan tårar. Jag kände att det kommer inte att gå, så det är ok. Men börjar bli frustrerad istället för ledsen. Fina ägg, alla befruktade, 5 till frysen men ändå ville det inte stanna. Whyyy? Gråter

vad tråkigt :( 
    Men mensvärk och gravid känns typ samma. 
    5 i frysen är kanon. Du ska se att det går på nästa insättning. <3 
  • Iväntanpåivf
    juliasusannah skrev 2021-06-25 15:05:31 följande:

TW

Jag är på ruvardag 11 med 6 dagars blastocyst, testdag imorgon. Känns detta resultatet okej för att vara på rd11? Blir så nojig <3

Grattis! Jättefint. Verkar ju stämma precis
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-06-26 17:29:39 följande:

Hej alla,

Behöver er kloka hjälp. Är i cykeln efter stimulering nu. Har gjort plock har haft min första blödning (ingen insättning). Försöker nu hitta min ägglossning men misslyckas. Har testat mellan CD 11 och idag CD 15. Har har en diskret LH-ökning alla dagar. Brukar ha helt blankt test till dagen innan peaken och sen riktigt tydligt på CD 13. Är det vanligt att ha liten ökning hela cykeln efter stimulering eller vad händer i min lilla kropp??

Min första cykel efter bortfallsblödning va ÄL också extra sen.

Fick utslag på cd17 och brukar få kring cd13-14 och NC tyckte inte jag fick temphöjning förrän cd20 så va en allmänt konstig cykel. Månaden efter vid jag utslag på cd13 som vanligt.
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-06-28 15:55:05 följande:

Hej! Gör mitt bästa att inte tänka för mycket på det men går sådär. Pendlar mellan hopp och en känsla av att det har misslyckats...men så är det väl för många. I början hade jag molvärk men den är typ borta nu. Känner istället att brösten ömmar lätt. Sist när jag blev gravid men fick missfall kände jag inget i brösten. Om jag minns rätt hade jag nog inga eller få symptom innan testdag då...de kom i samband med plusset. Är på ruvardag 6 idag och tänker testa på torsdag tror jag. På rd9 är väl resultat rätt tillförlitligt hoppas jag. Det låter som en bra plan att eventuellt kunna föreslå det. Funkar det i Schweiz borde det ju även funka på den andra kliniken. Håller tummarna för det!

Jag hade inte heller några symptom tidigt de började komma senare. Nu gör brösten så ont när man trycker på dem att jag vaknar på natten när jag vänder mig om. :) Men tidigt efter fet va det bara om jag verkligen kände efter som jag kände nåt alls.

Hoppas du får plus på torsdag. <3
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-06-29 13:49:57 följande:
    Hej vännen! Har läst om dina planer, dilemman med medicinering osv. Förstår steessmomentet. Har du kommit fram till hur du ska göra med den där nedregleringssprutan? Eller går det att köra synarela-spray istället?

Jag var på tidigt VUL igår, började gråta bara av att komma in på rummet. Jag var så rädd att det inte skulle leva något där inne. Men mirakulöst så såg vi ett litet hjärta slå <3

Tänkte att det aldrig skulle hända mig, men det gjorde det. Jag ska fortsätta ta synarelaspray varannan dag och lutinus i ytterligare 2 veckor, dvs fram till v11.

Nu håller jag alla mina tummar för er, jag har en bra känsla för dig nu i augusti <3 kramar
    Åh vad härligt att allt såg bra ut!!!! 

Jag ska på vul imorgon. ska bli så spännande
  • Iväntanpåivf
    Jez20 skrev 2021-06-29 22:29:40 följande:
    Imorgon!!! Tjejer jag är såå nervös! Jag ha rju redan testat positivt som blivit allt starkare men det är något speciellt med TD!!! Vill så gärna få kontakta kliniken och berätta! Snälla låt plusset visa lika starkt imorgon! Håll tummarna för mig ^^
    håller alla tummar och tår att du kan ringa kliniken imorgon och berätta om ditt plus 
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-07-01 07:20:53 följande:

Tack för att du kollade och för pepp! :) Detta är ett vanligt test (inte testa tidigt) så hoppas du har rätt. Vågar inte ta med veckoindikator (har själv haft både långsam och okej stegring på dem) men ska fortsätta testa framöver även med något annat test.

Är det ett vanligt test är det nog inte så konstigt att det är svagt.

Testa igen med ett testa tidigt test kanske :)

Men det var ju ett streck Iaf :)

Håller tummarna att det blir starkare <3

Så spännande!
  • Iväntanpåivf
    Amiolia skrev 2021-07-01 07:20:41 följande:

Hej, det här är mitt första inlägg någonsin och ville svara Clemme­ntina men vet ej hur man gör :s 

Jag är på ruvardag 8 med en femdagars blastocyst och tog också ett test imorse där jag tyckte mig ana ett svagt streck. Blev så chockad och vet inte vad jag ska tro för vi har försökt bli gravida i 3,5 år och jag har aldrig någonsin fått någonsin fått ett plus eller ens ett svagt streck. Vågar inte riktigt tro att det är ett streck. Sen tänker jag också att det på ruvardag 8 borde vara starkare... får helt enkelt ta ett till test om några dagar och hoppas att strecket blivit starkare. Hoppas att ditt streck också blir starkare <3
    Strecket syns tydligt.

Håller tummarna att det fortsätter öka och att det fortsätter va plus. Första plusset efter bara en massa minus är magiskt :)

En milstolpe på nåt sätt.
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-07-02 10:27:25 följande:
    Tack fina som frågar! Fortfarande ungefär samma styrka som igår...kanske pyttelite starkare. Väntar och testar igen på måndag! Hoppas hoppas... Kram!
    Låter ju lovande med pyttelite starkare. 
    Hoppas det syns ännu tydligare på måndag. 
    Kram
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021