• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Estelle011 skrev 2021-05-28 13:35:17 följande:

Jag har fått mens igår kväll. Jag var jätteledsen, svårt att inte tänka - vad om det aldrig går. Sen imorse började jag tänka positivt igen, planera sommar och allt. Ringde kliniken för att berätta resultat och att höra vad är nästa steg i höst. De sa att jag kan börja direkt nytt försök. Börjar med sprutorna redan imorgon! 
    Vet inte om det är bra eller dåligt. Orkar kroppen alla hormoner och orkar hjärnan alla känslor utan paus? 

jag förstår precis. 
    Skönt att du kan tänka positivt. 
    Om/hur du orkar köra igång direkt beror på hur du känner. Känner du att du behöver en paus så är det helt rätt. vill du köra på så är det också rätt <3
  • Iväntanpåivf

är RD4 med blasto för tidigt att testa?  
    Nån som blivit gråtig av Lutinus? Bröt precis ihop på jobbet och fulgrät för mig själv. Kan vara stress också, så stressad att jag på allvar funderar på att vara sjuk nästa vecka.

• Iväntanpåivf
    Chajsa skrev 2021-05-29 09:25:05 följande:
    Jag skulle med facit i hans säga att man bara gör sig själv en otjänst med att testa alldeles för tidigt, det är inte värt den känslomässiga bergochdalbanan som kommer med. Försök stå emot tills RD 9 om du kan. Vet att det är svårt och jag har inte kunnat stå emot fram till nu heller. Jag blev jättegråtig av lutinus. Gör snälla saker mot dig själv i helgen och försök sänka stressen <3
    <3  Du har säkert rätt. Men ändå svårt. Vill samtidigt veta om det ens lyckats fästa överhuvudtaget. 

Det snälla jag gör för mig själv är att jobba lite så jag kanske kommer ikapp med lite saker :) 
    Sen ska jag umgås med familjen och njuta av det fina vädret. 
  • Iväntanpåivf

RD5 och fortfarande inte testat. Har inga symptom överhuvudtaget. 
    Morsdag idag också och ALLA firar på sociala medier och för första gången någonsin känner jag mig faktiskt lite utanför och nästan lite bitter. 
    Pratade med en av mina bästa vänner igår och hon har precis plussat. De började försöka vid jul och fick ett tidigt missfall för va två månader sen (som jag nästan blev avundsjuk på för då vet man ju iaf att man KAN bli gravid) och nu är hon gravid igen. Är såklart glad för hennes skull, men liksom inte lika glad som jag hade varit om det hade varit lika lätt för oss. 
    Vet inte hur jag ska känna faktiskt. 
    Uppe på det så tycker sambon att det är lite för mycket fokus på barn-skaffandet och att vi har tappat bort vårt, normalt väldigt aktiva och bra, sexliv. Jag håller ju med om det, men när ska man liksom orka..... ?  
    Vid ÄL innan FET ska man ju undvika sex från cd10 och efter FET ska man ju också undvika samlag..... när ska man då kunna ha det?  
    Känner mig rätt hopplös idag och less på det mesta. Är så imponerad av er som orkar hålla hoppet och humöret uppe misslyckat försök efter försök. 
    Jag vet att vi 'bara' är på behandling 1 och FET 2 men på nåt sätt räknar jag alla egna försök de senaste åren också som försök. 

Behövde bara skriva av mig lite. <3

• Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-06-01 12:33:29 följande:
    Tack <3 Idag är jag på RD9. Vid mina tidigare insättningar så har mensen kommit på motsvarande RD8 eller RD9. En gång när jag fick en kemisk graviditet kom den på RD14.

Det är fortfarande positivt, men det är svagare än testet jag tog för två dagar sen.

Hur mår du? Har du lyckats se framåt? Kram
    Håller tummarna att det fortsätter vara positivt och inte kemisk graviditet. 
    Att testet är svagare kan ju betyda att du hade druckit mer innan osv. 
    Lider med dig <3
  • Iväntanpåivf

cd 27 och RD 7 idag och har fortsättningsvis lyckats undvika att testa. 
    Inga symptom alls och tempen fortsätter vara hög och stabil. 
    Beror säkert på Lutinuset men kanske kanske det är ett gott tecken. 
    I vilket fall så betyder det ju att jag behövde lite extra progesteron för brukar ha mycket med svajjig temp och mycket mer pms. cd27 brukar jag ha mer känningar av mensen och ofta lite spottings. Har nu kaaanske känningar inför mensen men bara om jag känner efter riktigt mycket.  
    Ni som tagit lutinus eller liknande innan... hur funkade det med mensen för er (om ni inte plussade såklart)? Kom den av sig själv eller va ni tvugna att sluta med progesteronet först innan mensen kom igång? 

Hur går det för er andra ruvare? Vi va väl flera som har testdag i helgen?   

• Iväntanpåivf
    Jill92 skrev 2021-06-02 14:31:31 följande:

Kommit hem från mitt första äggplock. Gick jättebra och kändes inget alls för mig, skönt med en så positiv upplevelse. Känner för att skriva av mig lite! Hade 5 äggblåsor och de fick bara ut 2 ägg. Blev såå nedslagen...den fina barnmorskan försökte trösta mig genom att upprepa att det ju bara ?krävs ett till befruktning..?. Kanske är ett av de två guldägget. Har ju inte lusläst denna tråden, men är det någob här som lyckats gå vidare till ET efter att bara fått ut två? Behöver lite hopp för att klara anspänningen till fredag då de ska ringa och meddela hur det gått.

Förstår att du känner dig besviken. Men som barnmorskan sa så behövs ju bara ett. Tror mig ha läst nånstans i tråden att nån fick liknande utfall och kunde gå vidare till ET.  
    Håller tummarna att båda befruktas och att ett av dessa är guldägget <3
  • Iväntanpåivf
    Krizty88 skrev 2021-06-02 18:27:23 följande:
    Heej!

Jag är ofta inne och läser och hejar på er. Men tänker att tråden är för er så håller låg profil :)

Jag är i vecka 9 nu. Var på tidigt ultraljud förra veckan och fick se ett hjärta slå och var på inskrivning på Mvc i måndags. Just nu görs i princip inga kub här om man är under 35 pga Corona. Så om allt går bra blir inte nästa ultraljud förrän rutinultraljudet.

Jag mår rätt så bra, väldigt tacksam.

Kram på er
    Åh vad härligt att höra :) 

Kram
  • Iväntanpåivf
    Dibella skrev 2021-06-03 10:24:03 följande:

Fick äntligen tid på Landstinget! En kortvarsel tid på måndag! Blir inget fören efter sommarstängningen pga de har redan för många pågående, men man kommer ändå in i maskineriet iallafall Solig Det gjorde min dag. Får hoppas att man slipper bli nekad sen, tråkiga är att enligt kalendern så kommer jag ha mens precis i samband med att de startar upp verksamheten igen, så måste vänta en hel månad igen efter det innan man kan regga mensstart, så början av september kanske.. Gah, glädje/ångest, kommer inte undan.

Vad härligt! Grattis! Skönt att veta att man har en plan och är inne i systemet. :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021