• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

juliasusannah skrev 2021-06-17 15:54:26 följande:

Jag är på RD3 med en 6 dagars blasto, har haft lite molvärk sen dagen innan återföring och upplever att den blivit något värre sedan återföringen. Är så rädd att det är mens på gång redan.. Har endast kört med letrozol inför ägglossningen men har inget annat som lutinus nu under ruvning. Har känt lite små hugg/ilningar i livmodern dag 1 och 2 samt mått lite illa men känns som det är för tidigt för symtom redan nu. Vad har ni andra för symtom som ruvar? Googlar hela dagarna vilket inte är bra men blir galen och tiden går så fruktansvärt långsamt :(

Hade inga direkta symptom. första veckan lite molvärk och ett och annat hugg. Sen mer känsla av att mensen va på g. 
    Fortfarande inga tydliga symptom och gick precis in i v7. 
    Trött som satan, lite ömma bröst och från och till värk i magen. Och så förstoppning förstås. och antydan till illamående när jag inte ätit på några timmar, men det kan jag få ibland ändå dock inte varje dag. :)
  • Iväntanpåivf
    juliasusannah skrev 2021-06-17 17:29:03 följande:

Stort grattis till graviditeten! Tack för att du delar med dig!! Gillar inte att molvärk kan vara mens likväl som en graviditet, hade vart underbart om det fanns symtom som endast fanns vid en graviditet, allt hade varit så mycket lättare då :/

Tack. Haha. Ja verkligen.

Man kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Även efter plus. :)

Håller tummarna för dig.
  • Iväntanpåivf
    BethArigato skrev 2021-06-18 07:24:28 följande:

Hej!

Uppdatering från mig :)

Punkterade 10-12 äggblåsor och fick veta att det bara fanns två ägg.

Båda blev befruktade, insättning med ett tre-dagars embryo och det andra klarade sig inte till frysen.

Har testdag på tisdag nästa vecka men har inte kunnat hålla mig. Testen är från RD11 och RD12!

Är så lycklig, orolig, men lycklig.

Grattis!!! Vad Härligt.  ytterligare ett bevis på att det bara behövs ett enda guldägg ibland
  • Iväntanpåivf
    Estelle011 skrev 2021-06-18 08:35:04 följande:

Vi fick 5 ägg i frysen! Känns så bra att veta att det finns många försök. Ett av dom måste funka!Glad

Vilket otroligt bra resultat! Grattis. 
  • Iväntanpåivf
    Jill92 skrev 2021-06-19 15:37:44 följande:

Hej gruppen! Ville bara titta in och säga att jag fått minus på testdagen idag. Så tungt! Men hoppas att det blir mer lyckat i aug, och kanske några till frysen då också. Lycka till ni andra!! Vad starka vi är som går igenom detta..

Kram

Nej vad tråkigt. Hoppas verkligen det går bättre efter semestern.
  • Iväntanpåivf
    Jill92 skrev 2021-06-19 15:37:44 följande:

Hej gruppen! Ville bara titta in och säga att jag fått minus på testdagen idag. Så tungt! Men hoppas att det blir mer lyckat i aug, och kanske några till frysen då också. Lycka till ni andra!! Vad starka vi är som går igenom detta..

Kram

Nej vad tråkigt. Hoppas verkligen det går bättre efter semestern.
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-06-16 13:12:49 följande:

En liten uppdatering från mig. Varit på vul och återföring blir på tisdag. Slemhinnan såg perfekt ut enligt läkaren! Nu hoppas jag bara att något av våra två embryon klarar upptiningen. Någon mer med återföring inom kort?

Lycka till imorgon! <3
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-06-21 22:47:26 följande:

Gullig du är som kommer ihåg. Tack! Börjar bli lite nervös nu och har molvärk av Lutinus. Kram

Förstår det.

Kommer gå fint ska du se. Kram
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-06-22 15:43:55 följande:

Ja nu är jag ruvare igen. Fick tillbaka en hundraprocentig blastocyst. Nu är det bara att vänta och hoppas! :)

Åh vad spännande. Håller tummarna. :)
  • Iväntanpåivf
    juliasusannah skrev 2021-06-22 16:09:08 följande:

TW

Jag är på ruvardag 8 med blastocyst, tog test för en timme sen (har hållit mig från att kissa sen imorse) och fick ett svagt plus, vågar jag testa med clearblue early ikväll eller ska jag vänta tills imorgon? :)

Åh. Vad spännande. Grattis!

Har du testat igen eller väntar du till imorgon?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021