• Annna84

Vi som startar ivf behandling 2021

Annna84 skrev 2021-06-07 17:06:56 följande:

Jag ska testa igen imorgon, det var min förra kliniks testdag, RD16 med 5-dagars. Så jag ser det lite som ett delmål. Annars mår jag bra, känner inte något speciellt. Lite ömma bröstvårtor och lite molande.

Inför den här omgången gjorde jag akupunktur i samband med sprutbehandlingen och fram till insättning, hann med 4 gånger.

Sedan kanske hyseroskopin påverkade lite, samt synarelan som jag tar varannan dag, plus 3st lutinus om dagen. Maxade med mycket vitaminer också. Undrar om det var något av detta som gav effekt eller om det helt enkelt var det rätta embryot denna gången. Nu tar jag en dag i taget och hejar på er <3

När tror du att det blir insättning för dig nu när det styrs?

Eller att det fungerade för att vi bytte klinik och betalade för tre stycken försök inkluderande 5st insättningar ;)
  • Annna84
    Frida123123 skrev 2021-06-08 18:21:19 följande:

Jag ger mig in i denna tråd igen då jag varit gravid genom IVF, fick redan på i vecka 8 att embryot stannat av i utvecklingen, fått sk tyst missfall. Dvs kroppen har inte uppfattat det ännu och ingen blödning har kommit. Var på kvinnokliniken för ett vul som konstaterade samma sak, men de ville inte starta igång en abort då utan vänta en vecka. Så ska dit på fredag för medicinsk abort. Jobbigt, varit ledsen ett tag men det blir lite bättre för varje dag som går. Ja, på fredag och dagarna framåt kommer inte vara så trevliga då. Gjort mitt 3 ivf. Är 41 år så känner mig stressad. Men vi har två blastocyster i frysen så jag får hoppas på dom. Kan dock inte starta igång förrens blödningen från missfallet upphört och efter nästa mens, så förhoppningsvis i början av augusti. Hopp, förtvivlan, glädje, sorg, väntan och väntan. Ni i den här tråden vet hur det är. Kämpa på!

Så fruktansvärt tråkigt att höra att det stannade av. Styrkekramar till dig <3 Jag har gjort 4st ägguttag och nu på 6e insättningen fick jag plus på stickan. Vecka 6 nu men tar inget för givet ännu, så tråkigt att inte kunna ta ut glädjen innan man verkligen vet. Har du fått missfall tidigare eller var detta den första gången du blev gravid? Vilken dag avstannade det på? Glad att höra att du har 2st fina blastocyster i frysen.
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-06-08 08:31:26 följande:

hej vännen =) hur mår du?? känner du några symptom ännu?

Tänk att det förmodligen var den där hystereskopin som gjorde att embryot tog sig denna gången för dig! och att du har ett par till i frysen

jag tycker det är så BRA att de har gjort ordentliga undersökningar och förmodligen löst problemet för dig nu framöver så du slipper fundera så mkt över varför det inte funkat tidigare.

Här händer inget särskilt, fick starkt utslag på ÄL testet idag så nu blir det full rulle här hemma HAHA  kram!

Hej vännen :) Hur mår du? Jag mår bra!

Känner inte mycket, eventuellt lite molande och minimal känning i brösten. Inget illamående och ingen trötthet. Testet var väldigt starkt igår, lika starkt som kontrollstrecket. Det känns så sjukt efter att tidigare ha letat med blåslampa efter minimal antydan till streck. Nu är det bara att hålla huvudet kallt i tre veckor tills det är dags för VUL.

Härligt med full rulle i helgen, tänk om det är nu det går. Hoppas hoppas!!! Kramar till dig
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-08 11:12:17 följande:

Åh då är jag med! Hur gick det idag? Det låter helt rimligt att inte känna så mycket redan i vecka 5. Så har det ju varit för flera andra i tråden.

Så svårt att veta vad det var som gjorde skillnad när det var mycket som var annorlunda. Men det viktigaste är ju att det funkade. Tänker att jag kanske ska testa akupunktur den här gången då. Fortsätter du nu?

Tror på insättning runt midsommar men förmodligen någon dag innan om det blir som sist. :)

Hej :) Det var ett starkt streck igår, så nu har jag lovat mig själv att inte testa mer så länge det inte sker något oväntat.

Ja, testa akupunktur, för många fungerar det och så blir det en skön avslappning. Jag fick till mig att man kan fortsätta fram till v12, men jag tror att jag skippar det. Har lagt så mycket pengar?

Hoppas hoppas på insättning innan midsommar eller direkt efter. Kramar
  • Annna84
    Truuly skrev 2021-06-09 17:38:17 följande:

Jag fick ju mitt första plus i helgen. Testade sedan 3 dagar irad och det visade ingen stegring. Men då det var min testdag i måndags så rapporterade jag positivt test på 1177 till RMC (vet någon när man får återkoppling?)

Har haft en dålig magkänsla så ville ej testa igen igår. Men idag köpte jag nytt test och det var blankt. Är på jobbet och försöker att inte bryta ihop, men tårarna rinner. Hur ska man orka? Mitt första plus, och nu väntar jag alltså inte barn, utan missfall.

Hur gör jag nu? När sköter kroppen detta?

Tänker på alla som har fått gå igenom detta. Många flera gånger till o med. Detta är första gången för mig o det känns så.. jag finns inga ord.

Vännen! Blir så ledsen av att läsa detta <3 Det är så fruktansvärt orättvist!

Detta hände mig i vintras, när jag fick mitt första plus på 5e insättningen. Mensen kom då någon dag efter att det blivit blankt på stickan. Jag förstår att det är fruktansvärt tufft, men tänk att du ändå kom långt på det första försök, det bådar gott inför nästa.

Massa kramar till dig!
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-06-09 18:00:54 följande:

Är såå glad för din skull och såå avundsjuk <3 fantastiskt att strecket ökar. Håller alla tummar för att lilla hjärtat pickar på vul! Du är så värd detta!

Tack <3 Jag förstår precis alla känslor, när jag läser om de som plussar har jag hela tiden tänkt att det för kommer aldrig att hända mig. Under ett års tid har jag tänkt att jag aldrig kommer att få barn. Och nu för första gången i livet fick jag ett plus som det inte är någon tvekan om. Dock orolig inför första VUL och om det finns något där inne.

Jag önskar så att du får ett plus nu i dagarna, det är du också värd efter allt du gått igenom <3
  • Annna84
    Frida123123 skrev 2021-06-09 19:37:39 följande:

Till Anna84: ja, det var mitt första plus och första missfall. Jättehemskt. Gud, vad ni har kämpat, man ska inte ge sig och se, nu har det lyckats för er med!! GRATTIS! Underbar känsla. Försök och slappna av. Jättesvårt, jag vet. Man kan inte påverka utgången. Men, ?so far so good?, för dig/er, eller hur! Även om det kan misslyckas så kan det även gå hur bra som helst! Och en stor framgång är faktiskt att man lyckats bli gravid!! Är det någon som tagit cytotec? Är nervös. Jobbigt att kroppen tror att man är gravid när man inte är det.

Vad gullig du är! Tack! Ja, det har varit två tuffa år med tusentals tårar. Nu ska jag försöka slappna av och vara glad att jag kommit så här långt. Känner mig än så länge lugn i kroppen. Vilken dag stannade embryot av i magen?

Jag har aldrig tagit cytotec, men tänker på dig och hoppas att du kan komma vidare snart <3 Kramar till dig
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-06-09 20:23:07 följande:

Men åh alltså fan va glad jag blir att allt verkar bra!!! Det är så sjukt välförtjänt att det är din tur nu (jag vet att man inte kan prioritera någon, speciellt inte i den här tråden!! men herregud jag tyckte du hade gjort många insättningar med fina blastisar, så nu får pyret hålla i sig hårt i 9 månader =)!!!

Så skönt med ett starkt plus!!

Vid min graviditet kom illamåendet lagom till första VUL men jag fattade inte att det berodde på graviditeten ;) Jag gjorde VUL v 6+3 den gången, antar att du har i 7+ något då? Försök njuta av tiden innan alla symptom kickar in skulle jag säga...

Åh ska bli roligt att följa din resa och hoppas jag kan joina så snart som möjligt!

Jag tycker min cykel har blivit mkt kortare de senaste månaderna så kanske tyder det på att jag släpper ifrån min omogna ägg..? Får se om kliniken kan göra något åt det, men kan ju vara bra vid stimulering då att man även tar Fyremadelsprutan som tvingar äggen att växa vidare utan att släppa.. (ja du hör, nya gissningar hela tiden...) har i alla fall ÄL idag typ så man gör ju det man kan här hemma!

Stor kram!!!

Fina fina du! Jag blir alldeles rörd. Du är så fantastisk på att stötta och peppa. Jag önskar så för dig också, och det känns positivt att du ska fortsätta resan i Prag där du lyckades förra gången. Jag tror på augusti om inte tidigare <3

Tack för att du delar med dig om när dina symtom började, då har jag något att hålla mig i, även fast det inte går att jämföra.

Mitt första VUL är dag 8.0, så om nästa 3 veckor.. idag är jag på 5.2 om jag har räknat rätt.

Kramar och njut av dagen och helgen
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-10 07:43:14 följande:

Åh vad skönt! Låter som en väldigt bra plan att inte testa mer. När är det vul inplanerat? Jag hade bokat akupunktur idag men har dragit på mig en förkylning i kombination med allergi så fick avboka dagens tid. :( Min akupunktör rekommenderar också att man fortsätter varannan vecka fram till vecka 12. Blir en del pengar!

Ja, det är nog bäst att skippa testningen nu och hålla ut. Första VUL är om knappt 3 veckor, dag 8.0. Lång väntan..

Hoppas att du kryar på dig och att den värsta pollenallergin släpper snart. Tar du tabletter nu för att styra ägglossningen?

Jag får se om jag går på akupunktur efter det att jag har varit på första VUL, så svårt att veta vad som ger vad.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-10 10:41:30 följande:

Förstår att det känns långt bort men tiden går snabbt, snart är du där.

Tack, hoppas det med. Inte bästa uppladdningen inför återföringen. ;) Hoppas inte det är något som påverkar negativt. Jag tar Progynon och ska på första vul om en vecka på cd11.

Går du på akupunktur nu? Förstår att det är svårt att veta om det ger något. Tänker att man får se det som avkoppling och egentid!

Vad härligt att du är igång och ska på VUL om en vecka. Med ett 5-dagars så känns tiden innan FET så otroligt lång, men det är skönt att själva ruvardagarna kortas ner lite.

Jag är inte på hemmaplan nu, så jag har inte gjort någon akupunktur sedan positivt graviditetstest. Om akupunktören inte gått på semester där i början på juli så gör jag eventuellt ett besök.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021