• Annna84

Vi som startar ivf behandling 2021

Dibella skrev 2021-06-03 10:24:03 följande:

Fick äntligen tid på Landstinget! En kortvarsel tid på måndag! Blir inget fören efter sommarstängningen pga de har redan för många pågående, men man kommer ändå in i maskineriet iallafall  Det gjorde min dag. Får hoppas att man slipper bli nekad sen, tråkiga är att enligt kalendern så kommer jag ha mens precis i samband med att de startar upp verksamheten igen, så måste vänta en hel månad igen efter det innan man kan regga mensstart, så början av september kanske.. Gah, glädje/ångest, kommer inte undan.

Vad härligt att läsa!! Som säkert någon annan redan har skrivit så hände det mig med, dvs jag såg att mensen skulle komma innan öppning. Så jag förberedde allt med recept innan stängningen. Hoppas att du också kan göra så, som en livlina. Kramar
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-03 16:12:52 följande:

Åh nu hoppas vi det fortsätter så! Som jag sitter här och hoppas att det ska gå vägen för er. Men tycker samtidigt det låter vettigt att försöka vara lugn och att ta en dag i taget. Är testdagen i helgen? Kram

Fina fina du! Vi har följts åt länge nu och jag känner många likheter i våran ivf-historia. Jag känner på mig att det kommer att gå för er också nu. Någon mens i sikte än?

Testdagen var igår, den var väldigt tidigt. Ska testa igen på tisdag för att ha några små delmål framför mig. Kramar
  • Annna84
    Truuly skrev 2021-06-03 18:13:11 följande:

Åh vad glad jag blir av att höra detta! Håller tummarna att det fortsätter så och att ni snart får se ett tickande hjärta! Jag tror på detta!

Det låter bra att ta en dag i taget. Inte ta ut sorgen i förskott. Så försöker jag också leva de här dagarna fram till min testdag. Den dagen den sorgen. Eller så blir det lycka istället!

Tack och Massa kramar till dig! Hur mår du idag? <3
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-06-03 18:42:37 följande:

Så glad för din skull! Den känslomässiga bergochdalbanan gör en verkligen helt slut. Det går oftare bra än dåligt, du har oddsen på din sida. Jag håller tummarna hårt <3

Å, tack!! Du ger mig hopp. Hur mår du? Jag antar att du känner att dagarna segar fram? Tänker på dig!
  • Annna84
    Jenzia skrev 2021-06-03 19:10:42 följande:

Stort grattis till ditt plus!!! Jag hoppas så att det ska go bra och att du får se ett tickande hjärta om ca en månad!! <3

Tack!! Hur mår du och när är det dags för VUL för dig?
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-04 08:00:05 följande:

RD10 och vågade mig på att testa.

I chock och så glad. Hade intalat mig att det nog va kört denna gången. ????????

Grattis! Vad underbart
  • Annna84
    Truuly skrev 2021-06-05 07:51:29 följande:

Rd 10 och jag tog ett test. Svagt positivt??! Testdag på måndag. Vågar man tro? Herregud! Mitt första plus nånsin i så fall! Helt skakis!

Grattis!! Första försöket och allt, underbart! Det är definitivt ett plus :)
  • Annna84
    Olivia1992 skrev 2021-06-05 08:08:40 följande:

Det här är så sjukt och overkligt för mig... tror inte på stickorna heller! Jag skrev här för ett tag sedan och hade en färskåterföring på ett fint embryo! Följdes åt i tråden tillsammans med alla er! Men sedan på RD 7 eller 8 tog jag ett test som visade negativt! Blev jätte ledsen och sket i allt verkligen, även FL för att få tankarna på den vanliga vardagen och släppa stressen! Började blöda dagen efter också så då tänkte jag att det är ju totalt kört nu. Tog Inge mer test sen efter ?mensen?

Sedan efter ?mensen? (2 veckor efter) har jag haft lite små rosa i flytningarna då och då. Tänkte Inge mer på det mer än att det är från alla jäklans hormoner man sprutar i sig!

Jag och min sambo kom överens om att byta klinik, dricka vin och ha en skön sommar ihop, spaninen om en vecka osv.

Och sen igår????? Tog jag ett gravtest bara för att, rent spontant! Och det var två jätte tydliga streck på 6 sekunder! Jag tror knappt på resultatet fortfarande! Imorse kom var det samma resultat! Och jag vet inte om det är ifrån IVFn eller oss själva. Har beräknad mens imorgon!

Ska köpa ett digitalt idag för att se veckor.

Jag är i chock......

Test från igår

Test från idag

Men wow!!!! Jag har tänkt på dig! Det där är ju superstarkt! Det måste ha tagit sig på IVFen. Grattis! Mirakel kan ske
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-06 19:42:24 följande:

Åh tack snälla! Det gjorde jag med. :) Men pratade med bm idag och vi bestämde att köra på progynon istället så att det verkligen blir fet innan de stänger för semestern. De har bara stängt på midsommarafton!

Vad glad jag blir av att läsa detta <3 Tänker på dig!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-07 12:17:38 följande:

Tack! Hur går det för dig? Testat något mer.

Gjorde du akupunktur nu innan fet? Kom på att jag måste börja nu i så fall.

Jag ska testa igen imorgon, det var min förra kliniks testdag, RD16 med 5-dagars. Så jag ser det lite som ett delmål. Annars mår jag bra, känner inte något speciellt. Lite ömma bröstvårtor och lite molande.

Inför den här omgången gjorde jag akupunktur i samband med sprutbehandlingen och fram till insättning, hann med 4 gånger.

Sedan kanske hyseroskopin påverkade lite, samt synarelan som jag tar varannan dag, plus 3st lutinus om dagen. Maxade med mycket vitaminer också. Undrar om det var något av detta som gav effekt eller om det helt enkelt var det rätta embryot denna gången. Nu tar jag en dag i taget och hejar på er <3

När tror du att det blir insättning för dig nu när det styrs?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021