Dibella skrev 2021-06-01 08:34:21 följande:
Jag är så ledsen för din skull, allt är ju som en mardröm som aldrig tar slut när man är uppe i det. Har testerna varit av samma sort allihop? Jag hoppas verkligen att det kommer öka framöver och att det bara var skillnad på hur koncentrerat det varit eller testtyperna, men ibland vill man inte hoppas in i väggen heller om det inte blir så.
kram till dig
Inalina skrev 2021-06-01 08:54:37 följande:
Åh vännen, kom precis att tänka på att du skulle testa i morse så skyndade mig att logga in här.. gud jag lider verkligen med dig och förstår din oro!!
det är ju heller inga spökstreck uppenbarligen så det måste ju ha fäst denna gången vilket är en klen tröst i det stora hela såklart. Det är faktiskt inte kört än, du blöder inte och du har fortfarande ett streck till, men visst vill man se de där perfekta ökningarna. Låter ju tyvärr som att du måste fortsätta testa för att se vad som händer nu i veckan. Det är svårt att veta vilken reaktion man ska ha när det uppenbarligen är ett positivt test ändå. Låter som en bra plan att försöka samla sig så länge eller försöka hålla sig neutral men tja hur enkelt nu det är. Stor kram till dig, här inne hoppas jag du får all pepp och stöttning som är möjlig
Truuly skrev 2021-06-01 08:56:22 följande:
Åh vad jag hoppas att det kommer gå bra för dig! Och alla vi andra! Jag ruvar för första gången, och fasen vad jobbigt det är psykiskt. Ni som har gjort detta många gånger är riktiga kämpare <3
Jag är på rd6 och känner typ ingenting. Inte känt nåt sen dag 1 heller. Förutom ömma bröst som jag har haft sen sprutdagarna. Men sen igår har det minskat i styrka.. Och imorse sjöng tempen. Ååååh. Hoppet är som bortblåst. Känns så otroligt tungt även om det bara är första behandlingen, men räknar även med de åren som vi har misslyckats varenda gång utan ett enda plus.
Ni som har gjort FET, kan man göra det direkt eller måste man vänta till nästa cykel? Jag har bim i helgen, kan jag då göra FET om ca 2veckor när min ägglossning kommer?
Ja, jag har typ gett upp på denna ruvning :(
Clemmentina skrev 2021-06-01 08:58:01 följande:
Åh vilken jobbig situation! Man vill ju bara se en fin ökning när man väl har börjat att testa. Men det måste inte vara kört. Läst så mycket om test som varierar i styrka i början när det rör sig om små mängder hcg i kroppen. Du får fortsätta testa så håller vi andra tummar och tår för att det ska bli starkare test. Oavsett hur det går finns vi här. Stor kram till dig!
Chajsa skrev 2021-06-01 09:34:16 följande:
Åh vännen så jobbigt för dig! Var ju också exakt där du är för två veckor sedan. Har du använt olika eller samma typ av test? Jag förstår att du blir ledsen men det är inte kört ännu! Det är så tidigt och testen kan då variera lite i styrka beroende på hcg- känslighet. Något har fäst vilket alltid är positivt. Det bästa vore ju om man alltid bara kunde få ett blodprov som fastställer hcg- nivån så man slapp leva i ovissheten. Håller tummarna för dig, kram!
Tack fantastiska ni för allt stöd!
Jag blir alldeles tårögd över hur ni stöttar i detta <3 Alla har sina egna bekymmer att tampas med, men vi vet alla hur det känns att gå igenom detta. Det är terror att vänta in testning och ev mens som kommer och det är lika jobbigt att få ett tidigt minus eller ett plus som sedan blir svagare. Inget är lätt innan det är supertydligt att det verkligen är ett starkt plus som ökar. Jag har tagit samma typ av test, RFSU-stickor. RD7 starkt, RD8 svagare och RD9 likvärdigt. De första två dagarna tog jag på kvällen och idag tog jag på morgonen. Ska se om jag kan bita ihop och strunta i att testa imorgon, orkar inte gråta imorgon också. På torsdag är det testdag, så jag väntar eventuellt in tills dess och ber till högre makter och hoppas på mirakel :)
Dibella, förstår din frustration i samtalen med kliniken. Känner så igen mig, man får liksom inte de svar man vill ha, dvs -Du kommer att få barn. Det finns så många frågetecken kring varför det inte fungerar och få konkreta svar.
Inalina, läste att din mens kom den här månaden också. Men kämpa vidare <3 Det låter bra att du sammanfattar allt till Prag och så hoppas vi på samma bra resultat där som vid förra gången när ni fick lilla dottern.
Truuly, heja dig! Ja, fy vad det är jobbigt, men du kommer att klara det. Jag minns min första behandling och det misslyckandet tog minst lika hårt som nu över ett år senare. Jag fick inte sätta in direkt i nästa cykel, men det kan vara lite olika från klinik till klinik. Men än är det inte över med det här försöket, det finns fortfarande en chans <3 Fick du ett embryo till frysen?
Clemmentina. Hur går det för dig med cykeln. Jag håller tummarna för att det inte krockar med midsommar.
Chajsa, jag minns att du var i samma läge som jag för två veckor sedan. Den här fruktansvärda oron i test som inte stegrar. Usch. Det sägs ju att när man väl får ett tydligt plus är det inga tveksamheter, inget googlande osv ska behövas. Har du fått besked hur det gått med de som odlades vidare?
Kramar