• Annna84

Vi som startar ivf behandling 2021

ace86 skrev 2021-05-28 08:07:44 följande:

Hej! Man är verkligen sin värsta fiende under denna period. Man vill intala sig själv att chilla, njuta av att det ligger ett embryo/blasto i mig och ge den det bästa möjliga tillvarot. Men nej.. Hahah det ska kännas efter, över analyseras och stressas.

Min mensvärk (eller vad det nu är) kommer och går forfarande, har heller inga andra symptom. Brösten slappare än någonsin :P

Det är min första FET men idag och imorgon (RD6-7) är jag på cykeldag 23-24 och då brukar jag få min mens.. så om det inte kommer någon mens i helgen så testar jag mig på måndag eller tisdag dvs RD9-10. I och med att det är en ostimulerad cykel tänker jag att det borde följa min vanliga period. Att testa sig på RD15 som är 1 vecka efter BIM känns för långt!

Förra gången när jag fick mitt X testade jag mig RD15 med 2 dagars vilket var cirka 4 dagar efter BIM.

Försök att njuta av helgen! Förhoppningsvis är du på en plats i Sverige där du för njuta av det fina sommarvädret som är på väg in. Dina vänner och din partner. Vet dem du ska träffa att du gjort insättning? Kanske kan vara skönt att få deras stöd under helgen om peppen och tankarna flyger i väg? Jag ska på mamashower men ska försöka att tänka positivt och peppande ändå (så länge jag inte fått min mens för då blir det tortyr) :P Kram

Hej! Hur mår du? Att njuta av detta är så svårt som du säger, men hoppas att vi båda kan koppla bort det lite och njuta av det fantastiska vädret i Sverige. Din mens ska inte komma!

De vi ska till vet om att vi håller på med ivf, och vi tänkte säga som det är så att det inte blir frågor om alkohol.

Hur känns det med din mamashower? Vet de om ditt läge? Jag tycker det känns lite lättare då.

Kramar
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-05-30 10:05:18 följande:

Hon vi firade visste om det och jag tog bilen från landet så kunde skylla alkoholfritt på det. Men blir ju väldigt tydligt att väldigt många är gravida eller precis blivit mammor i min/vår ålder. Tror vi var 4 av 10 utan barn. Det känns ju som att man också blir ?granskad? av de övriga pga att alla vet att jag varit gift i ett par år och ?borde? ha barn vid det här laget...

Ingen mens har kommit ännu iaf!

Hur har det gått för dig i helgen? Hur känns det?

När tänkte du testa dig? Jag tror jag testar imorgon bitti! (RD9)

Kramar!

Vad glad jag blir att höra att ingen mens har kommit!

Känner så igen mig i din situation, i mitt kompisgäng har det rasslar till med barn det sista året. Det är bara några enstaka kvar som inte har barn än.

Jag har haft det bra i helgen, såå härligt med vädret. Känner mig lite fundersam över att jag verkligen inte har några som helst symtom. Ev lite molande om jag anstränger mig för att känna efter. RD7 idag och jag tänker som du, håller ut till RD9 om mensen inte dyker upp imorgon. Pallar inte ta ett test tidigt på morgonen innan jag ska träffa kollegorna kl8 imorgon. Hur mår du och hur känns kroppen? Kram
  • Annna84

Hej tjejer! Här kommer en liten uppdatering från mig. Gråter när jag skriver det här. Kunde inte låta bli att testa på RD7, mest för att jag ville ta ett negativt besked så snart som möjligt för att hinna sörja lite innan veckan började. Men chockartat nog kom det fram ett andra streck, och det var starkare än jag tidigare har fått. Tänkte att nu händer det, äntligen slipper jag analysera huruvida det är negativt eller positivt. Igår tog jag ett nytt test och det var svagare, kunde knappt sova. Imorse på RD9 tog jag ett till test och det var ungefär samma som igår, men svagare än det jag tog på RD7. Bröt ihop nu på morgonen och känner att historien om kemisk graviditet upprepar sig. Önskade så att det skulle bli en ökning. Tvärtom är aldrig ett bra tecken :( Så ledsen och orolig nu, men ska försöka att samla mig. Det är inte kört än, men det känns inte alls bra.

Styrkekramar till alla som går igenom misslyckande på misslyckande och denna ständiga oro.

• Annna84
    ace86 skrev 2021-05-31 07:54:24 följande:

Blev ett test med veckoindikator, tyvärr det enda jag hade hemma. Och det var negativt. Dock är mensen forfarande inte i sikte men molande värk till och från.

Jag vet att man inte ska jämföra tecken men tänker att det kan vara bra att du inte har någon värk? Eller känns det likadant som andra gånger?

Lite komiskt när jag varit orolig i en veckas tid då det känts som att jag ska få mens när som helst. Man är alltså aldrig utan oro i denna process :(. Har dock inget att jämföra med då jag aldrig plussat i en ostimulerad cykel men värken känns för bekanta. Så det är bara att preppa väskan med skydd och åka till jobbet.

Hur gick gårdagen? Första gången för mig med en morsdag då man mer än gärna själv också hade blivit firad med teckningar och uppvaktning. Eller en man som postar en bild på sin tjej och säger - världens bästa mamma. Och första gången på ett tag kändes det hela så himla himla långt bort. :(

Kramar till dig <3 Så himla tråkigt med det negativa testet, har mensen fortfarande håller sig borta? Hur mår du?

Jag är ledsen och orolig. Kan inte fokusera på någonting annat just nu. Min mens har inte kommit men testen blir svagare och det känns inte som ett bra tecken.

Min räddning under det här året är att jag har slutat med att gå in på instagram, så jag slipper se alla gravidmagar, ultraljudsbilder och mors-dags-bilder. Det är väldigt skönt att förskona sig från det. Det är så jobbigt som det är redan.
  • Annna84
    Dibella skrev 2021-06-01 08:34:21 följande:

Jag är så ledsen för din skull, allt är ju som en mardröm som aldrig tar slut när man är uppe i det. Har testerna varit av samma sort allihop? Jag hoppas verkligen att det kommer öka framöver och att det bara var skillnad på hur koncentrerat det varit eller testtyperna, men ibland vill man inte hoppas in i väggen heller om det inte blir så. 

kram till dig 

Inalina skrev 2021-06-01 08:54:37 följande:

Åh vännen, kom precis att tänka på att du skulle testa i morse så skyndade mig att logga in här..  gud jag lider verkligen med dig och förstår din oro!! 

det är ju heller inga spökstreck uppenbarligen så det måste ju ha fäst denna gången vilket är en klen tröst i det stora hela såklart. Det är faktiskt inte kört än, du blöder inte och du har fortfarande ett streck till, men visst vill man se de där perfekta ökningarna. Låter ju tyvärr som att du måste fortsätta testa för att se vad som händer nu i veckan. Det är svårt att veta vilken reaktion man ska ha när det uppenbarligen är ett positivt test ändå. Låter som en bra plan att försöka samla sig så länge eller försöka hålla sig neutral men tja hur enkelt nu det är. Stor kram till dig, här inne hoppas jag du får all pepp och stöttning som är möjlig  

Truuly skrev 2021-06-01 08:56:22 följande:

Åh vad jag hoppas att det kommer gå bra för dig! Och alla vi andra! Jag ruvar för första gången, och fasen vad jobbigt det är psykiskt. Ni som har gjort detta många gånger är riktiga kämpare <3

Jag är på rd6 och känner typ ingenting. Inte känt nåt sen dag 1 heller. Förutom ömma bröst som jag har haft sen sprutdagarna. Men sen igår har det minskat i styrka.. Och imorse sjöng tempen. Ååååh. Hoppet är som bortblåst. Känns så otroligt tungt även om det bara är första behandlingen, men räknar även med de åren som vi har misslyckats varenda gång utan ett enda plus.

Ni som har gjort FET, kan man göra det direkt eller måste man vänta till nästa cykel? Jag har bim i helgen, kan jag då göra FET om ca 2veckor när min ägglossning kommer?

Ja, jag har typ gett upp på denna ruvning :(

Clemmentina skrev 2021-06-01 08:58:01 följande:

Åh vilken jobbig situation! Man vill ju bara se en fin ökning när man väl har börjat att testa. Men det måste inte vara kört. Läst så mycket om test som varierar i styrka i början när det rör sig om små mängder hcg i kroppen. Du får fortsätta testa så håller vi andra tummar och tår för att det ska bli starkare test. Oavsett hur det går finns vi här. Stor kram till dig!

Chajsa skrev 2021-06-01 09:34:16 följande:

Åh vännen så jobbigt för dig! Var ju också exakt där du är för två veckor sedan. Har du använt olika eller samma typ av test? Jag förstår att du blir ledsen men det är inte kört ännu! Det är så tidigt och testen kan då variera lite i styrka beroende på hcg- känslighet. Något har fäst vilket alltid är positivt. Det bästa vore ju om man alltid bara kunde få ett blodprov som fastställer hcg- nivån så man slapp leva i ovissheten. Håller tummarna för dig, kram!

Tack fantastiska ni för allt stöd!

Jag blir alldeles tårögd över hur ni stöttar i detta <3 Alla har sina egna bekymmer att tampas med, men vi vet alla hur det känns att gå igenom detta. Det är terror att vänta in testning och ev mens som kommer och det är lika jobbigt att få ett tidigt minus eller ett plus som sedan blir svagare. Inget är lätt innan det är supertydligt att det verkligen är ett starkt plus som ökar. Jag har tagit samma typ av test, RFSU-stickor. RD7 starkt, RD8 svagare och RD9 likvärdigt. De första två dagarna tog jag på kvällen och idag tog jag på morgonen. Ska se om jag kan bita ihop och strunta i att testa imorgon, orkar inte gråta imorgon också. På torsdag är det testdag, så jag väntar eventuellt in tills dess och ber till högre makter och hoppas på mirakel :)

Dibella, förstår din frustration i samtalen med kliniken. Känner så igen mig, man får liksom inte de svar man vill ha, dvs -Du kommer att få barn. Det finns så många frågetecken kring varför det inte fungerar och få konkreta svar.

Inalina, läste att din mens kom den här månaden också. Men kämpa vidare <3 Det låter bra att du sammanfattar allt till Prag och så hoppas vi på samma bra resultat där som vid förra gången när ni fick lilla dottern.

Truuly, heja dig! Ja, fy vad det är jobbigt, men du kommer att klara det. Jag minns min första behandling och det misslyckandet tog minst lika hårt som nu över ett år senare. Jag fick inte sätta in direkt i nästa cykel, men det kan vara lite olika från klinik till klinik. Men än är det inte över med det här försöket, det finns fortfarande en chans <3 Fick du ett embryo till frysen?

Clemmentina. Hur går det för dig med cykeln. Jag håller tummarna för att det inte krockar med midsommar.

Chajsa, jag minns att du var i samma läge som jag för två veckor sedan. Den här fruktansvärda oron i test som inte stegrar. Usch. Det sägs ju att när man väl får ett tydligt plus är det inga tveksamheter, inget googlande osv ska behövas. Har du fått besked hur det gått med de som odlades vidare?

Kramar
  • Annna84
    Estelle011 skrev 2021-06-01 11:53:33 följande:

Håller tummarna för dig! Hur långt är det kvar till mensen? 

Tack <3 Idag är jag på RD9. Vid mina tidigare insättningar så har mensen kommit på motsvarande RD8 eller RD9. En gång när jag fick en kemisk graviditet kom den på RD14.

Det är fortfarande positivt, men det är svagare än testet jag tog för två dagar sen.

Hur mår du? Har du lyckats se framåt? Kram
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-06-03 07:00:19 följande:

Ååh vännen!! :( Stor kram till dig! Hur mår du? Hur har du haft de dem senaste dagarna? Jag har varit inne och läst men har inte vetat vad eller hur jag ska formulera mig.. :(

Mina två negativa test har gjort mig förberedd på att mensen kommer och det gjorde det i tisdags och behövt landa i det. Det går inte att missta det mot en nidblödning men testar mig på lördag ändå enligt överenskommelse med kliniken, som är min testdag.

All den oro som jag haft i en veckas tid mtp mensvärken har försvunnit, jag känner mig 3 kg lättare. En ganska skön känsla av någon sjuk anledning. Slippa vara orolig inför varje toabesök. Dock har jag istället insett att hela min sommar, oavsett vilken cykel jag väljer att köra IVF nr 2 på kommer att påverkas av hormoner, stickor, trötthet och svullen mage. En period då man bör återhämta sig från vårens jobb blir ?jobb? på ett annat att istället. Som tur kommer kliniken inte ha stängt så vi behöver inte anpassa oss på det sättet.

Kram!

Hej <3 Detta är verkligen en berg och dalbana utan dess like, med betoning på dalar. Vad skönt att din oro har försvunnit, känner igen mig i det där. Man är nere i hålet ett tag och sen laddar man om. Det som ändå känns positivt för er är att ni redan på första behandlingen fick två fina embryon varav ett faktiskt tog sig till en graviditet. Det kommer att gå vägen snart! Och att kliniken är öppen hela sommaren ger er mer spelutrymme om ni känner att ni vill testa.

Efter att ha varit fullständigt nedslagen i onsdags och ha haft en nattsvart känsla så testade jag igen på kvällen och det var starkare igen. Då kom hoppet tillbaka. Testade idag positivt igen och vågar tro att det kan vara sant. Jag tar en dag i taget nu och försöker vara lugn.

Kramar
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-03 16:12:52 följande:

Åh nu hoppas vi det fortsätter så! Som jag sitter här och hoppas att det ska gå vägen för er. Men tycker samtidigt det låter vettigt att försöka vara lugn och att ta en dag i taget. Är testdagen i helgen? Kram

Tack vännen! Testdagen var idag, den var ganska tidigt om jag jämför med den förra kliniken som hade torsdag 5 dagar senare. Så nu är målet att ta mig dit :) Detta är 7e försöket (om jag räknar med första när jag gjorde en hel ivf men inte fick göra återföring) Tänk att jag tagit mig så här långt, bara det är en milstolpe. Om ca 3-4 veckor har jag VUL, vill att den dagen ska vara här nu och att ett hjärta ska ticka.

Kramar
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-06-03 23:34:37 följande:

Men åh så härligt att du faktiskt är gravid nu <3 försök att njuta av detta, jag tror vi är väldigt många här inne som verkligen håller tummarna att du ska få gå hela vägen nu, nu är det DIN tur!! Stor kram!

Tack kära du! Jag ska försöka njuta nu, det är dags efter tusentals tårar jag fällt under denna process. Minns att jag för exakt ett år med två misslyckade ivfer där vi inte fick till några embryon tänkte att det kommer aldrig gå, men skam den som ger sig :) Hoppas att det ger hopp! Kanske är det den här synarelasprayen som gjorde susen för mig, eller så var det helt enkelt min tur nu.

Nu håller jag tummarna för dig och resten av tjejerna som kämpar, så mycket det bara går <3 Kramar
  • Annna84
    AndraSladdis skrev 2021-06-03 19:46:10 följande:

Jag är så glad att höra att det verkar ordna sig. Grattis till plusset och håller tummarna för fortsättningen!!

Tack <3 Det värmer! Och jag är så glad för dig med! Vi har kämpat väldigt länge. Nu ska det gå bra hela vägen. Kramar
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021