AndraSladdis skrev 2022-12-11 14:45:20 följande:
Vi står still, ev blir det en insättning till mars eller något sånt. Av vårt sista "egna" embryo. Vi hade en misslyckad insättning nyss. Vi har flyttat embryona till ett annat land (från Ryssland) och gör en surrogatprocess. Det var ett svårt beslut, men efter två rätt sena missfall och två kemiska (3 av dessa med testade embryon) så litar jag inte på att min kropp kan bära ett barn.
Det är extra tråkigt att det visar sig att surrogaten inte tog sina hormoner vid första insättningen nyligen och då hade inte embryot en chans. Kliniken tar inte detta misstag på tillräckligt stort allvar tycker vi och därför måste vi fortsätta prata med dem om det och kan inte bara läka och gå vidare.
Slitigt med väntan. Tuffa överväganden men förstår att tilltron till kroppen inte längre finns. Efter många försök och bakslag vill en ju också göra något annorlunda med hopp om att det ger ett levande fött barn en dag. Så dåligt skött av kliniken. Då är det ju deras fel att ni "slösade" ett embryo på en insättning med dåliga odds. Får ni någon kompensation för det? Fullt förståeligt att ni känner behov av att prata om det och få ett bättre bemötande för att känna tillit till kliniken inför nästa försök. Hur gör ni för att ta hand om er i väntan? Den tiden är ju inte enkel alls....
AndraSladdis skrev 2022-12-11 14:34:58 följande:
Vad roligt att höra att det fanns ägg att ta ut! Läste att du inte ska göra någon färskinsättning pga julen. När får du veta hur många som fryses in? Är det med brev hem eller ringer du?
Hoppas hoppas på 2+ blastocyster till dig!!
Min klinik gör inte färskåterföringar öht utan jobbar bara med FET. ( Så verkar flera av de svenska klinikerna jobba också.) Och min nästa ÄL är när jag är bortrest samt då alla gyn har julstängt så det är omöjligt att få till.
Kliniken hade sagt att de skulle ringa men fick ett mejl redan nu i helgen. Blev bara en till frysen tyvärr. Så just nu är jag ganska trött och besviken. Hade verkligen hoppats på att iaf få två så jag vid ett eventuellt misslyckat försök slipper vänta på ny äggdonator (vilket tar tid) och slipper extrakostnaden för fler spermier. Men men, i jämförelse med förra cykeln som inte gav något till frysen är ju en blasto iaf en. Måtte den klara upptiningen och vara en envis liten en som sedan vill fästa och utvecklas. Lång väntan till insättning dock, blir först i februari.