• Stickling

BIM januari 2021 - Första barnet

Hej allihop!
    Här kommer en tråd för oss som längtar efter första barnet och har BIM i januari 2021. Nu hoppas vi att det nya året bär med sig plus för oss alla Hjärta 

Vi kan väl hjälpas åt att hålla BIM-listan uppdaterad - kopiera listan och fyll i BIM-datum, namn, ålder och, om du vill, vilket försök du är på Glad

• Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet
  • KNAS2

Nu är ÄL nära för mig. Enligt app är det på söndag och jag har dåligt med teststickor så jag ska börja testa imorgon. Har inga känningar alls.. Brukar få ömma bröst inför ÄL, men det kommer väl snart.

• Tokan123
    Steeph skrev 2020-12-25 14:35:29 följande:

Kort lutealfas kan göra det svårare men behöver inte kroppen kan ta på sig allt från någon månad upp till ett år på sig att stabilisera sig efter preventivmedel. Om jag var du så skulle jag bara försöka hålla en hälsosam livsstil och fortsätta försöka du ska se att kroppen kanske balanserar sig lite mer inom ett par månader! Håller alla tummar för dig!

Har precis som dig varit gravid i tonåren, sedan dess ätit l piller I 12 år och har ingen aning. Förra månaden var lutealfasen 12 dagar innan mensen kom. Ska bli intressant att se denna. Har börjat med nc och tempa.
  • Soff
    Carina82 skrev 2020-12-25 20:02:48 följande:

Jag kan också bli ledsen över att situationen. Det känns som att barn uppfyller så stor del av mina tankar medan min kille är mer ' händer det så händer det'. Med alkohol vet jag liksom inte om jag vill att han ska sluta dricka för att stilla min egen oro eller för att det faktiskt leder till en högre fertilitet. Är jätterädd för att min oro ska smitta av sig på honom, och att han inte ska orka kämpa igen det på samma sätt som jag. Han vill absolut ha barn men tycker inte att saker står och faller med det. Suck!!

Känns som att våra situationer är väldigt lika. Kan skriva under på allt.. vet inte heller om det med alkoholen är för att stilla min egen oro eller om det ger något när det kommer till fertiliteten.. man vet att alkohol KAN påverka, och då önskar jag att det ska bort så man inte behöver oro sig över det ifall att.. jag pratade faktiskt återigen med min sambo ikväll, och nu sa han att han tar sin sista ikväll, för min skull. Jag är lättad men samtidigt känner jag mig lite som en bov i det hela..

Förstår hur du menar. Min sambo är likadan där, han vill ha barn men ?det kommer när det kommer?. Jag var nog så i början, men ju längre tiden gått desto mer har önskan vuxit och besvikelsen när det inte sker. De känslorna förstår inte min sambo riktigt. Får väl va så.. men ibland känns det lite ledsamt.
  • Link92
    Ericky skrev 2020-12-25 21:44:55 följande:

Jag har verkligen tänkt på dig Link92 sedan december-gruppen. Blev så himla glad för din skull och ledsen när jag förstått att det blev missfall. Men ja, nu vet du att du kan bli gravid och förhoppningsvis fattar kroppen nu. Att det tog lång tid till första plusset betyder inte att det blir det till ett nytt plus <3

Men TACK, vad fin du är! <3 blir så glad av din omtanke. Fick positivt på ÄL-stickan på morgonen den 24e och har timeat rätt bra denna omgång så hoppas på det bästa nu :) inväntar bara temperaturhöjning innan den riktigt långa väntan på BIM.

Tråkigt att det inte tog sig för dig, men läste här uppe att du ska testa med bisolvon denna gång! Hoppas det fungerar för er! Jag har inte testat själv men har ju läst om andra det funkat för :) Jag tror att det är bra för ens psyke att man testar lite olika saker, så det känns som att man gör mer än bara väntar, ligger och väntar ;)
  • Mirabilis89

Nytt år, ny månad, nytt försök! :)

Än så länge inte alla orolig men himla otålig! :D

1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket

21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

• Amelia84

1/1 Baconlover, 23 år (elfte försöket)

1/1 msofia91, 29, om 4 dagar ???????? (typ 6e)

1/1 partytsljus75, 36 år (första försöket)

1/1 Babyba, 26 år (första försöket)

3/1 Sockerikaffet, 32 år

4/1 Carina82, 38 år (tredje försöket)

4/1 Link92, 28 år (sjuttonde försöket)

4/1 Helle88, 32 år (artonde försöket?)

5?/1 Diosali, 29 år

5/1 LangB94, 26 år (andra försöket)

5/1 Amelia84, 36år (fjärde försöket)

6/1 Jennix, 26 år (första försöket)

10/1 KNAS2, 31 år (sjunde försöket)

10/1 SMEL, 27år (fjärde försöket)

11/1 Emlan93, 27 år (tredje försöket)

13/1 VirrePirre06, 29år (fjärde försöket)

13/1 Bananmilkshake, 35 år (imorgon), (femte försöket)

13/1 Snäckan92, 28år, (tredje försöket)

14/1 Ericky, 33 år, (sjätte försöket)

15/1 Tokan123, 29 år, (andra försöket)

15/1 Sockerplanta, 26 år, (fjärde försöket)

15/1 Molybden, 26 år (sjunde försöket)

17/1 Soff, 32 år (9:e försöket)

18/1 Stickling, 32 år (sjunde försöket)

18/1 MAKL, 27 år (fjärde försöket)

?/1 BoringBrick92, 28 år (tredje försöket)

20/1, Msofie, 25 år (Elfte försöket

21/1, Mirabilis89, 32 år (Sjätte försöket)

• Amelia84

God Fortsättning finingar!

Vill först börja med att säga att jag tycker att det är så fint hur alla delar med sig av sina resor och stöttar varandra! Det här med att skaffa barn visade sig vara en större emotionell resa än jag hade kunnat ana. Det som skulle vara en fin och kärleksfull resa, visade sig bli härlig men också ganska elak mot mig själv. Jag blir så hård mot mig själv varje månad då mensen dyker upp, det eviga googlandet om vad som kan vara fel på mig! Så denna månad tänkte jag försöka vara lite snällare mot mig själv och ta in statistiken. Det tar ju ett tag att bli gravid och speciellt när jag är lite äldre! Så tålamod blir mitt ledord för 2021!

Nu hoppas vi på massa plus i januari <3

• msofia91
    Tokan123 skrev 2020-12-25 23:15:29 följande:

Har precis som dig varit gravid i tonåren, sedan dess ätit l piller I 12 år och har ingen aning. Förra månaden var lutealfasen 12 dagar innan mensen kom. Ska bli intressant att se denna. Har börjat med nc och tempa.

Vad spännande att vi har haft det lite lika. Min lutealfas har sen jag började med ältester varit kortare än normen. Förra månaden 9dagat mellan äl och mens och enligt beräkningar denna gång 10, men vi får se. Jag tänkte ge äl testerna denna månad och om mens kommer, en gång till.

Funderar också på att tempa, men känner att man hade behövt börja med det kanske redan när man sluta med ppiller för att hinna/kunna få korrekta resultat nu då den tar några månader som jag förstått det. Så om det inte tar sig på ett par gånger till kanske jag kör temp ändå.
  • Carina82
    Soff skrev 2020-12-26 00:50:20 följande:

Känns som att våra situationer är väldigt lika. Kan skriva under på allt.. vet inte heller om det med alkoholen är för att stilla min egen oro eller om det ger något när det kommer till fertiliteten.. man vet att alkohol KAN påverka, och då önskar jag att det ska bort så man inte behöver oro sig över det ifall att.. jag pratade faktiskt återigen med min sambo ikväll, och nu sa han att han tar sin sista ikväll, för min skull. Jag är lättad men samtidigt känner jag mig lite som en bov i det hela..

Förstår hur du menar. Min sambo är likadan där, han vill ha barn men ?det kommer när det kommer?. Jag var nog så i början, men ju längre tiden gått desto mer har önskan vuxit och besvikelsen när det inte sker. De känslorna förstår inte min sambo riktigt. Får väl va så.. men ibland känns det lite ledsamt.

Åh vad skönt att din sambo gått mer på att ta sin sista öl, bra (och modigt) att du vågade ta diskussionen med honom! Förstår att du kanske känner dig lite som en bov, samtidigt kan man tycka att det borde vara en liten uppoffring för att du ska må bra - oavsett om det blir droppen som gör att bebisbägaren faller över eller inte < 3 Du har ju också offrat saker i den här processen. Det där med förståelsen är så svår, jag var också cool i början tills jag insåg att det inte ens är möjligt att bli gravid förutom några få dagar per månad. Då försvann coolheten ganska snabbt haha!
  • Sockerikaffet

Idag är jag på äl+6. Väntan är olidlig! Jag hoppas så mycket att jag hittar på allt möjligt som skulle kunna vara gravidsymtom. Hur känner ni andra som har haft ägglossning? Och vad skulle kunna vara de första sakerna man känner?

Svar på tråden BIM januari 2021 - Första barnet