Msofie skrev 2020-12-24 11:29:08 följande:
God jul på er alla! Precis som många här säkert känner är julen en tuff tid. Jag tänkte väldigt aktivt förra julafton på att det var sista julen som ett barn inte fanns. Ack så fel man kunde ha. Julen präglas av fokus på barn, räknar med att det även kommer vara många som går ut med sina graviditeter nu, vilket känns tufft.
Mitt fokus ligger mest på att ta mig genom denna julen i behåll. Hoppas ni kommer kunna ha det mysigt ändå!
Ja, förra julen hade jag BIM, men negativt test så fick be min höggravida svägerska att ta med mensskydd..mådde så dåligt men ingen visste då att vi försökt ett halvår så bara bet ihop.
I år startade jag dagen med positivt ÄL-test och är fruktansvärt kåt haha! Har fint trådigt och vattnigt sekret så ÄL är verkligen på gång. Men är hemma hos mina föräldrar så får vänta till ikväll när vi är hemma ;) Förra julen tänkte jag verkligen att det var sista julen som barnlösa men så blev det alltså inte. Jag har haft otroligt tuffa stunder under 2020 pga barnlängtan och orättviskänslor men samtidigt har jag och min man pratat om våra känslor och att det ändå är viktigast att vi är tillsammans och lyckliga. Nu vet också båda våra familjer att vi försökt länge så vi får inga jobbiga frågor eller påtryckningar.
Det här kanske lät deppigt, men vill inge lite hopp till er som precis börjat eller försökt ett tag, att man inte blir galen även om det tar lång tid :) Ett och ett halvt år har vi hållit på och även om det var ledsamt och slitigt så är vi mer kära än någonsin.
Med det önskar jag ändå alla fina och beständiga plus inom en snar framtid!