Inlägg från: Anonym (sörjer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sörjer)

Gett upp älskare

Anonym (Ajdå) skrev 2021-02-09 18:51:53 följande:
    Tror

Inte

Du

Kommer

Nöja

Dig

Om

Du

Blir

Vald
    Förstår att du betvivlar det. Och det är klart, en del av mig kan ibland känna att han är lite "feg" som inte tagit steget än. Samtidigt som jag ser det som att han är eftertänksam och väger fördelar och nackdelar och inte impulsivt bestämmer sig i stundens hetta. 
    Jag är tillräckligt erfaren för att veta att allt inte är perfekt i någon relation. Och jag ser hans mindre bra sidor också. Men hans bra sidor överväger stort, mycket stort! Och i det mesta är vi sjukt kompatibla. På en rätt läskig nivå...
    Det är ju hela honom jag älskar, inte bara de saker som är till min fördel.
    Så väljer han mig kommer jag hålla i!
  • Anonym (sörjer)

Fick igår klart för mig att vi inte kan ses på fredag som planerat. Flera saker som ställer till det både för mig och honom. Så jag har gett honom uppskov till på måndag.
    Funderade först på om jag ville att vi skulle ta detta per mess/telefon men insåg att oavsett val så vill jag se honom i ögonen och ha tid att prata igenom. Han kände samma sak så därav flyttade jag fram datumet.

Den sista veckan har jag dock fått en sån stark känsla för att det lutar åt att han kommer välja mig. Små saker som förändrats som känns betydelsefulla. Vi får väl se om jag har rätt...

• Anonym (sörjer)
    Ariellan skrev 2021-02-11 15:02:26 följande:
    Hur gamla är barnen hans?
    Övre tonår, gränsfall till vuxna.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (ff) skrev 2021-02-11 17:24:07 följande:
    Om han inte ens tänker träffa dig dagen ni har bestämt för möte och deadline så är det nog inga positiva besked för din del.
    Hade han velat ha dig och älskade dig skulle han ju liksom bara säga det. Inte hålla på och ställa in möten och skjuta upp.
    Nu var det ju inte så att han ställde in... Av olika skäl så var vi tvungna att skjuta på det. Jag kunde inte och han hade svårt. Exakta skäl vill jag inte gå in på men kan säga som så att ett av mina barn behövde min tid... För honom var det jobbet som gjorde det komplicerat.
    Och vi har gjort en outtalad överenskommelse om att inte ta upp detta förrän vi ses då ingen av oss vill ha detta samtal oavsett vad det leder till via telefon/mess.
    Om han väljer mig, vill jag kunna krama om honom. Väljer han sin fru, vill jag se honom i ögonen och be honom att förklara för att förstå.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Pi) skrev 2021-02-14 15:34:12 följande:

Hur mår du ts? Mycket känslor nu tänker jag...

Själv mår jag skit. Jag MÅSTE ta mig ur den här situationen. Måste stålsätta mig. Mår inte alls bra av detta. Mer än den där stunden man ses....sen kryper sig ångesten på. Förstår inte hur jag av alla människor befinner mig i denna sitsen. Som jag alltid moraliserat...

Jo mycket känslor och pendlar mellan hopp och förtvivlan... Men försöker allt jag kan att hålla fast vid min positiva känsla. Imorgon så här dags vet jag iaf. Obestämd

Stackare, jag förstår hur du känner dig. Man mår ju så bra just den där stunden och det är det man klamrar sig fast vid. Och jag moraliserade också. När jag var yngre berättade min mamma för mig hur hon hämtat min pappa i ett tält där han befann sig med en annan kvinna. Jag kunde aldrig förstå hur hon kunde fortsätta att vara gift med honom efter detta. 
    Men kärleken är ju inte en enkel rak linje... Den är krokig och guppig för iaf de flesta. Vissa få, jag känner några, har turen att hitta rätt första gången och är som skapta för varandra. För oss andra är det inte lika enkelt.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Frida) skrev 2021-02-14 19:30:54 följande:

Usch, fick en klump i magen av att läsa denna tråd. Jag sitter i samma sits som din älskares barn gör. Vi barn (är dock vuxna) fick reda på att vår far bedragit vår mamma. Det berör även om barn växer upp och blir vuxna kan jag säga. Hoppas frun till din älskare får reda på allt för hennes skull, vare sig ni går vidare eller ej. Det är hon värd.

Och nu känns det ännu värre... Jag vill verkligen inte såra någon och är ledsen över hur du har det. Att upptäcka att ens pappa är otrogen måste vara väldigt jobbigt för er barn.
    Hade det varit upp till mig hade frun fått veta detta redan i somras. Jag känner mig som en sån stor skit som bidrar till att föra henne (och barnen) bakom ljuset. Samtidigt som jag känner att det inte är upp till mig att berätta. Dock har jag vid upprepade tillfällen sagt till min älskare att jag tycker att han borde berätta. Oavsett om han vill ha mig eller inte.  
    Om han nu väljer mig i morgon så kommer hon ju dock att få veta.
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Pi) skrev 2021-02-14 21:37:17 följande:
    Förstår dina känslor går upp och ner. Jag hoppas du får resultatet du vill ha. Om inte, tror du att du klarar att bryta?

I mitt fall måste jag. Han har visat så många gånger var han står. Jag har bara varit en idiot som velat se något annat. Kan inte för allt i världen förstå hur jag bidragit till det jag gjort. Men jag blev så himla tagen av honom. Förälskad. Kändes helt rätt. Usch vilken sorg att släppa honom. Jag vet tyvärr jag inte klarar att vara vän heller, så det får bli totalt bryt. Känns inte ens som det kommer beröra honom och hans liv.
    Jo väljer han inte mig så då kommer jag klara av att bryta. För skulle han göra samma val igen, trots att han inte klarade av det förra gången, då är han inte den jag tror att han är. Att "börja om" med mig och dessutom ha sex med mig igen när han vet vad jag känner och vad jag vill. För att sedan gå tillbaka till sin fru. Då är han inget för mig. För så gör man inte.. Man leker inte med andras känslor på det sättet.
    Men jag hoppas ju på att slippa ta reda på det... Drömmer

Och ja, visar han var han står så tydligt som du säger, då bör du bryta. Annars kommer du aldrig må bättre. Hur stor sorgen än är, så är det bättre än att leva et halvt liv, att alltid vilja ha mer än man kan få. Men oj vad jag förstår dig, det är sååå svårt! 
  • Anonym (sörjer)
    Anonym (Ajdå) skrev 2021-02-14 22:41:26 följande:

Tänker också på det här med könssjukdomar. Är ni inte oroliga om de ligger med både er och fruarna ?

Om han skulle ligga med sin fru så skulle jag nog fundera på det. Men som det är nu har dom inte haft sex under hela den tiden som vi har haft det. Därav ingen oro. 
  • Anonym (sörjer)

Och så har jag fått besked... Tyvärr inte alls det jag önskade...

Han sa att han kan inte välja... Att han vill ha mig, att han älskar mig så oerhört, men att han inte heller kan välja bort sin fru. Gråter

Så mitt svar var att iom att han inte valde tvingade han mig att välja åt honom. Så nu har jag brutit. Sagt åt honom att han absolut INTE får höra av sig. Varken på telefon, mess eller mail.
    Har även rensat mina konversationer, raderat foton och tagit bort allt annat här hemma som hänger ihop med honom. 
    Sagt att den enda möjligheten för att han hör av sig igen är om han väljer mig, och då ska det vara på riktigt. Alltså måste han ha talat om för sin fru.

Och vi bägge mådde så sjukt dåligt, grät så vi skakade bägge två. Han sa förlåt om och om igen...Tidigare har jag sagt att det inte är hans fel... Men nu kände jag att jo, att han gör mig illa igen, det är faktiskt hans fel.

Livet framåt ser plötsligt inte alls lika bra ut. Sjukt olycklig... igen... 

• Anonym (sörjer)
    Anonym (Kimchi) skrev 2021-02-15 15:50:38 följande:

Å vad jag känner med dig! Ändå någonstans säger ju förnuftet att kapa av honom. Han har haft sin chans. Rätt säker på att han kommer att välja bekvämligheten med frugan. Har gjort en sådan sväng själv där det sas att de bara var kompisar, delade tak. Hon hade ingen del i huset eller bidrog med något mer än dammsugare sällan och satte på en tvätt. Jo jag är säker på det eftersom vi har en genensam bekant mannen och jag.

Så efter 10 månader kom han på att han inte hade de rätta känslorna. Märk då att jag var mitt i brinnande cancerbehandling. Så när jag ev kunde bli lite mer rörlig och åka till honom fick han kalla fötter och dumpade mig. Rövhål!

Nåväl. Har du funderat på hur det skulle vara att ha en långvarig relation med den där mannen? Han var ju varit otrogen rätt länge. Vad är det som säger att han inte skulle göra samma i er relation. Skulle du klara det? Var inte så naiv att det inte kan hända. Det har han bergis tutat i sin fru också.

Förhoppningsvis har hon älskare också och att deras relation bara är socioekonomisk. Fast det tror jag inte.

Du måste vara rädd om dig. Förstå att du är värdefull och inte ska ha annat än det bästa för dig.

Önskar dig verkligen lycka till och uppdatera oss gärna. Skickar stor varm kram.

Passar på att skicka en kram till Pi också.

Jo det blir ju så att han väljer bekvämligheten. Han har ju dock aldrig sagt att dom bara varit kompisar, har till och med sagt att han älskar henne. Bara det problemet att han älskar mig också... Obestämd 

Men hur funtad får man vara om man beter sig så mot någon som är mitt i en cancer behandling... Fy farao!

Och ja, jag har funderat på hur det skulle vara med en långvarig relation. Det jag vet att han saknar i relationen med frun är en lite öppnare syn på sex. Den delar jag med honom och vi pratade om att om det skulle vara vi på riktigt skulle vi prova att gå på sexklubb osv. Tror att det skulle minimera riskerna för otrohet rätt mycket, att man kan prata om att man ev blir sugen på någon annan... 
    Och jag har blivit bedragen förut och klarade av det då (utan att bli en bitter kärring Flört ) så skulle klara av det även om han gjorde det mot mig.

Tror inte heller att frun har en älskare, tror däremot att hennes behov av närhet och sex är väldigt mycket lägre än hans. 

Och jag vet att jag är värd mer, därför jag nu valde att bryta när han inte kunde/ville. Om han inte förstår hur förbannat underbar jag är så är han inte värd mig... 

Ska försöka uppdatera om det händer något, jag är rätt övertygad om att det kommer gå åt pipan mellan honom och hans fru. Men är inte lika säker på att jag kommer finnas där... Jag ska försöka gå vidare med mitt liv utan honom.

Tack för kramen! Hjärta 
Svar på tråden Gett upp älskare