Anonym (Kimchi) skrev 2021-02-15 15:50:38 följande:
Å vad jag känner med dig! Ändå någonstans säger ju förnuftet att kapa av honom. Han har haft sin chans. Rätt säker på att han kommer att välja bekvämligheten med frugan. Har gjort en sådan sväng själv där det sas att de bara var kompisar, delade tak. Hon hade ingen del i huset eller bidrog med något mer än dammsugare sällan och satte på en tvätt. Jo jag är säker på det eftersom vi har en genensam bekant mannen och jag.
Så efter 10 månader kom han på att han inte hade de rätta känslorna. Märk då att jag var mitt i brinnande cancerbehandling. Så när jag ev kunde bli lite mer rörlig och åka till honom fick han kalla fötter och dumpade mig. Rövhål!
Nåväl. Har du funderat på hur det skulle vara att ha en långvarig relation med den där mannen? Han var ju varit otrogen rätt länge. Vad är det som säger att han inte skulle göra samma i er relation. Skulle du klara det? Var inte så naiv att det inte kan hända. Det har han bergis tutat i sin fru också.
Förhoppningsvis har hon älskare också och att deras relation bara är socioekonomisk. Fast det tror jag inte.
Du måste vara rädd om dig. Förstå att du är värdefull och inte ska ha annat än det bästa för dig.
Önskar dig verkligen lycka till och uppdatera oss gärna. Skickar stor varm kram.
Passar på att skicka en kram till Pi också.
Jo det blir ju så att han väljer bekvämligheten. Han har ju dock aldrig sagt att dom bara varit kompisar, har till och med sagt att han älskar henne. Bara det problemet att han älskar mig också...
Men hur funtad får man vara om man beter sig så mot någon som är mitt i en cancer behandling... Fy farao!
Och ja, jag har funderat på hur det skulle vara med en långvarig relation. Det jag vet att han saknar i relationen med frun är en lite öppnare syn på sex. Den delar jag med honom och vi pratade om att om det skulle vara vi på riktigt skulle vi prova att gå på sexklubb osv. Tror att det skulle minimera riskerna för otrohet rätt mycket, att man kan prata om att man ev blir sugen på någon annan...
Och jag har blivit bedragen förut och klarade av det då (utan att bli en bitter kärring

) så skulle klara av det även om han gjorde det mot mig.
Tror inte heller att frun har en älskare, tror däremot att hennes behov av närhet och sex är väldigt mycket lägre än hans.
Och jag vet att jag är värd mer, därför jag nu valde att bryta när han inte kunde/ville. Om han inte förstår hur förbannat underbar jag är så är han inte värd mig...
Ska försöka uppdatera om det händer något, jag är rätt övertygad om att det kommer gå åt pipan mellan honom och hans fru. Men är inte lika säker på att jag kommer finnas där... Jag ska försöka gå vidare med mitt liv utan honom.
Tack för kramen!