• Anonym (Gretavetallt)

Greta Thunberg vill inte att folk handlar

Nu ska Greta lägga sig i vad folk köper också . Medan hon själv har en fin telefon som är jätte onödigt men ingen annan får ha onödiga pryllar skenheligheten är enorm

Jag väljer att protestera emot henne genom att handla mycket onödigt i år 

Hur gör ni? Tycker ni hon är dryg eller tycker ni hon har rätt? Diskutera 

www.expressen.se/nyheter/klimat/gretas-uppmaning-under-black-friday-/

• Svar på tråden Greta Thunberg vill inte att folk handlar
  • Ess
    klyban skrev 2020-11-29 12:55:10 följande:

I en värld av fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
    Och ja, vi har det "lilla" problemet att ~95% av forskningen står på Gretas sida, och enda hon säger är lyssna på forskarna.
    Här inte då de som inte vill bryr sig om miljön har en ståndpunkten, att är inte forskningen 100% rätt på dagen och i varje detalj, så är allt fel.(ingen går på sånt ens)
    Och det bästa av allt, de har inte en jävla aning varför de är emot miljön, sånt är mycket talande och komiskt.

Exxons klimatmodeller de gjorde för decennier sedan, dessa uppfyller vi.
    Och dessa klimatmodeller är om vi fortsätter förbränna fossila bränslen.

Greta är en kommersiell produkt, som bara vill synas och höras.

Jag tycker däremot det är intressant att läsa om dem som flyttat ut i skogen och levt där utan el och andra bekvämligheter.
    Det är inget jag själv skulle vilja göra, men det är intressant att läsa om varför de valt så och hur de helt praktiskt gjort.
  • Anonym (Q)
    Anonym (Gretavetallt) skrev 2020-11-29 14:57:42 följande:

Älskar att se hur upprörda sektmedlemmarna blir. Hädanefter ska jag göra allt i min makt att förstöra så mycket jag bara kan för miljön.Hoppas de gör så ni grinar lite mer

Huu, vad omoget. Ytterligare en som inte kan göra skillnad på sak och person.
  • Jemp
    Ess skrev 2020-11-29 15:00:12 följande:

På alla vis, precis som vänsterpartisterna.

Du är inte lätt att diskutera med du inte.

Roligare att vräka ur sig än att behöva motivera?
  • Jemp
    Anonym (Gretavetallt) skrev 2020-11-29 14:49:04 följande:

Vilka forskare säger att de blir bättre för man gör som Greta säger? Källa

Varför lever Greta i överflöd? Varför lever hon inte som hon lär?

Börja med IPCCs rapporter.
  • Anonym (K)

De flesta forskare är nog eniga om att man bör lyssna på dem, eftersom de sitter på större expertis än gemene man. Behöver du källa på det...?

För att hon är 17 år och har väl inte ens gått klart gymnasiet än, hon har noll chans att försörja sig om hon flyttar hemifrån. Det är inte hennes fel att föräldrarna har det gott ställt.
  • klyban

Ser du vill undvika ämnet, ändrar inte att Exxon redan gjort forskningen, som vi nu idag uppfyller dessa klimatmodeller.

Det komiska är att du inte ens har en susning varför du är emot forskningen, och att du inte heller har kompetensen att veta  bättre än den.
    Vill du veta nått om den, börja med ExxonMobiles forskning, och sen kan du återkomma i ämnet.

Greta har en mer ansvars konsumtion än de flesta, vad mer behöver man säga där?(Inget om nu det ens var en sak)

• klyban
    Paganini skrev 2020-11-29 14:55:22 följande:
    Därför att det är du som reagerar negativt när du blir emotsagd.

Det finns inget värre för vissa som kritiseras och sen blir kritiserad och överbevisad att de har fel.
    Det roliga är att h*n vet inte ens varför h*n är emot förbättra klimatet, sånt är komiskt.

Och även om vi leker med tanken om klimatet är fantastiskt bra, så har vi precis lika gigantiska problem med miljön och de frågorna går hand i hand, så hur dom än vänder och vrider på det, så är fortfarande baken där bak.

• klyban
    Ess skrev 2020-11-29 15:06:53 följande:

Jag tycker däremot det är intressant att läsa om dem som flyttat ut i skogen och levt där utan el och andra bekvämligheter.
    Det är inget jag själv skulle vilja göra, men det är intressant att läsa om varför de valt så och hur de helt praktiskt gjort.

Greta har lyft frågan, och sagt lyssna på forskningen.
    Det gjorde folk och Greta blev en taleskvinna för miljö och klimat.

Här denna många ggr, och den var lika havererad första gång.
    För argumentet vi hör, om inte kan ligga under en sten och synas, så är det fel, vet du själv vad den ad hominem ska ge oss?
    Greta säger, lyssna på forskningen, gör det, så ser du en ~95% konsensus i den.

Börja med ExxonMobiles klimatmodeller som berättar vad som skulle hända om vi fortsätter förbränna fossilbränslen, dessa uppfyller vi dag.

Det allra mest komiska att ni klimatförnekare/forskningsförnekare vet inte ens varför ni är emot.
    Det är mycket talande.

• klyban
    Ess skrev 2020-11-29 15:06:53 följande:

Att livet är så svart och vitt, man kan tex göra som LKAB och ska en co2 fri tillverkning.
    Man kan göra vätegas energi istället, då behöver man inte heller flytta ut i skogen.

Ingen går på dessa svart och vitt argumentationerna, det berättar bara att du inte är villig att diskutera, alternativt att du tror det säger nått.

• Anonym (Babs)

Jag håller med Greta om mycket, jag tycker hon är klok även om hon antagligen är styrd pga ekonomiska själ. Jag bor i ett land som bara blir varmare och varmare och det brinner överallt. Jag håller med om att vi måste sansa oss. 

Svar på tråden Greta Thunberg vill inte att folk handlar