• Anonym (Fröken)

Sambo vill att jag röker

Hej för att göra en lång historia kort så har jag o min sambos sexliv planat ut en aning senaste tiden. För ett par dagar sedan pratade vi om vad som skulle kunna få igång det igen. Vi nämnde bägge olika grejer vi tänkt/fantiserat.

Efter lite om och men så får han ut sig att han tycker det är sexigt när kvinnor röker och att han hade gillat att jag röker innan eller under sex.

Jag har aldrig rökt eller hört talas om att det skulle kunna va nåt som folk går igång på.

Är både nyfiken ifall det är fler som vart utför det här och hur jag ska tänka kring det. Är ju inte jätte sugen på att röka samtidigt som att jag inte vill missa något som både jag och sambon kan ha glädje av.

• Svar på tråden Sambo vill att jag röker
  • Anonym (är typ sån)

Vem här frågar sina föräldrar om tillåtelse att röka efter 18 år?? He, he, he... 

Inte jag i alla fall! Väljer att skippa nikotinet av fri vilja. Vill min sambo vi kryddar med rökning köper vi numera apotekets nikotin avvänjande pinnar. Fast då får vi klara oss utan den där sexiga nikotindoftande dimman. Det går det å Solig

• Anonym (Been there, are there)

Hemma hos oss är det nya tider sen 1,5 månad tillbaka. Mannen har helt slutat röka?

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Been there, are there) skrev 2022-03-16 12:00:36 följande:

Hemma hos oss är det nya tider sen 1,5 månad tillbaka. Mannen har helt slutat röka?

Hej

Hur tänker du kring det?
    Hur går det då med rökningen i sexlivet?
    Några tankar på att sluta själv?
  • Anonym (Been there, are there)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-03-16 12:21:49 följande:
    Hej

Hur tänker du kring det?
    Hur går det då med rökningen i sexlivet?
    Några tankar på att sluta själv?
    Det är hans beslut och självklart respekterar jag det. Han gjorde det utifrån att han tränar för att springa Stockholm Maraton :)

Sexlivet är fortsatt bra men just nu helt utan rökning.

Nej, jag har inga planer på att sluta just nu och det är inte heller något tjat från mannen att jag gör det.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Been there, are there) skrev 2022-03-16 19:25:06 följande:
    Det är hans beslut och självklart respekterar jag det. Han gjorde det utifrån att han tränar för att springa Stockholm Maraton :)

Sexlivet är fortsatt bra men just nu helt utan rökning.

Nej, jag har inga planer på att sluta just nu och det är inte heller något tjat från mannen att jag gör det.
    Hej
     Blir sexet annorlunda, kanske sämre, utan cigg?
    Saknar du rökningen som en del av sexet och i så fall på vilket sätt?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-03-15 09:10:08 följande:
    Härligt att det fungerar bra och fortfarande förundrad över din resa. Här har tyvärr inte hänt något mer än det jag skrev senast. Det går trögt.
    Röker du öppet inför dina föräldrar nu? Hur reagerade de?
    Hej igen,

Länge sedan jag såg dig här?

Du skrev för länge sedan att du röker öppet men att dina föräldrar inte visste. Har i någon annan tråd läst om ?problemet? att berätta för föräldrarna även om man är vuxen. Hur har det gått för dig och röker du fortfarande ett paket om dagen?
  • Anonym (är typ sån)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2022-05-12 23:09:35 följande:
    Hej igen,

Länge sedan jag såg dig här?

Du skrev för länge sedan att du röker öppet men att dina föräldrar inte visste. Har i någon annan tråd läst om ?problemet? att berätta för föräldrarna även om man är vuxen. Hur har det gått för dig och röker du fortfarande ett paket om dagen?
    Nyfiket frågar jag mig om fenomenet nikotinrökning är din kinky fetischism?

Osedvanligt sträng föräldrastyrning under uppväxten med regler och förbud mot rökning och annat? Föreligger i vuxen ålder en önskan om att revoltera eller "utmana" den äldre generationen genom bryta mot alla tabun såsom nikotinanvändning ?i kombination med sex? än mer gränsöverskridande.

DEFINITION OF FETISHISM =  the compulsive use of some object, or part of the body, as a stimulus in the course of attaining sexual gratification.
  • Anonym (Ser lite sexigt ut)

Rökande kvinnor kan jag förstå är lite sexigt, tänk en femme fatale i någon gammal film eller historisk film. Eleganta historiska kläder, överklassmiljö, en mystisk kvinna med en cigarett i munstycke...och hon är en tysk nazi-lönnmördare som försöker förföra för att sedan döda filmens manlige hjälte.

Njaaaa...det är faktiskt lite sexigt i speciella sammanhang. Är på männens sida här.   

• Anonym (är typ sån)
    Anonym (Ser lite sexigt ut) skrev 2022-05-13 00:13:23 följande:

Rökande kvinnor kan jag förstå är lite sexigt, tänk en femme fatale i någon gammal film eller historisk film. Eleganta historiska kläder, överklassmiljö, en mystisk kvinna med en cigarett i munstycke...och hon är en tysk nazi-lönnmördare som försöker förföra för att sedan döda filmens manlige hjälte.

Njaaaa...det är faktiskt lite sexigt i speciella sammanhang. Är på männens sida här.   

Omvänt representerar en cigarettrökande Marlboro Man en tuff, snygg och manlig "all american Cowboy"... i influence-reklamsammanhang. Vi köper det klart förföriska konceptet precis som i filmscenerna som målas upp i ditt inlägg. Och ja, jag köper det suggestiva i visst i det du framför... Yes, klippen verkar sexiga och en sån film vill jag gärna se.  Och min snubbe gillar ex vis skarpt när jag feströker... Men, jag resonerar inte så mycket kring om jag står på kvinnornas eller männens sida i den här saken. 

Tobaksindustrin kör sin ojusta marknadsföring och vi människor faller lätt för "Lifestyle advertising"... precis som i filmens värld i medryckande scenarion. Fast när studier visar cigaretter innehåller cancerframkallande ämnen så ändras den romantiserade eller sexiga bilden?? 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Ser lite sexigt ut) skrev 2022-05-13 00:13:23 följande:

Nja, vet inte om det är så
Svar på tråden Sambo vill att jag röker