Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Klipp kablarna till dessa idioter
Klipp kablarna till dessa idioter
Mycket bra artikel i Svenska Dagbladet som pekar på att Sverige behöver mycket mer vindkraft. Det är enda lösningen på industrins ökade behov av energi fram till 2035.
www.svd.se/a/wA1gKA/vindkraft-enda-losningen-nar-industrin-skriker-efter-el
Mycket bra artikel i Svenska Dagbladet som pekar på att Sverige behöver mycket mer vindkraft. Det är enda lösningen på industrins ökade behov av energi fram till 2035.
www.svd.se/a/wA1gKA/vindkraft-enda-losningen-nar-industrin-skriker-efter-el
Det förvånar mig föga att du höjer den där svadan till skyarna...
Här hyllas Irlands elsystem, ett land i princip utan tung industri, nätstabiliteten bygger på eldande av torv (!) och fossilgas. En blåsig ö mitt ute i Atlanten. 5000 kWh/person i förbrukning mot 13 000 kWh för Sverige.
och sen det famösa batterilagret för bortåt en miljard, med den otroliga kapaciten motsvarande 3 sekunder av produktionen från Indalsälven.
Det är trist att även SvD blivit en megafon för aktivister...
Det förvånar mig föga att du höjer den där svadan till skyarna...
Här hyllas Irlands elsystem, ett land i princip utan tung industri, nätstabiliteten bygger på eldande av torv (!) och fossilgas. En blåsig ö mitt ute i Atlanten. 5000 kWh/person i förbrukning mot 13 000 kWh för Sverige.
och sen det famösa batterilagret för bortåt en miljard, med den otroliga kapaciten motsvarande 3 sekunder av produktionen från Indalsälven.
Det är trist att även SvD blivit en megafon för aktivister...
Har du ens läst artikeln? SVD hänvisar till en professor på Chalmers tekniska högskola, Energiforsks VD och Energimyndigheten. Förstår du inte att det tar för lång tid att bygga kärnkraft för att tillgodose industrins energibehov?
Har du ens läst artikeln? SVD hänvisar till en professor på Chalmers tekniska högskola, Energiforsks VD och Energimyndigheten. Förstår du inte att det tar för lång tid att bygga kärnkraft för att tillgodose industrins energibehov?
Jo, jag läste artikeln, den har även sågats totalt av flera sakkunniga.
Inbillar du dig verkligen att det går snabbare att bygga slumpkraft som kan tillgodose både systemtjänster och effektbehov?
Herregud så naiv man kan bli
Snacka om att spåra ur, och komiskt nog gå med i NATO en högeridé det med, förutom för SD som åkt på bjudresor av putin.
Det är lugnt, förstår du börjar prata om annat, för det är pinsamt med dessa sunventioner som var så hemska när de var låga, men gigantiska så det bsäta som finns.
Känslor, det jag undrar hur subventioner som är väldigt låga är det hemskaste på jorden.
Och sen dessa sjukligt gigantiska subventioner vi pratar om här, finns ingen reflektion över ens.
Det berättar något är allvarligt fel och när det blir så.
Känslor, det jag undrar hur subventioner som är väldigt låga är det hemskaste på jorden.
Och sen dessa sjukligt gigantiska subventioner vi pratar om här, finns ingen reflektion över ens.
Det berättar något är allvarligt fel och när det blir så.