Friger skrev 2022-08-31 20:56:43 följande:
Nä, antingen LNG eller gulla med Putin.
Går ju två stycken gasledningar hyfsat nära. Borde ju gå att kunna koppla på sig. Inget drömscenario men med din politik en realitet.
Du diskuterar inte fakta. Du är killen som kommer sent på mötet, men det är aldrig ditt fel. Du är samma kille som svarar på varje fråga med långa utläggningar som inte innehåller något svar.
Ditt svar här innehöll inget... Du svarade än en gång inte på frågan... Det är fakta. Du är i den här debatten helt onödig. Du bidrar inte med något.
Min politik - det är ju du som föreslår att koppla in sig i Kremls kranar för att köra gasturbiner
Friger skrev 2022-08-31 19:39:45 följande:
Jag har skrivit lösningen ett stort antal gånger.
Lösningen är att fort som är möjligt börja bygga gas-turbinverk och infrastruktur för att elda fosilgas. Sen bygga ny kärnkraft för att lösa problemet på längre sikt. Sen gå till kyrkan och be till gudarna att inget allvarligt hinner händer innan det är klart. För underskottet kommer att vara gigantiskt innan något är klart. Men det är bättre än att som nu: Göra inget alls och skylla ifrån sig allt eftersom kollapsen sker.
Men eftersom du verkar vara väldigt negativt inställd till all form av baskraft och enbart håller på med ditt "ord-bajseri" som inte innehåller något konkret så vänder jag på steken.
Vad är DIN lösning på effektunderskottet en kall vinter som Svenska Kraftnät beskriver att vi kommer att ha om 2-3 år?
Jag har frågat säkert 10 gånger. Lika många gånger har du bajsat textmassa som saknat all form av substans.
och jag svarar att ja, kanske har du rätt - duger det inte att jag skriver att du verkar veta vad som kan göras? vill du att jag ska käfta emot eller vill du att jag ska sjunga ditt lov för den briljans du visar?
Padirac skrev 2022-08-31 20:26:08 följande:
Ja, kanske är gasturbiner den kortsiktiga lösningen på en möjlig kommande elkris. Kan Norge sälja gas?
....
Du behöver inte debattera om du inte vill . och det är fritt att svara på de inlägg du finner intressanta eller ointressanta av vilka skäl du själv tycker är relevanta.
Fakta kan väl i någpn mening inte diskuteras - fakta är ju det som faktiskt finns - däremot kan det diskuteras vad som är fakta och vad som inte är fakta. Det senare tycker jag nog att jag diskuterar väl ofta - det är nog inte bara jag som är trött på detta
.-D
Jag har också diskuterat en rad av de premisser du bygger dina slutsatser på , den fakta du lägger fram till stöd för dina argument och slutsatser. Där uppfattade jag att du argumenterade utifrån att diverse uttalanden inte var iöverensstämmande med verkligheten och att det skulle visa på vilka mål och motiv olika partier hade och att de genom dessa uttalande var skyldiga till dages situation.
Där argumenterade jag för att dessa uttalanden i sig inte hade påverkat utvecklingen uta natt det snarare var så att dessa uttalanden var ett sätt för dessa partier att försöka visa att de fått genomslag för sina politiska mål på samma sätt som Ulf K bröstade upp sig för den Svensk-Finska NATOansökan. Detvar andra faktorer som gjorde att det dessa personer /partier drömt om gick i uppfyllelse. Jag gav åckså argument för att detta var fallet genom att visa på fakta i sak.