klyban skrev 2022-09-02 21:34:53 följande:
Ja, så är det, det handlar om korrekta fakta, då en del för desinformation har vi insett ett bra tag nu.
Digestive skrev 2022-09-02 21:27:11 följande:
Jag har alltså inte ifrågasatt någonting utan inflikat med att det har funnits direkt motstridiga uppgifter fram tills igår.
Guh.
Nope, detta har förklarats i tråden länge nu att det dom säger om nedstängningen är inkorrekt.
Så igår, sicket önsketänkande.
Dock är det intressant att vi har en del som vet bättre än den som var med på beslutet, och vad vill man ha sagt med att återge det inkorrekt?
Är du av en annan tanke än vad den som var med och tog beslutet?
Och om du inte är, vem håller du på att fäktas med?
För enda svaret är då det är korrekt att besluten tog så.
Men komiskt nog så har du problemen med hur beslutet togs, kommer det ta lång tid tills du kommer fram till varför du är här och citera oss?
Och vad är fakta?
För en sak har vi lärt oss, det är inte regeringens fel.
Finner detta sjukligt intressant att du inte bara avslutar och säger ja, det är korrekt fakta, eller bara smiter ut bakdörren och låtsas som om det regnar.
Men jag tror vi kan vara säkra på att det kommer någon mer som tror sig veta bättre än den som tog Beslutet och Vattenfalls Ordförande som var med när beslutet togs.
Nu meddelade dock Vattenfalls produktionschef och ordförande om två rudimentärt olika orsaker. Båda påståenden kan inte vara sanna samtidigt hur korrekt ena påståendet än är.
klyban skrev 2022-09-02 21:35:43 följande:
Finner det intressant att h*n fortsätter och citera och vara avig, det är som att faktan inte är direkt tillfredsställande för´na.
Intressant är hur du och Padirac menar att varken påståendet av Vattenfalls produktionschef eller ordförande skulle vara desinformation.
Padirac skrev 2022-09-02 21:42:59 följande:
Ja, det är intressant att det hävdas att det finns både fakrta (sanning) och alternativa fakta (lögn) och att dessa är motstridiga i fråga om vad som är sant
Vattenfalls produktionschef har tidigare påstått att stängningen av reaktorerna berodde på politiska beslut.
Igår meddelade ordförande på Vattenfall att stängningen av reaktorerna berodde på kommersiella beslut.
Det är mycket möjligt att båda påståenden kan vara sanna samtidigt i eran värld och att ingen av dem far med desinformation (eller för den delen Public Service). Ska jag dock besöka världen som ni befinner er i så kräver jag en tur-och-retur biljett först.