Regeringens el-fiasko
Ja eller nej?
Ja - då är den delen av diskussionen klar
Nej - då får vi ta ett varv till varför Silfverskiölds tweet är avsedd att vilseleda och att den som okritiskt sprider den tweeten och andra tweets som bygger vidare på den gör sig skyldigt till att sprida vilseledande information , alternativa fakta, propaganda och desinformation.
Jag vet inte vaför du delar Silversköiölds tweet, det har jag skrivit tidigare. Så vitt jag kan förstå så finns det inte så många skäl till att sprida den
1. - Silvferskiöld uppmanande alla att sprida den - vilket du gjort
2. - Du tror att Silferskiölds tweet är eller kan vara med sanningen överensstämmande - och vill tillföra det till debatten
3. - Du tror _inte_ att Silferskiölds tweet är eller kan vara med sanningen överensstämmande - och vill tillföra det till debatten
-4. Du _vet_ att Silferskiölds tweet inte är eller kan vara med sanningen överensstämmande - och vill tillföra det till debatten
Så här ser jag på det
1. - Spridande av propaganda och desinfortmation utan att reflektera över detta
2. - Debattera för att undersöka argument och belägg med den info du hittar (de turpsrungliga inlägget såg ut som detta)
3. - Spridande av propaganda och desinformation medvetet för att vilseda med falska uppgifter
4. - Spridande av propaganda och desinformation medvetet för att vilseda med falska uppgifter
Kanske har du andra skäl och uppfattningar om dessa skäl än jag kan föreställa mig.
Hur som helst finns det tydliga uppgifter som bygger på från vattenfall inblandade personer som motsäger det Silfverskiöld påstår, du har själv resonerat om vilka politiska faktorer/processer som det kan hänvisas till och dessa är på intet sätt i linje med vad Silfverskiölds tweet uttrycker, med ditt resonemang om dessa politiska faktorer/processer så finns det ingenting som pekar på att Vattenfall har gjort motstridiga utlåtanden.
Om du säker eftersanningen om vad Vattenfall gjort för utlåtanden verklar det mer än naivt att använda ett förvrängt/förkortat/taget ut kontext utlåtande som anvämds för politiskt propaganda - speciellt som kontexten som Silfverskiöld klippte en mening ur finns redovisad i tråden.
Jag vet fortvarande inte varför du sprider falska uppgifter då dessa finns motsagda på ett trovärdigt sätt i tråden.
Det är intressant att du kan föreställa dig i princip allt annat än informationen som du redan har fått av mig.
Hade jag velat sprida någonting så hade jag gillat och re-tweet:at meddelandet utan närmare/med bejakande kommentar - inte tagit upp SVT-klippet i ett forum som knappt bär puls.
Jag utgår från att folk har filter, kan se vad som är relevant med sådant jag tar upp respektive inte och det jag ansvarar för är mitt ord, inte andras. Det senare är säkert ingen främmande princip för dig.
Flera regeringar har chippat in och styrt den här utveckling precis som i fallet med försvaret men sedan kan man också diskutera MPs roll i det hela och hur Socialdemokraterna borde ha förhållit sig till sin regeringspartner när det begav sig, hur mycket ansvar man kan lägga på en regering och för det som händer under den regeringens så kallade watch med mera.
Det är inte en svartvit fråga utan snarare ett svartvitt valår, som vanligt. Orka, är väl ledordet ju äldre jag blir.
Hur mikroskopiska klippen än må vara så fyller de sin funktion galant.
Att du börjar diskutera saker som jag inte ens berör förändrar ingenting och du slösar bara på din tid.
Vem som har postat dessa tweets liksom vad de har skrivit i dem är för mig ointressant utan det är SVT-klippet som jag vill åt, SVT-klippet som jag har tagit upp och SVT-klippet som har fyllt ett syfte vid två tillfällen.
Titta nu på datumen i inläggen ovan och du ser att det här är tredje tredje rundan som du tar upp detta. Blir fjärde rundan om en månad och den femte tre dagar efter det? Tar det slut? Kommer du förstå? Kan du förstå? Vill du förstå?