Tom Araya skrev 2022-08-01 23:41:28 följande:
Varför är det märkligt att jag håller en konsekvent retorik?
Har du själv svårt att vara konsekvent och därför tycker det är konstigt när andra är det?
Det är dock din slutsats.
Jag menar att mp (liksom alla andra politiker och partier) bär ansvaret för konsekvenserna av den politik de för och där konsekvenserna har varit förutsägbara.
Man behöver inte nuvarande krig som grund för att inse att ökat beroende av rysk olja och gas medför betydande nackdelar eller för att inse att beroendet kommit som en konsekvens av politiskt motstånd till kärnkraft.
MP har ansvar för den politik de driver, har drivit och vill bedriva i Sverige och i Europaparlamentet.
I övrigt utgör övriga Europa främst exempel på konsekvenser av anti-kärnkraftpolitik.
Varför fortsätter du att tjata om internation när jag sagt att det handlar om konsekvenser?
Du kommer ingen vart med det, annat än att stärka min bild av att du inte vill eller kan att sakligt bemöta fakta och argument.
Javisst och det hade du sett om du inte hade tagit på dina skygglappar och inte vill se på dessa videos.
Det märkliga är att du intellektuellt inte kan skilja på intention och konsekvens, att du blandar ihop dessa begrepp och uppenbarligen själv tror att MP vill att mer fossilt bränsle skall användas.
Det är märkligt att du intellektuellt lägger skulden på att MPs miljöpolitik lett till att europeiska länder har integrerat rysslands råvaror i elproduktion.
Det är märkligt att du intellektuellt inte kan förstå vad MP vill utifrån deras politik.
Det är märkligt att du använt Jänssons (och kanske andras) videor för att okritiskt tillgodogöra dig en antiintellektuell uppfattning om intention och konsekvens
Det är märkligt att Jönsson omedvetet försett dig med dessa uppfattningar - vad betyder det ens? Är inte dessa uppfattningar en konsekvens av att Jönsson skapat dessa videos och att du tittat på dem - det är alltså Jönssons vilja att du ska ha dessa uppfattningar, inget som är omedvetet. OM du nu ska vara konsekvent
Självklart måste jag fråga din om vad du menar med intention? Du påstår att MP vill ha mer fossilförbränning - vilja kan utgöra intention. Om du menar att det inte är MPs vilja så får du väl backa från det och säga att trots att det inte var MPS vilja så blev det en konsekvens - men då kanske du lämnar manuskriptet som Jönsson omedvetet hållit upp inför ditt sinne
Hur som haver är det ett intellektuellt haveri att inte skilja på intention och konsekvens.
Att du inte kan ge referenser eller källor på denna av dig mångordigt omtalade vilja/intention är också ett haveri i debatten.
.