klyban skrev 2024-11-15 17:17:23 följande:
Olönsamma pga dåliga affärer är värt och notera.
Den mer intressanta frågan är(Och ingen av dina.) det är varför är det en så omfattande inkompetens i dessa företag för?
Du vet redan att jag står bakom all energi, så varför ljuger du om agenda för?
Eller kanske inte står bakom kol och olja speciellt mycket alls, men resten inga problem.
Och DU VET OM DETTA, och ändå skriver du detta, varför gör du det för, för saknar alla logiska grunder och påstå något du redan vet jag inte är.
Mycket perplexande måste man säga.
Och värt att notera är alla övriga gemensamma faktorer.
Sluta göra skäl för din fotnot. Bättre kan du. 🙂
Men precis - varför så orimligt många 'dåliga affärer' inom vindkraften?
Det är ett problem, ett stort problem... som vi nog kan samsas om. Jag vill inte låta allt för konspiratorisk men Kina rimmar allt för ofta med saken.
Varför jag var
väldigt glad när Norge satsade på de aktuella vindkraftsverken i Sverige som
tyvärr var ivägen för våra militära intressen. Fuck Putin, fuck Kina, helt enkelt.
Tänk om våran produktion - inklusive elproduktion - inte var så sårbart lagt i händerna på Kina et al (vilket inkludera Ryssland).
Som du kanske förstår så hoppas jag på blott 'dåliga affärer' är orsaken även om det i sig vore illa nog.
Kina är en ohyggligt stor ekonomi och med möjligheter bara diktaturer har - att spendera tiotals miljarder SEK på att jävlas med oss (en strategisk punkt i Östersjön) är absolut ingenting för Kina - det är inte ens en nys som är värd en servett för deras ekonomi.
Det är sådant som jag oroar mig mest för kring det här även om vi behöver en gedigen balans i vår elproduktion (vilket idag kräver mer planerbar produktion i södra Sverige).
✌️