Padirac skrev 2022-01-16 15:15:21 följande:
Nej, jag försvarar inte - jag förklarar varför det är som det är istf för att anklaga sittande regering - för en marknadslösning som funnits sedan 90-talet - som SDs sverjevänner och putinkramare gör, de är inte dumma i huvudet så det är väl andra motiv som driver partiarbetarna
Så nu har du alltså nya frågor du vill ha besvarade! varför flyttar du målstolparna istället fö att förklara varför du ininuerar att pensionärer har speciella förutsättningr som försvårar för dem att påverka sin elkostnad.
1. Det finns två sidor av saken. dyrare el driver dels upp pris vilket har massa olika följder - dels driver det på innovation och minskar tillverkning och konsumtion vilket har massa olika följder.
2. samma som 1
3. ja, samma som 1.
oavsett hur man vill att det ska vara och fungera i framtiden finns det både upp- och nedsidor som den polariserade debatten inte vill veta av .
Så, hur var det nu med populistgreppet med pensionärerna Tom?
Du är alltså för att inte byta ut fossila bränslen mot el. Bra att vi fått det klarlagt.
Sveriges energipolitik liksom andra länders energipolitik är inte en marknadslösning, det är en politisk lösning, som alla medverkar till de höga el-priserna.
Nu har du betett dig riktigt korkat i flertalet inlägg!
Begriper du verkligen inte att pensionärer har lägre inkomst och därmed i högre grad drabbas av höga fasta levnadskostnader samt att de har sämre ekonomiska förutsättningar för att göra investeringar som sänker el-kostnaderna?
Det du i sammanhanget kallar populism skulle andra kalla för solidaritet.
Jag märker att dina argument verkligen har sinat nu.