klyban skrev 2024-09-20 09:52:29 följande:
Det betyder per automatik att du håller med mig om saker jag sagt innan om vindkraften och att elkabeln ska betalas som infrastruktur.
Så det betyder väl att du inte läste mer än möjligt första stycket då och eftersom du tror dig detta är första gången som du läst det.
Jag har tidigare sagt att jag är för stöd om det behövs, men det ska vara teknikneutralt, vilket ditt förslag inte är.
Ditt förra inlägg (#9212) som jag citerade och kommenterade positivt, sa ingenting som talar emot det jag här nu har upprepat ang ek stöd.
klyban skrev 2024-09-20 09:52:29 följande:
För det går inte vänta upp mot 40år på kärnkraften, energi behövs nu och den havsbaserade vindkraftverken skulle var guld för sönder och deras höga elpriser.
Kärnkraft ska inte behöva ta längre tid att bygga för samma produktionskapacitet, då har man gjort en dålig upphandling och planering. Sydkorea och Japan visar vägen till hur man ska göra.
Nuvarande och tidigare regeringars obeslutsamhet och motstånd till vissa kraftkällor utgör problemet.
Oavsett vad vi bygger så skulle vi ha börjat igår och nu vill ingen bygga någonting för att politiken är för otydligt, omväxlande och visar inte någon långsiktig avsikt.
Bygger vi vindkraft istället för kärnkraft så växer bara problemen som finns just med vindkraft och som vi ser redan idag.