• Anonym (Ludwig)

Hon har slutat bry sig om sig själv

Hej FL! En anonym tråd då jag inte vill uppröra min tjej. Jag är tillsammans med världens snällaste tjej. När vi blev tillsammans hade hon en mycket kvinnlig stil som jag gillar, högklackat dagligen, parfym, manikyr, riktigt blont hår, korta kjolar och mycket smink. Numera har hon ofta träningskläder och jeans och slutat färga håret och sminkar sig inte varje dag. Sist jag skulle hämta upp henne för en middag hade hon jeans och sneakers. Vi bor i en lite finare del av Stockholm och det känns inte helt ok. Det känns även lite manhaftigt. Kan detta var ett tecken på att hon inte mår bra och hur kan jag hjälpa? Hur tar jag upp detta? Hon har även gått upp lite i vikt. Vi har annars en väldigt fin relation sedan flera år tillbaka och tänker på att ha familj tillsammans. Tips och perspektiv välkomnas varmt!

• Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv
  • Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (soffpotatis) skrev 2020-11-13 14:06:27 följande:
    Yta är väldigt viktigt för många och är i sig inte ytligt betingat. Man kan inte ändra på vad man attraheras av. Självklart blir det en stor besvikelse om det man känner dragning till plötsligt försvinner och ersätts med något mindre lockande och ögonfrämjande.

Fast i så fall kan han ju aldrig träffa någon att dela resten av livet med? Förr eller senare blir alla gamla och grå, även han. Dessutom verkar han ha ganska extrema utseendekrav. Ingen här påstår att man sluta bry sig om sitt yttre. Men varför måste tjejen styla sig till tänderna? Bleka håret? Gå i högklackat? Inte särskilt bra för fötterna som sagt.
  • Anonym (soffpotatis)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2020-11-13 14:13:24 följande:

Fast i så fall kan han ju aldrig träffa någon att dela resten av livet med? Förr eller senare blir alla gamla och grå, även han. Dessutom verkar han ha ganska extrema utseendekrav. Ingen här påstår att man sluta bry sig om sitt yttre. Men varför måste tjejen styla sig till tänderna? Bleka håret? Gå i högklackat? Inte särskilt bra för fötterna som sagt.
    Jo men bara för att man blir grå behöver man väl inte sluta klä sig snyggt och ta hand om sitt yttre. Man kan ju vara sexig och stilig även med rynkor, men inte om man an går klädd i mjukisbyxor och slutar ta hand om sitt hår.
  • Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (soffpotatis) skrev 2020-11-13 14:22:33 följande:
    Jo men bara för att man blir grå behöver man väl inte sluta klä sig snyggt och ta hand om sitt yttre. Man kan ju vara sexig och stilig även med rynkor, men inte om man an går klädd i mjukisbyxor och slutar ta hand om sitt hår.

Var står det att hon går i mjukisbyxor? Det står träningskläder och jeans. Helt normal klädsel till vardags. Var står det att hon inte tar hand om sitt hår? Har hon så gräslig hårfärg naturligt? Står det inget om. Ingenstans står det att hon har slutat bry sig eller förfallit. Bara att hon har en mer avslappnad stil. Vill hennes kille ha en barbiedocka får han väl köpa sig en.
  • Anonym (olydig)

Då har hon slagit sig till ro och är bekväm med sig själv, kanske?

Jag lägger mer tid och energi på mitt utseende just nu än normalt men det är för att jag en längre tid funderat på att ha en affär med en annan...

• Anonym (Ludwig)

Det känns sjavigt... folk tittar. Min mamma har också kommenterar det. Innan hade hon ett BMI på 20,4. Nu har hon gått upp som sagt... inte riktigt vad jag har för preferenser. Älskar henne som person men attraktionen måste finnas där också. Det känns tråkigt att hon slutar vårda sig själv. Hon kan hellre klä sig i en längre klänning eller elegant jumpsuit än jeans, sneakers och stort stickat hela tiden och konstiga färger... Jag ska ta upp ett samtal med henne.

• Jemp
    Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-13 13:00:31 följande:

Jo, det är klart. Dock ser klädkoden ut så där vi bor... både i vår gemensamma umgängeskrets liksom hos min familj. Jag jobbar på bank och ibland tar vi en drink på lunchen. Då vill jag inte att hon kommer i sneakers.

Då kommer man inte alltid in heller. Detta är ju trots allt någonting hon kan påverka själv genom träning och smink medan man inte kan påverka vissa saker. Jag är själv mån om mitt utseende och har gjort en del ingrepp och tränar 4 dagar i veckan/ bleker tänderna för att nämna några exempel.

Då är ju frågan om det är viktigt för henne att komma in på de ställena?
  • Jemp
    Anonym (H) skrev 2020-11-13 13:51:52 följande:

A) Det är ingen ?kvinnlig stil?, det är en trashig bimbostil.

B) Hon mår antagligen inte dåligt utan har snarare växt upp, skaffat sig lite självkänsla och inser därmed att hon inte behöver klä ut sig till en bratzdocka eller porrstjärna för att duga och att hon till och med blir mer respekterad och tagen på allvar med stilen hon har nu.

Två fel gör inte ett rätt. Sluta se ner på hur folk klär sig. Punkt.
  • Anonym (Ludwig)
    Jemp skrev 2020-11-13 18:30:36 följande:

Så sant
  • Anonym (Punkt)
    Jemp skrev 2020-11-13 18:30:36 följande:
    Fast det är ändå en trashig bimbostil, även om du inte tycker att man få anse det.
    Punkt.
  • marräng

Min fråga är. Vilken finare del av stockholm är det? Jag bor i en "lite finare" del av stockholm och jag klär mig precis som din flickvän. Liksom ganska många som bor här. Det är faktiskt inte så ofta man ser folk glida runt i högklackat och korta kjolar. Bara nyfiken.

Svar på tråden Hon har slutat bry sig om sig själv