Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-13 13:00:31 följande:
Jo, det är klart. Dock ser klädkoden ut så där vi bor... både i vår gemensamma umgängeskrets liksom hos min familj. Jag jobbar på bank och ibland tar vi en drink på lunchen. Då vill jag inte att hon kommer i sneakers.
Då kommer man inte alltid in heller. Detta är ju trots allt någonting hon kan påverka själv genom träning och smink medan man inte kan påverka vissa saker. Jag är själv mån om mitt utseende och har gjort en del ingrepp och tränar 4 dagar i veckan/ bleker tänderna för att nämna några exempel.
Anonym (Ludwig) skrev 2020-11-14 17:06:50 följande:
Jag har gjort käklyft, rhinoplastik och fillers samt några tandingrepp (är noggrann med mina tänder) för att nämna några.
Vi bor på Östermalm, är själv uppvuxen i Saltsjöbaden.
Oj, du verkar sjukt osäker och måste alltså göra ingrepp för att känna att du duger där du jobbar och bor? Jag blir ledsen när jag läser det.
Och din tjej måste alltså klä sig på ett visst sätt och du klarar inte av att hon inte klär sig perfekt enligt ditt sätt att se det. Och om hon inte blir insläppt på ett ställe på grund av sin klädsel så är det väl upp till henne själv att ändra den om hon vill gå dit? Hon kan inte vara omedveten om att hon skiljer sig från de övriga som du ser på Östermalm. Och hon kanske trivs väldigt mycket bättre med dem som är som hon än de som blir helt fixerade av ytan först.
Spontant känns det som att ni inte är rätt för varandra om du inte ens klarar några kilon och lite annan klädstil. Du känns alldeles för svag och lättpåverkad av omgivningen för att leva med någon som är bekväm i sig själv. Och hur länge dröjer det innan du förväntar sig att hon ska fylla sina bröst och göra lite lyft i ansiktet etc? Om inte innan barn så efter... Bland det mest osexiga bland män är när de inte klarar av att vara stolta över det som de har utan ständigt lever osäkra och undrar hur folk runt om ser på honom.
Det är verkligen ingen värld jag skulle vilja leva i. Jag känner lite folk som jobbar i den världen och lyckligtvis är de betydligt mindre fördömande och gärna klär sig i jeans etc. Inte på jobbet men desto mer på fritiden. Och jag gissar att din tjej inte jobbar på bank i sina jeans...? Men måste alltså klä upp sig om hon ska träffa dig på lunchen?