• Anonym (Ledsen)

Så jävla rädd för aborten

Har just upptäckt att jag är gravid. Har en tid på Gyn nästa vecka för datering av graviditeten samt abortrådgivning.

Jag är så vansinnigt rädd...

Har tre barn sen tidigare som börjar bli stora, samme man fortfarande. Vi har skydd men uppenbarligen funkar det dåligt - kommer även få bedömas ang sterilisering på mitt egna önskemål hos Gyn då inget verkar funka.

Men själva aborten. Jag är SÅ rädd. Så rädd för alla komplikationer, smärtan, att vara hemma. Ska man välja kirurgisk eller medicinsk? Vad har ni för erfarenheter?

Känner mig totalt knäckt.

• Svar på tråden Så jävla rädd för aborten
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Missy) skrev 2020-12-04 22:30:46 följande:

Tidigt fortfarande.

Jag har som jag skrev tidigare i tråden gjort två tidiga medicinska aborter, en på sjukhus och en hemma.

Det gick hur bra som helst, gjorde inte ont och inga komplikationer heller.

Var som kraftig mens, och smärtstillande gjorde att det inte gjorde ont heller.

Det är så skönt att läsa om något annat än bara skräckhistorierna! Tack för att du delar med dig.
  • Anonym (Ledsen)

Tog slidtabletterna runt kl 07. Ligger nu och inväntar det hela. Känner molvärk hittills bara

• Anonym (Lördag)

Tänker på dig! Uppdatera när du orkar.

• Anonym (Ledsen)

Uppdatering!

Tog ju som sagt cytotec + smärtlindring vid 07. Åt även frukost. Gick därefter och lade mig igen för att inte slidpillrena skulle åka ut då jag redan blödde en del.

Vid 08 gick jag upp igen, hade lite molvärk men inget mer, magen kändes lite spänd.

Molvärken fortsatte. Framåt 10 började det göra ondare, fortfarande klart hanterbart men ändå mer kraft i smärtan. Kände även att det kom ut en del i bindan. Tog oxynorm och gick på toa och kände då hur en stooor klump åkte ur mig.

Mår lite illa fortfarande och har molvärk men tror det värsta redan är över. Vet inte om jag vågar ropa hej ännu men hittills har det gått KLART över förväntan!

• Anonym (Lördag)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-05 11:24:19 följande:

Uppdatering!

Tog ju som sagt cytotec + smärtlindring vid 07. Åt även frukost. Gick därefter och lade mig igen för att inte slidpillrena skulle åka ut då jag redan blödde en del.

Vid 08 gick jag upp igen, hade lite molvärk men inget mer, magen kändes lite spänd.

Molvärken fortsatte. Framåt 10 började det göra ondare, fortfarande klart hanterbart men ändå mer kraft i smärtan. Kände även att det kom ut en del i bindan. Tog oxynorm och gick på toa och kände då hur en stooor klump åkte ur mig.

Mår lite illa fortfarande och har molvärk men tror det värsta redan är över. Vet inte om jag vågar ropa hej ännu men hittills har det gått KLART över förväntan!

Åh vad glad jag är över att höra det, jag börjar bli så rädd här nu. Så himla glad att det gått bra för dig än så länge, var lite orolig.

Hoppas detsamma för mig, jag har dock bara diklofenak och panodil:/
  • Anonym (Lördag)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-05 11:24:19 följande:

Uppdatering!

Har du tagit din andra runda med cytotec? Jag blev förvånad över att du också ska ta dem vaginalt, min gynekolog sa att jag ska svälja de sista två eller ta under tungan
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Lördag) skrev 2020-12-05 11:45:47 följande:

Har du tagit din andra runda med cytotec? Jag blev förvånad över att du också ska ta dem vaginalt, min gynekolog sa att jag ska svälja de sista två eller ta under tungan

Nej, de 2 extra cytotecen skulle jag bara ta om det inte kom igång men det har det ju gjort, så jag skippar dom.

Önskar dig lycka till, uppdatera gärna du också om du orkar!
  • Anonym (Ledsen)

Fick ett sånt bakslag nu. Mår så vansinnigt illa och är helt ut. Gissar på att det kan bero på den starka oxynormen kanske, är ju inte van vid så starka saker..

hur går det för dig (lördag)?

• Anonym (Lördag)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-05 13:57:51 följande:

Fick ett sånt bakslag nu. Mår så vansinnigt illa och är helt ut. Gissar på att det kan bero på den starka oxynormen kanske, är ju inte van vid så starka saker..

hur går det för dig (lördag)?

Hej!

Jag tog cytotecen kl 14,40 och smärtstillande och känner ingenting än....

vid 17,40 tar jag resterande cytotec.

Kommer uppdatera här senare

Hur mår du nu? Ledsen över ditt bakslag!
  • Anonym (Lördag)

Blöder mera nu men inte mer. I princip ingen smärta. Tagit andra rundan piller nu.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Lördag) skrev 2020-12-05 17:50:45 följande:

Blöder mera nu men inte mer. I princip ingen smärta. Tagit andra rundan piller nu.

Skönt att du slipper smärta! Jag mår lite bättre nu, lyckats få i mig att äta - tror det var det som spökade. Även tagit ytterligare Alvedon och mot illamåendet.

Hoppas det fortfarande känns OK för dig!
  • Anonym (Lördag)

Mer intensive smärta nu men inte massor med blod än, hoppas snart det släpper... inte ens blod i närheten av vad jag brukar ha mens... hoppas det går vägenr

• Anonym (Lördag)

Efter 5 timmar var smärtan lite mer kännbar och sedan sade det plopp och så var det hela i bindan. Nu 40 minuter efter klingar smärtan av. Så glad över att det precis som för Ledsen gick över förväntan här! ???? nu ska vi bara hoppas på en god läkning här

Svar på tråden Så jävla rädd för aborten