• Anonym (Ledsen)

Så jävla rädd för aborten

Har just upptäckt att jag är gravid. Har en tid på Gyn nästa vecka för datering av graviditeten samt abortrådgivning.

Jag är så vansinnigt rädd...

Har tre barn sen tidigare som börjar bli stora, samme man fortfarande. Vi har skydd men uppenbarligen funkar det dåligt - kommer även få bedömas ang sterilisering på mitt egna önskemål hos Gyn då inget verkar funka.

Men själva aborten. Jag är SÅ rädd. Så rädd för alla komplikationer, smärtan, att vara hemma. Ska man välja kirurgisk eller medicinsk? Vad har ni för erfarenheter?

Känner mig totalt knäckt.

• Svar på tråden Så jävla rädd för aborten
  • Anonym (Saga)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-11-12 08:43:33 följande:

Jag är faktiskt inte dum i huvudet. Jag fattar att man så klart kan se ett foster som är fem cm stort. Mitt svar var dessutom inte riktat varken till dig eller ts.

Ändå påstår du att det är så. Vem som helst får svara på dina inlägg även personer du inte citerat.
  • Anonym (ok)
    Anonym (Medicinsk) skrev 2020-11-11 13:14:29 följande:

Har gjort medicinsk alla gånger och jag tycker det funkat bra går relativt snabbt att bli av med sliten.

Nu senast 7:en gången gjorde det dock mer ont,mer som kraftigare eftervärkar

Herregud sterilisera dig människa
  • Anonym (Ledsen)

Idag är det dags. Jag ska in och ta första tabletten för att stanna av graviditeten, och på lördag utförs själva aborten.

Fy fan. Vill inte. Känns som allt man hör är skräckhistorier, men så ?glad? för era erfarenheter här i tråden! Att det kan gå ?smidigt? också.

• Anonym (Ä)
    Anonym (liv) skrev 2020-11-12 15:55:39 följande:

Låt barnet leva då...

Vilket barn??
  • Anonym (Ä)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-03 06:28:15 följande:

Idag är det dags. Jag ska in och ta första tabletten för att stanna av graviditeten, och på lördag utförs själva aborten.

Fy fan. Vill inte. Känns som allt man hör är skräckhistorier, men så ?glad? för era erfarenheter här i tråden! Att det kan gå ?smidigt? också.

Varför gör du inte kirurgisk?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ä) skrev 2020-12-03 08:02:33 följande:

Varför gör du inte kirurgisk?

Det är inte ett val jag får göra i regionen här.
  • Anonym (Men)

Lycka till ts - vet att det är tufft och kommer antagligen vara det en tid framöver. Ta väl hand om dig!<3

• Anonym (Ä)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-03 09:41:06 följande:

Det är inte ett val jag får göra i regionen här.

Trist. Jag fick välja men det beror väl på vilken vecka man är i.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ä) skrev 2020-12-03 11:47:06 följande:

Trist. Jag fick välja men det beror väl på vilken vecka man är i.

Ja antagligen. Tänker också att även om abort är akutsjukvård och prioriteras i pandemin, så är det ju ändå så att just en kirurgisk bortprioriteras OM en medicinsk är möjlig och rekommenderas oavsett, vilket ju nu är fallet för mig.
  • Anonym (Oliven)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-12-03 06:28:15 följande:

Lycka till! Jag minns inte vad jag skrivit tidigare här i tråden, men för 2 veckor sedan gjorde jag också en cytotec-behandling mot MA, mitt andra. Var orolig att jag första gången bara haft tur att behandlingen gick så bra och att jag (efter värktabletterna dom skickade med mig) bara hade som vanlig mensvärk. Men den här gången gick lika bra! 

Jag hoppas du får lika lindrigt förlopp. :) Kom ihåg att försöka vara uppe och röra på dig. 
Svar på tråden Så jävla rädd för aborten