• JonasSa

Lek: Frågan är fri!

Det finns många roliga lektrådar här men jag saknar någon där det är lite större frågor än bara enstaka ord. Så min tanke är att frågan ska ställas så att svaret är minst en mening men ska kunna besvaras med enstaka meningar.  Och som vanligt, när man svarat så ställer man en ny fråga.Solig

Jag börjar med, berätta om något som gör dig riktigt glad!

• Svar på tråden Lek: Frågan är fri!
  • JonasSa

Ja du 10 miljoner låter väldigt mycket.

Jag hade börjat med att avsätta pengar för att skapa en bra grund för mina ungdomar. Jag hade sen funderat på vad som är en bra kombination av att tänka framtid och praktiskt, typ lån och ev annan bil och det jag vill uppleva. Jag vill nyttja pengar för att få upplevelser.

Berätta om en dröm du vill förverkliga!

• Mortiscia80

Berätta om en dröm du vill förverkliga!

Att få åtminstone en bok utgiven :) Och det är egentligen inte långt bort förresten, eftersom jag planerar självutgivning via Amazon. Sedan vore det så klart ännu roligare om ett förlag ville ta sig an ens verk, men där är konkurrensen så stor. Men publicerad blir jag på ett eller annat sätt! :D

Vad i livet skulle du vilja ha mer tid för?

• JonasSa

Jag tycker att jag har rätt bra balans i livet men skulle önska att jag kunde umgås mer med andra, från att se på film till att resa. Resa skulle vara trevligt att göra oavsett.

Har du tips på något kul och ovanligt resmål? Berätta även vad som gör det intressant.

• Tomelilla15
    JonasSa skrev 2020-11-06 15:56:15 följande:

Jag tycker att jag har rätt bra balans i livet men skulle önska att jag kunde umgås mer med andra, från att se på film till att resa. Resa skulle vara trevligt att göra oavsett.

Har du tips på något kul och ovanligt resmål? Berätta även vad som gör det intressant.

Svenska fjällen i början av september. Helt magisk färgskala och en annan känsla av vildmark än mitt i sommaren.

Gick du på ryktet som spreds idag om terrorhot mot Sverige? (Endast ett rykte - polisen dementerar på som hemsida och uppmanar till källkritik)
  • Mortiscia80
    Tomelilla15 skrev 2020-11-06 22:38:40 följande:
    Gick du på ryktet som spreds idag om terrorhot mot Sverige? (Endast ett rykte - polisen dementerar på som hemsida och uppmanar till källkritik)
    Det har jag helt missat! Jag har fullt upp med det amerikanska valet :D

Hur tror du läget i Usa kommer att förändras under de kommande fyra åren om Biden vinner? Eller för resten av världen för den delen.
  • JonasSa

Jag är inte säker på att det kommer förändras trastiskt med en gång till men jag hoppas att Biden kan föra en stabilare utrikespolitik än vad jag tycker Trump har.

Hur brukar ni göra om ni inte kan somna på kvällen, är trötta men somnar inte?

• Litenmenhård

Jag tar sömntabletter.

Vilken årstid gillar ni bäst?

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Martina1970

Säger nog våren, älskar när allt börjat vakna till liv. När det börjar bli varmt och alla dofter släpps fria. Årets första dopp i havet, sitta i solen på balkongen, grilla korv i skogen i bara kortärmat, höra fåglarna kvittra tidigt, tidigt på morgonen.......

Berätta om något som du är orolig för.

Jag kände mig onödigt jävla underbar idag...
  • Litenmenhård

Jag är orolig för det mesta. Jag är en "worrier". På det stora hela är jag orolig för att jag inte kommer hitta den där speciella tjejen att bilda familj med.

Vilken är din favoritfilm?

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • JonasSa

Jag har ingen tydlig favoritfilm, är inte tillräckligt intresserad! Men om någon har tips på film jag ska se är jag lyhörd på det.

Berätta om något liten sak som kan få dig lycklig!

Svar på tråden Lek: Frågan är fri!