Inlägg från: Tomelilla15 |Visa alla inlägg
  • Tomelilla15

Lek: Frågan är fri!

JonasSa skrev 2020-11-04 21:43:23 följande:

Öka din sociala kompetens på en timme av Henrik Fexeus

Det är en lättskriven bok som ger tips på hur man ska bli mer bekväm i sociala situationer.

Han har skrivit boken så att man kan le lite här och där åt sig själv.

Hur upplever du att få ögonkontakt med en okänd människa när du är på stan, i affären  eller liknande situation!

Kort ögonkontakt utan problem. Om det är lite längre- Obehagligt. Vill inte bli flirtad med eller uttittad.

Hur ska man välkomna och lära känna en ny chef under Corona när alla jobbar hemma och inte träffas annat än digitalt?
  • Tomelilla15
    JonasSa skrev 2020-11-06 15:56:15 följande:

Jag tycker att jag har rätt bra balans i livet men skulle önska att jag kunde umgås mer med andra, från att se på film till att resa. Resa skulle vara trevligt att göra oavsett.

Har du tips på något kul och ovanligt resmål? Berätta även vad som gör det intressant.

Svenska fjällen i början av september. Helt magisk färgskala och en annan känsla av vildmark än mitt i sommaren.

Gick du på ryktet som spreds idag om terrorhot mot Sverige? (Endast ett rykte - polisen dementerar på som hemsida och uppmanar till källkritik)
  • Tomelilla15
    JonasSa skrev 2020-11-18 18:37:42 följande:

Ja, för 2 veckor sedan. Har dubbfritt så lika bra att göra innan alla andra.

Vill ha frågan vem jag tar med till en öde ö.

Trump, jag tar en för laget så alla blir av med eländet.

Varför kan man inte betala räkningar och beställa att pengar dras från kontot på en helg?
Svar på tråden Lek: Frågan är fri!