• JonasSa

Lek: Frågan är fri!

Det finns många roliga lektrådar här men jag saknar någon där det är lite större frågor än bara enstaka ord. Så min tanke är att frågan ska ställas så att svaret är minst en mening men ska kunna besvaras med enstaka meningar.  Och som vanligt, när man svarat så ställer man en ny fråga.Solig

Jag börjar med, berätta om något som gör dig riktigt glad!

• Svar på tråden Lek: Frågan är fri!
  • Mortiscia80

Dagar som idag, när solen skiner så vackert, det är lagom varmt ute, hela kroppen fylls av varm energi och glädje :)

Mitt barn som sprider så mycket glädje och kärlek i vårt hem varje dag.

Att få skratta med vänner och prata om intressanta saker.

Att hitta riktigt fint garn till ett riktigt lågt pris ;) Haha!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Fråga: Kan du berätta om upp till tre saker på din bucket list?

• JonasSa

Fråga: Kan du berätta om upp till tre saker på din bucket list?

Det jag utan konkurrens har högst på listan är att få se mina "barn" utvecklas och leva lyckliga liv. Hur de skapar lyckan får framtiden utvisa.Hjärta

Sen har jag ett gäng saker jag vill uppleva och tar ett exempel:
    Jag skulle vilja resa till Island, uppleva naturen och miljön där. Helst med en partner eller några riktigt nära vänner.

Berätta om ett tillfälle du känt att du ler med värme!

• Mortiscia80

Berätta om ett tillfälle du känt att du ler med värme!

Det var så sent som igår när jag träffade en av fsk-pedagogerna :) De flesta är så himla trevliga där och man blir glad av att gå dit.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Fråga: Vad är det bästa/mest användbara i livet som du lärt dig av dina föräldrar?

• JonasSa

Fråga: Vad är det bästa/mest användbara i livet som du lärt dig av dina föräldrar?

Att försöka se det positiva i varje situation, lägga så lite energi som möjligt på det andra.

Rekommendera en film du tycker fler ska se, motivera varför du tycker vi andra ska se den!

• Mortiscia80

Rekommendera en film du tycker fler ska se, motivera varför du tycker vi andra ska se den!

Jag tycker att man ska se den asiatiska filmen Hero (Ying xiong, 2002) med bl.a. Jet Li och Maggie Cheung. Den är ett mästerverk rent visuellt. Färg är något väldigt centralt genom många av scenerna, om fokus är rött så är nästan allt i bild rött osv. Förutom det berättas också en intressant historia, steg för steg, i lagom takt. Man kan se den i de flesta lägen; om man vill ta det lugnt, om man är sjuk, om man vill ha en film att somna till, om man bara vill se något vackert, det finns många goda skäl att se Hero :)

www.imdb.com/title/tt0299977/

Vad tycker du är bäst med hösten?

• JonasSa

Vad tycker du är bäst med hösten?

Jag tycker om att vara ute en fin höstdag, känna den där krispiga friska luften. Sen på kvällen gå in, tända lite ljus och bara må bra!

Vilken fråga skulle du vilja besvara?

• Mortiscia80

Vilken fråga skulle du vilja besvara?

Hur många bultar finns det i Ölandsbron? Nej jag vet faktiskt inte vilken fråga jag skulle vilja besvara, men det kommer säkert fler trevliga framöver som är intressanta :)

Har du någon fobi du skulle vilja komma över, och har du någonsin funderat på att utmana dig och faktiskt försöka?

• JonasSa

Nej, jag har ingen tydlig fobi då jag hela livet har försökt jobba med dem jag haft. Dock tycker jag fortfarande det är jobbigt att gå till tandläkaren, nästan på fobi nivå men jag går dit när jag beställt tid.

Vad ser du fram emot till helgen?

• Mortiscia80

Vad ser du fram emot till helgen?

Att bli frisk igen, förhoppningsvis. Sitter med min fjärde (!) småförkylning för hösten och är allmänt loj. Jag lär kunna få lite sovmorgon också. 

Hur ska du fira farsdag?

• JonasSa

Jag är far så jag vet inte hur det ska firas. Jag tror inte att det blir något stort men "barnen" börjar bli stora så något hoppas jag att de gör.

Beskriv hur en bil som du skulle vilja ha ser ut mm. Behöver inte vara någon som finns men som du vill ha!

Svar på tråden Lek: Frågan är fri!